  • 81. Data: 2016-09-12 22:34:56
    Temat: Re: Rekuperator - bełkot marketingowy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To jakos tak wychodzi ze Mankiek jak by mial rekuperator to w najbardziej
    optymistycznym wariancie placil by rocznie 200 zlotych mnej a Ty w bez rekuperatora w
    warancie pesymistycznym 200 zlotych wiecej. Daje to wedlug kosztow wyzej podanych
    minimum 50 lat na zwrot inwestycji, troche dlugo.

    A co Ty żeś się tak tego zwrotu uczepił? Gdy kupujesz samochód też to
    nazywasz inwestycją?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2016-09-12 22:39:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Poza tym większości zapewne taki pomysł przez głowę by nie przeszedł
    > choćby z prostego faktu, że nie mają pojęcia,że mogą coś takiego mieć.
    > Ileż to osób mnie odwiedzało i wypytywali co to takiego mam zamontowane
    > w pom. gosp. - musiałem tłumnaczyć po co to w ogóle.
    > I byli to ludzie mający włanse domy.

    Dokładnie tak jest! To samo z odkurzaczem centralnym, bidetem i PC.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 83. Data: 2016-09-12 23:03:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Samochod mam zeby miec wygodniej w zyciu. I w momencie kupna zaden sprzedawca nie
    przekonuje mnie ze na nim zaoszczedze albo zarobie jak bede sprzedawal. Z
    rekuperatorami jest inaczej. Taki sam komfort zapewni duzo taniej kazdy inny typ
    wentylacji a sprzedawcy w pierwszych slowach klamia ile zaoszczedze zamiast uczciwie
    poinformowac ze rekuperator to finansowa porazka ale w okreslonych warunkach mogaca
    troche podniesc komfort zycia. Komfortu sie nie czepiam, na pralce automatycznej nic
    nie oszczedze bo pranie w reku jest tansze, a mam.

  • 84. Data: 2016-09-12 23:10:56
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-12 o 16:08, quent pisze:
    > Nie wiem jaki Maniek ma dom ale ja za ogrzewanie (gaz) płacę jakies 1400zl za sezon
    - dom niecałe 140m2

    Prawie dwa razy tyle, wiec pomnoz przez dwa.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2016-09-12 23:18:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-12 o 19:32, quent pisze:

    > Wietrzenie otwartymi onami na oścież przez krótka chwilę, jak to się
    > robi często zimą przed snem, wywiewa całe ciepłe powietrze z pomieszczenia.
    > Do tego przy imprezach po jakimś czasie czuć, że jest za gorąco i
    > duchota i znów wahlowanie oknami.
    > To wszystko zimą sprawia, że te wszystkie wyliczenia podawane na grupie
    > można sobie włożyć między bajki.
    > I ogólnie nie są to jakieś traumatyczne przezycia ale jak już sie ma WM
    > to człowiek zaczyna sobie zdawać sprawę jakie to było upierdliwe.

    Z tym, ze przy kubaturze kilkaset metrow nie ma potrzeby wietrzenia
    calymi oknami. Mozna otworzyc przed snem doslownie na kilka minut, albo
    jedno rozszczelnic jak ktos lubi i tez jest git.
    Zastanawiam sie tylko jaka glupote strzelilem montujac odkurzacz
    centralny. Ten to ma dopiero bilans. Prawie jak Bora rzekl bym...

    > Przy WM z reku wszystko jest sterowlane i do przewidzenia.

    Pytanie tylko na ile potrzeba Ci to przewidywac...

    > To zupełnie inny komfort ale to trzeba się samemu przekonać.
    > Całe życie mieszkałem mając w róznych miejscach wentyalcję grawitacyjną.
    > Od prawie 4 lat - mechaniczną i w ogóle nie ma o czym pisać. Była to
    > najlepsza decyzja podczas budowy a wahałem się przyznam bo i kasy nie za
    > wiele było w budżecie.

    Z tym, ze tego nie sprawdzisz jak by bylo z grawitacyjna. Czy faktycznie
    bylo by dramatycznie.

