  • 1. Data: 2020-11-04 17:32:40
    Temat: Rura spalinowa kozy uszczelnienie
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    mam do podłączenia czarną rurę spalinową do kominka/kozy
    Coś jak tutaj:
    https://static4.redcart.pl/templates/images/thumb/16
    52/600/1200/pl/0/templates/images/products/1652/04b7
    4ab2dcf8668e9890a5280b92dc87.jpg

    Czy uszczelniać jakoś połączenie między rurą spalinową a piecykiem?
    Spaliny będą wylatywały górą jak w linku wyżej.

    Czy łączenia rur tak samo czymś uszczelniać?

    I jeszcze jedno pytanie - z górnej rury musiałem odciąć końcówkę by podłączyć ją do
    komina - w ten sposób to łączenie jest odwrotne - tu też trzeba uszczelniać?

    https://drive.google.com/file/d/1mnLW3xYI_Kb01imdcTT
    Idseyax2p73Yq/view?usp=sharing

    Jak wszystko uszczelnie/pokleje to jak to kiedyś rozbiorę?
    Teraz górną rurę wsuwam w sufit. Mocuję dolną do pieca i obniżam górną łącząc to w
    całość. Górna rura jest nasunięta na rurę z komina około 10cm

    Dzięki

  • 2. Data: 2020-11-04 18:22:36
    Temat: Re: Rura spalinowa kozy uszczelnienie
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 4.11.2020 o 17:32, uciu napisał:

> [...]
    >
    > Czy uszczelniać jakoś połączenie między rurą spalinową a piecykiem?
    > Spaliny będą wylatywały górą jak w linku wyżej.

    Nie, rury kominkowe nie wymagają uszczelnień - są spasowane
    i stanowią połączenie typu rura w rurze: dolna rura zawsze wchodzi
    w górną, kołnierz kominka zawsze wchodzi w rurę - nigdy odwrotnie.

> [...]
    > Teraz górną rurę wsuwam w sufit. Mocuję dolną do pieca i obniżam górną łącząc to w
    całość. Górna rura jest nasunięta na rurę z komina około 10cm

    Wszystko dobrze - bez uszczelniania i klejenia - tyle że górna rura musi
    być wsunięta w rurę kominową, a nie nasunięta na nią. Oczywiście mówimy
    o oryginalnych, grubych rurach kominkowych, a nie jakichś blaszkach do
    kozy.

    I mała uwaga: ja *uszczelnię/pokleję*, tak jak rozbiorę.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 3. Data: 2020-11-04 19:40:49
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2020 18:23:25 UTC+1 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > być wsunięta w rurę kominową, a nie nasunięta na nią. Oczywiście mówimy
    > o oryginalnych, grubych rurach kominkowych, a nie jakichś blaszkach do

    ale tak nie da rady... fabryczna przelotka przez strop
    https://askot.krakow.pl/pl/p/PLYTA-KOTWOWA-PRZEJSCIO
    WA-KFTP-KWASOODPORNA-ZAROODPORNA-IZOLOWANA-MKD-PREMI
    UM-FI250-MK-ZARY/17480

    jest tak zwymiarowana, że od dołu na nią trzeba nasunąć rurę...czyli jest
    odwrotnie... Te nasunięciu u mnie ma około 10cm, wokół będzie wełna kominkowa....
    Inaczej tego nie ma jak podłączyć??? No chyba, że dać jakąś redukcję + sznur... ale
    to chyba bez sensu...

    uciu

  • 4. Data: 2020-11-04 21:25:47
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-04 o 19:40, uciu pisze:

> [...]
    Inaczej tego nie ma jak podłączyć??? No chyba, że dać jakąś redukcję + sznur... ale

    Może odwrotnie zamontowano w stropie?

  • 5. Data: 2020-11-04 22:13:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 4.11.2020 o 19:40, uciu napisał:

> [...]
    Inaczej tego nie ma jak podłączyć??? No chyba, że dać jakąś redukcję + sznur... ale

    No nie wiem, ale w linku jest stropowa przelotka do blaszanego komina
    wolnostojącego, a nie rura wlotowa z kominka do komina ceramicznego -
    o, taka, którą ja użyłem:
    https://www.ikominki.pl/pl/p/Przejscie-rura-stalowa-
    komin-ceramiczny-200200-2mm-Bertrams/691
    Jeśli nad stropem masz komin blaszany, a ta przelotka jest już
    zabetonowana, to niestety, ale trzeba będzie drutować, bo nie możesz
    nasuwać rury kominkowej na wlot do komina - rura musi do niego wchodzić!
    A drutowanie w tym przypadku to uszczelnianie nasuniętej na tę przelotkę
    redukcji, co zawsze grozi wydostaniem się spalin na pokój i tragedia
    gotowa.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.

  • 6. Data: 2020-11-04 23:20:06
    Od: uciu <a...@g...com>

    Tak mam komin stalowy, dwuścienny MK ŻARY.
    Przelotki przez strop nie da się inaczej zamontować :-)

    https://drive.google.com/file/d/1Y1t-d_bq6usnIOnBoIi
    Y-PJec1Xwja4M/view?usp=sharing

    i tu troche widać jak to na strychu wygląda
    https://drive.google.com/file/d/18YSUi0HcVbP8OvSZt3-
    sk4DqMGBkLD0Y/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1xAGV1eHZ_KpWA-eTaAD
    -nCoE8GJz8zHy/view?usp=sharing

    Sam komin prawie wcale sie nie nagrzewa - w czasie budowy w kozie paliliśmy tak, że
    piec był cały czerwony a rura na strychu była ledwo letnia.

