  • 21. Data: 2013-03-01 11:51:24
    Temat: Re: Smieci u mnie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:kgntlp$or8$...@u...news.interia.pl...

    Ty mrazem nie do Ciebie Maniek osobiście ale taka ogólna refleksja:

    Tak sobie czytam ten kolejny wątek o _prognozowanych_ opłatach i tak mi się
    przypomina wypowiedź (nie pamiętam już czyja niestety) gdyby Polacy wkładali
    tyle energii w pracę co w narzekanie to byśmy dawno przegonili Niemcy.

    Napiszę tylko spokojnie po raz kolejny. To są _prognozy_. Gminy mają
    obowiązek coś sobie założyć to coś sobie założyły, ale nie mogą na tym
    zarabiać więc albo już po rozstrzygnięciu przetargów albo od nowego roku
    opłaty będą musiały być zmienione.

    No bo chyba nikt nie zakłada, że wszystkie firmy odbierające śmieci w całym
    kraju zawiązały kartel i solidarnie nagle podniosły ceny o 100% wtedy
    rzeczywiście ma powody ale nie do narzekania ale do tego by udać się do
    psychologa. Fobie się leczy a nie roztrząsa na forum publicznym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-03-01 11:53:16
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-01 09:35, Ariusz pisze:
    > Dla naszego dobra to SM powinna zająć się tym do czego została powołana
    > - czyli właśnie do pilnowania kto śmieci wyrzuca do rowu

    I to ciągle powtarzam!
    Zbiórką śmieci powinny zająć się firmy prywatne. Śmieci to jest biznes!

    U mnie 13/11 pln

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2013-03-01 11:55:44
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-01 11:51, Ergie pisze:
    > gdyby Polacy
    > wkładali tyle energii w pracę co w narzekanie to byśmy dawno przegonili
    > Niemcy.

    Żeby przegonić Niemcy - najpierw trzeba przegonić w PL socjalistów przy
    korycie. Koryto oczywiście zlikwidować. Wtedy jest szansa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2013-03-01 11:58:35
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Ergie" wrote in message news:kgq17e$cpj$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > rzeczywiście ma powody ale nie do narzekania ale do tego by udać się do
    > psychologa. Fobie się leczy a nie roztrząsa na forum publicznym.

    A ludzi, którzy z niezłamaną wiarą i optymizmem twierdzą, że
    Państwo/Rząd/Gmina/Urzędnik wie lepiej, co dla nas dobre, to
    gdzie się leczy ? ;)

  • 25. Data: 2013-03-01 12:12:41
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Uszanowanie
    >
    > niesort 11,-/twarz
    > sort 7,-/twarz
    >
    > U mnie piec osob, wiec czuje sie okradany.
    >
    > Pozdro.. TK

    u mnie ma być 10/6 zł, 3 osoby. Teraz płacę 32 zł miesięcznie, więc
    będę do przodu:)

    pozdrawiam
    rafał

  • 26. Data: 2013-03-01 12:14:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Maniek, a liczysz, że będziesz płacił 7? Bo jak słucham w radio dżingli o
    > nowych zasadach odbioru śmieci, to coraz bardziej się upewniam (pisałem
    > już o tym w dyskusji z Adamem w styczniu), że wg nowych zasad mało kto
    > będzie mógł płacić za śmieci sortowane.

    Tak bylo do tej pory. Zakladam, ze tak zostanie, acz zgodnie z prawem (bo
    jak inaczej) beda mogli nam podniesc bo cos tam. Wszystko jedno co, byle
    zgodnie z prawem. Prawo ma byc takie zeby z kazdego dalo sie zrobic
    zlodzieja i okrasc go przy tym z np. polowy jego dochodu, najlepiej dla jego
    dobra.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2013-03-01 12:19:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > I to ma sens ;-)
    >
    > Ale 11/7 to jawne zarty i kpina z mieszkancow, ale prawda jest taka
    > ze jest to wyjatkowo tanio dla nich samych nawet jesli nic nie muszą
    > sortowac ;-)

    Powiem Ci, ze jakos nie cieszy mnie to, ze mam taniej niz czesc z Was.
    Patrze na to nieco szerzej niz tylko przez pryzmat wlasnego portfela. Dobrze
    wiemy, ze ten stan nie musi utrzymac sie dlugo. Kto wie, czy za sort w
    przyszlym roku nie zaplace 50,-/twarz? Nie mam wyboru i zadnego wyjscia, ani
    tez wplywu na cene. To jest dopiero dramat. Ile powiedza tyle musimy
    zaplacic, a jak nie to nas zlicytuja. Nie wazne czy masz gorszy rok w
    dochodach, czy nie masz pracy przez pol roku. Placic i tak musisz tyle ile
    kaza. Mozesz nie jesc, a za smieci masz placic.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2013-03-01 12:31:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > się przypomina wypowiedź (nie pamiętam już czyja niestety) gdyby Polacy
    > wkładali tyle energii w pracę co w narzekanie to byśmy dawno przegonili

    Zauwaz, ze narzekamy we wspolnym gronie jakos tak w przerwach pracy.
    Osobiscie nie uwazam zebysmy byli narodem leni. Przeciwnie. Uwazam, ze gdyby
    zamienic ktoregos z nas z Niemcem to szybko by schudl.

