eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSkoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację › Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod wentylację
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Skoro takie modne klimatyzatory - klimatyzator przenośny podpięty pod
    wentylację
    Date: Sun, 16 Jun 2019 13:02:11 +0200

    Cześć. Wysypało się więc i ja zapytam.

    Mam klimatyzator przenośny. Nie jest on jakoś super nowocesny ani
    wydajny, ale jest i działa.

    Mam w domu instalację do rekuperacji, ale rekuperatora w końcu nie
    kupiłem bo nie widzę sensu ekonomicznego.

    Za to tak sobie pomyślałem, że w zasadzie mógłbym podpiąc klimatyzator w
    jego miejsce. Jak zrzuci ze 3 stopnie z tempertury w budynku to będzie
    ok. Pojedyncze pomieszczenie daje radę ochłodzić przesadnie, więc
    zgaduje że cały dom o parę stopni też da radę.

    Pomijając druciarstwo typu taśmą przylepione rury, mam pytanie:

    Czy klimatyzator przenośny powinien mieć dwa obiegi, niezależne, powietrza?

    Bo co prawda wyrzuca powietrze ciepłe osobno od zimnego ale zasysa oba
    jedną kratką. Bez tego sens wpinania go do systemu rekuperacji jest
    nikły. Rozebranie nie wchodzi w grę w tej chwili, to tylko takie
    dywagacje z gatunku luźnego pomysłu. Obawiam się że może być wspólny
    kanał doprowadzącay powietrze do obu obiegów.

    Wiem że to wróżenie ze szklanej kuli i muszę swój rozebrać aby była
    jasność ale mimo to zapytuje bo pewnie wszystkie mają podobną budowę.