    > Najlepiej sprawdza się w sezonie grzewczym i w okresach przejściowych.
    > Polecam każdemu niezdecydowanemu.

    Moj serdeczny kolega zamontowal moskitiery na lato, bo WM latem to
    podobno goowno. Zima napewno lepiej jak juz ktos lubi sie tak wentylowac.

    Pozdro.. TK

  • 86. Data: 2016-09-12 23:22:26
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-12 o 12:42, Budyń pisze:

    > W nocy schładzac (uzywając bypassu czyli wentylowac bez uzycia wymiennika ciepła),
    nic nie bedzie gorzej niz przy grawitacyjnej, a tylko lepiej ze wzgledu na wymuszony
    obieg (raczej mocniejszy niz przy letniej grawitacji)

    Dzisiaj w dzien jakies 30C. Wczoraj podobnie. Od kilku dni wlasciwie
    jest upal. W domu 24C. Zamknalem prawie wszystkie okna, bo na dworze 17C
    i czuc po golych nogach. Po ki chu mi rekuperator latem?

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2016-09-12 23:26:29
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-10 o 22:32, Budyń pisze:

    > kup dwa przyzwoite wentyle, wymiennik, dodaj na obudowe, podatek i vat. Zobaczysz
    czy jest wiele zysku na tym.\

    A wez to rozbierz. To dziura obudowana styropianem. Zaawansowany telefon
    z gornej polki kosztuje cos kolo dwoch tysi. Tam jest technologia i
    zaawansowany soft, ktory ludzie tworza calymi latami. Jak chcesz to
    porownac do dziury zamknietej w styropianie?

    Pozdro.. TK

  • 88. Data: 2016-09-12 23:28:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-11 o 11:38, quent pisze:

> [...]
    > Ileż to osób mnie odwiedzało i wypytywali co to takiego mam zamontowane
    > w pom. gosp. - musiałem tłumnaczyć po co to w ogóle.

    Znaczy nie poczuli atmosfery przesiadujac w domu, tylko pytali o pudlo w
    kotlowni?

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2016-09-12 23:53:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wytlumaczenie jest proste. Ci co maja rekuperatory dali sie oglupic sprzedawcom.
    Zaplacili kupe kasy za cos co nie dziala jak im obiecywano, a obiecywano im w
    pierwszej kolejnosci oszczednosci. Kazdy belkot marketingowy dotyczacy rekuperatorow
    jaki jest dostepny w necie zaczyna sie od slow " za duzo placisz za ogrzewanie?" Ale
    dopiero na torturach by powiedzieli ze sie pomylili. Pomylka na 10 tysiecy powodem do
    dumy nie jest. Rekuperatory beda mialy sens jak za 10m2 rekuperowanej powierzchni
    bedzie sie placilo do stu zlotych przy powierzchni wymiennika w granicach 5m2.
    Mozliwe przy produkcji wielkoseryjnej.

  • 90. Data: 2016-09-13 07:55:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 12.09.2016 23:18, Maniek4 wrote:
    > Z tym, ze przy kubaturze kilkaset metrow nie ma potrzeby wietrzenia
    > calymi oknami.

    LOL
    No to niezłe masz te pokoje

    > Mozna otworzyc przed snem doslownie na kilka minut, albo
    > jedno rozszczelnic jak ktos lubi i tez jest git.

    Ja wiem co można. Całe życie miałem z tym do czynienia :-D

    > Z tym, ze tego nie sprawdzisz jak by bylo z grawitacyjna. Czy faktycznie
    > bylo by dramatycznie.

    Mam porównanie. I nie piszę przecież jedynie o kosztach ale ogólnie o
    działaniu.

    > Moj serdeczny kolega zamontowal moskitiery na lato, bo WM latem to
    > podobno goowno.

    Latem w ogóle dom jest u mnie otwarty na otoczenie.
    Okna tarasowe są niemal nonstop otwarte.
    Tak lubię po prostu dlatego kwestia wentylacji jest wtedy sprawą marginalną.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info