> [...]
    > obowiązek coś sobie założyć to coś sobie założyły, ale nie mogą na tym
    > zarabiać więc albo już po rozstrzygnięciu przetargów albo od nowego roku

    Gminy moze i nie beda zarabiac, ale w calym mechanizmie nie ma miejsca na
    wolny rynek. Skad wiesz, ze oplaty nie wzrosna zamiast malec? Gdzies tam po
    drodze poza gmina moga zawiazywac sie kartele, albo wzrosty cen np. za
    przyjecie odpadow, albo za spalarnie, albo za sortownie, albo jeszcze co
    innego. Ty nie masz na to najmniejszego wplywu. Skoro ja mam placic 7,- za
    sort dzis, to czemu nie moge 50,-? Zaraz znow wcisna kolejny kit, ze
    wedkarze wyrzucaja prezerwatywy w krzaki i oplate trzeba podniesc. Co jakis
    czas tylko nas sie ubezwlasnowalnia i doklada kolejne oplaty. Zaraz wyjdzie,
    ze na oplaty trzeba bedzie pracowac trzy tygodnie, czy masz swoje czy nie.
    Za tydzien pracy jakos ciemny lud przebieduje.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2013-03-01 12:47:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Zauwaz, ze narzekamy we wspolnym gronie jakos tak w przerwach pracy.
    > Osobiscie nie uwazam zebysmy byli narodem leni. Przeciwnie. Uwazam, ze
    > gdyby zamienic ktoregos z nas z Niemcem to szybko by schudl.

    Ale po co narzekać? Czy jak sobie rano ponarzekasz ze trzeba odśnieżać auto
    to później czujesz się lepiej albo ten śnieg sam znika?

    > Gminy moze i nie beda zarabiac, ale w calym mechanizmie nie ma miejsca na
    > wolny rynek.

    W kwestii wolnego rynku _nic_ się nie zmienia. Nadal będzie konkurencja bo
    firmy rozliczają się ze śmieci na podstawie indywidualnych umów z wybranymi
    przedsiębiorstwami. Dlatego dalej na rynku będzie wiele firm odbierających
    odpady, a nie tylko ta jedna która wygra przetarg na zbiórkę odpadów od
    mieszkańców.

    Jedyną różnicą jest powszechność nowego systemu, czyli nie będzie tak, że
    jak na ulicy były trzy domu i każdy ma umowę z innym odbiorcą to
    przyjeżdżały trzy różne śmieciarki. Nie trzeba być geniuszem by wpaść na to,
    że odbieranie śmieci od wszystkich mieszkańców przez to samo
    przedsiębiorstwo spowoduje, że sumarycznie potrzeba mniej, śmieciarek które
    przejadą mniej kilometrów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2013-03-01 13:02:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ale po co narzekać? Czy jak sobie rano ponarzekasz ze trzeba odśnieżać
    > auto to później czujesz się lepiej albo ten śnieg sam znika?

    Znaczy co? Mam sie zrobic kretynem wykonujacym polecenia bez wlasnego
    zdania? Po to w trudach konczylem studia, dojezdzajac 100km, zeby mnie teraz
    jakies glaby intelektu pozbawialy? Na snieg nie mam wplywu, a na to jak mi
    sie zyje jednak chcial bym miec. Nie jestem poki co niczyja wlasnoscia i tez
    nie czuje potrzeby nia byc.

> [...]
    > wybranymi przedsiębiorstwami. Dlatego dalej na rynku będzie wiele firm
    > odbierających odpady, a nie tylko ta jedna która wygra przetarg na zbiórkę

    W kontekscie rachunkow za prad nie podzielam Twojego optymizmu.
    Wybor wysypiska czy czego tam pozostaje w gestji przedsiebiorstwa z ktorym
    gmina ma podpisana umowe, a liczba tych jak latwo sie domyslic bedzie
    ograniczona do jednej hehe. Po drodze moze stac sie wszystko. Poczawszy od
    lokalnego monopsonu, skonczywszy na ukladach, czego przykladem moga byc
    ekrany dziwiekochlonne w szczerym polu. Ja im po prostu nie wierze i tyle.

> [...]
    > to, że odbieranie śmieci od wszystkich mieszkańców przez to samo
    > przedsiębiorstwo spowoduje, że sumarycznie potrzeba mniej, śmieciarek

    I w ten sposob chcesz chyba obronic unijna teorie o emisji CO2, bo raczej
    nic wiecej.
    Kogo to obchodzi, ze trzem firmom oplacalo sie odbierac smieci z trzech
    chalup? Zeby bylo ciekawiej te mniej smieciarek bedzie drozsze od wiecej.
    Jak to wytlumaczysz?

    Pozdro.. TK