  • 1. Data: 2010-04-26 14:54:00
    Temat: Rury od wody ciepłej i zimnej
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Czy rury od wody ciepłej (do łazienki i kuchni) i zimnej tez powinny być
    opakowane tą czerwoną otlulinką z gąbki tak jak w przypadku ogrzewania?

    pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2010-04-26 17:25:59
    Temat: Re: Rury od wody ciepłej i zimnej
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Czy rury od wody ciepłej (do łazienki i kuchni) i zimnej tez powinny być
    > opakowane tą czerwoną otlulinką z gąbki tak jak w przypadku ogrzewania?
    >
    > pozdrawiam
    > Amir

    Lepiej żeby były.
    Jeżeli rury są miedziane i są zakryte w ścianie- muszą być w czerwonej
    otulinie
    Wszystkie inne rury, zwłaszcza plastikowe i kompozytowe mogą być w szarej.
    Jeżeli nie ma możliwości, rury zimnej wody zakryte w tynku nie muszą być
    izolowane. Rury z ciepłej powinny. Jeżeli "ściana" to konstrukcja z GK to
    rury z zimnej wody też powinny być otulone.
    Jeżeli rury, nawet miedziane idą na zewnątrz ścian (w środku pomieszczeń) -
    mogą być izolowane szarą otuliną.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-04-26 19:46:34
    Temat: Re: Rury od wody ciep?ej i zimnej
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy rury od wody ciep?ej (do ?azienki i kuchni) i zimnej tez powinny byae
    > opakowane t? czerwon? otlulink? z g?bki tak jak w przypadku ogrzewania?

    Jesli sa w tynku to tak.

  • 4. Data: 2010-04-27 08:43:26
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 26 Kwi, 16:54, "Amir" <d...@S...pl> wrote:
    > Czy  rury od wody ciepłej (do łazienki i kuchni) i zimnej tez powinny być
    > opakowane tą czerwoną otlulinką z gąbki tak jak w przypadku ogrzewania?
    >
    > pozdrawiam
    > Amir

    TAK, zdecydowanie. U mnie sa tylko w peszlu i to byl błąd. Z zimnego i
    cieplego kurka leci letnia woda, musi jej na prawdę duzo zlecieć alby
    temperatura była właściwa.
    Cyrkulacja pomoga tylko na szybie uzyskanie gorącej wody w kranie ale
    na zimną trzeba czekać a wbrew pozoram czasem sie przydaje i zimna
    woda.
    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2010-04-28 11:39:57
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > Jeżeli rury, nawet miedziane idą na zewnątrz ścian (w środku
    > pomieszczeń) - mogą być izolowane szarą otuliną.

    Rurki sa plastikowe, ale zleciłem poki mogłem nałożenie czerwonej otuliny na
    nie, bo jak czytam
    poniższe opinie to faktycznie, nie chciałbym wody letniej :)

    będą zatynkowane, pokryje je cement-wap zaprawą a pozniej gipsowa

    dziękuję za podpowiedzi
    pozdrawiam