    Dodatkowo całe przejście przez strop + koło 40cm wokół komina wypełnine jest wełną.
    Rura z komina owinięta jest 2x wełną kominkową. Na reszcie stropu jest styro.

    Przelotka nie jest zabetonowana - w stropi był otwór 260mm i w niego jest wsadzona
    przelotka 150. Przestrzań wokół wypełniona jest wełną kominkową.

    MK żary odpisało mi, że na tą przelotką nasuwa się rurę spalinową bo jej średnca to
    147mm.

    uciu

  • 7. Data: 2020-11-05 00:31:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 4.11.2020 o 23:20, uciu napisał:

    > Tak mam komin stalowy, dwuścienny MK ŻARY.
    > Przelotki przez strop nie da się inaczej zamontować :-)
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1Y1t-d_bq6usnIOnBoIi
    Y-PJec1Xwja4M/view?usp=sharing

    Mam w dupie oglądanie zdjęć na dysku Google, gdzie trzeba się logować.

> [...]
    > MK żary odpisało mi, że na tą przelotką nasuwa się rurę spalinową bo jej średnca to

    No to nasuwaj, może Bóg będzie Cię miał w swojej opiece, ale... Ja bym
    Ci radził wyprowadzenie tego nasuwania przynajmniej na strych, gdzie
    jak będzie się coś ulatniać, to potruje tylko myszy. Jeśli przelotka
    niezabetonowana, to usuń ją i zabetonuj w stropie 50-centymetrową
    rurę kominkową - z 2-milimetrowej blachy stalowej, a nie z blaszki
    konserwowej - kielichem w dół. Do niej wsuniesz od dołu - jak Pan
    Bóg przykazał - rurę idącą od kozy. Natomiast nad stropem, na strychu
    będziesz już mógł po uważaniu połączyć ją przejściówką z kominem - jak
    Ci rzekli w Żarach - nie martwiąc się już przy tym zbytnio o super
    szczelne drutowanie.

  • 8. Data: 2020-11-05 08:04:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.11.2020 o 17:32, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > mam do podłączenia czarną rurę spalinową do kominka/kozy
    Zapomnij o uszczelnianiu. W kominie masz ciąg, czyli podciśnienie, więc
    przez ewentualne nieszczelności nic nie wyleci. Jakby była cofka czyli
    nadcisnienie, to dym pójdzie na mieszkanie przez drzwiczki "kozy", a
    przez ewentualne nieszczelności na połączeniach rur też pójdzie - może 1%.
    Poza tym nie znam żadnego trwałego uszczelnienia do takich połączeń.
    Każde po czasie albo się wykrusza, albo traci szczelność.
    Jacek

  • 9. Data: 2020-11-05 08:38:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 5, 2020 at 12:31:51 AM UTC+1, collie wrote:

    > No to nasuwaj, może Bóg będzie Cię miał w swojej opiece, ale... Ja bym
    > Ci radził wyprowadzenie tego nasuwania przynajmniej na strych, gdzie
    > jak będzie się coś ulatniać, to potruje tylko myszy.

    Niby jak ma sie to cos ulatniac? Domyslam sie, ze o CO chodzi? Jesli bedzie
    nieszczelne i brak ciagu, to raczej obojetne w ktora strone laczenie?
    CO jest ciezszy od powietrza i raczej wytwarza sie w piecu i z niego wychodzi
    bezposrednio do pomieszczenia, a nie gdzies kominem...

    Ja mam koze typu https://allegrolokalnie.pl/oferta/kominek-koza-wolno
    stojacy-174-cm-1912-rok-idealny

    Cala konstrukcja sklada sie z kilku(nastu?) okraglych elementow stojacych na sobie,
    wszystko sklejone jakims (nie pamietam juz ktorym) uszczelniaczem
    wysokotemperaturowym https://allegro.pl/kategoria/kominki-i-akcesoria-poz
    ostale-27958?string=uszczelniacz
    z tego idzie gruba stalowa rura kominowa (200mm), tez tym poklejona.
    Nie rozbieralem jej, ale gosc, ktory mi sprzedawal kominek (wraz z uszczelniaczem)
    twierdzil, ze rury spokojnie mozna tym pokleic, a przy rozbieraniu sie toto opukuje
    gumowym mlotkiem i sie wykruszy...
    U mnie toto stoi jako awaryjne ogrzewanie, lub jak w srodku zimy przyjedziemy i jest
    ~10 stopni (na tyle zostawiam chalupe)... Palone drewnem i weglem, nic sie nie dzieje
    i nie rozszczelnia...

  • 10. Data: 2020-11-05 08:47:08
    Od: WS <L...@c...pl>

    ... a glowny komin mam ceramiczny rondo 200mm (ze sznurem wokol rur),
    tu jest filmik rondo plus (z welna)
    https://www.youtube.com/watch?v=5EXydGtpDX4

    Tez stawia sie tak, ze wyzszy element wchodzi w nizszy, domyslam sie, ze tak jest
    lepiej jesli chodzi o wplywajaca wode - nie przecieka, tylko leci na sam dol...