  • 31. Data: 2010-10-18 09:38:55
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Instalator przy odbiorze kotła ustawił u mnie mniejszą moc w trybie
    grzewczym niż moc nominalna kotła. Na 24kW nominalnej zjechał do około 16kW.
    Zapytałem czy ma to jakieś bezpośrednie przełożenie na sprawność kotła gdyz
    innego powodu zmniejszania mocy kotła nie widzę a on mi odpowiedział że nie
    wie jak się to ma do sprawności ale na szkoleniu kazali tak ustawiać moc
    kotła aby była odpowiednia do zapotrzebowania budynku na ciepło. Takiej
    odpowiedzi to ja sam mogłem sobie udzielić więc niezadowolony zadzwoniłem na
    infolinię Vaillanta i poprosiłem o informację na temat sprawności przy
    określonych obciążeniach dla kotła atmosferycznego jaki posiadam. Byłem
    przełączany od osoby do osoby i nikt, absolutnie nikt, nie był w stanie
    udzielić mi tej informacji. Według pracowników vaillanta nie ma żadnych
    wykresów, niczego, żadnej wiedzy na ten temat. Nie chce mi się w to wierzyć.
    Wniosek tylko jeden może się nasunąć - sprawność w folderach marketingowych
    to jedno a rzeczywistośc drugie.Wtedy własnei wpadłem na pomysł aby obliczyć
    samemu sprawność. W instrukcji podane są wartości masy spalin oraz jej
    temperatury. Krótkie rozeznanie w tabelach ciepła właściwego poszczególnych
    składników spalin i to co wyliczyłem udowodniło że parametr -sprawnośc- jest
    jak guma w majtkach.

    Marek

  • 32. Data: 2010-10-18 09:44:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Te linki dotycza sprawnosci spalania nie ogrzewania medium. Mialem racje,
    > nie masz pojecia o czym jest mowa watku.

    Akurat te linki to ja podałem.
    Dotyczą sprawności kotłów więc sprawności widzianej na wlocie i wylocie
    kotła. I teraz czy ty tą ciepłą wodę wpuścisz w podłogę na nieocieplonym
    gruncie lub w grzejniki na ścianach jednowarstwowych to już nie sprawa
    kotła.
    Kocioł zrobił swoje z określoną sprawnościa. Możesz mu jedynie poprawić lub
    pogorszyć odpowiednim obciążeniem.

    Marek

  • 33. Data: 2010-10-18 09:53:28
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Paź, 11:38, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > składników spalin i to co wyliczyłem udowodniło że parametr -sprawnośc- jest

    Pan serwisant zrobil dobra robote dla ciebie. Obnizajac moc kotla
    przesunal wykres modulacji palnika w sterone mniejszych mocy.
    Przez co w twoim przypadku (vailant ma charaktyrystke liniowa
    konsupcji gazu do wytwarzania ciepla) obnizyl konsupcje gazu przy
    nizszych mocach.
    Ale trzeba uwazac bo sa piece ktorych charakterystyka nie jest liniowa
    np immergas ktory posiadam ma optymimum w zakresie 40-60 % mocy kotla
    i przesuwanie nic nie zmieni.
    Aby sobie policzyc charakterystyke kotla trzeba sobie w excelu zrobic
    tabelke - moc kotla do konsupcji gazu.
    Wtedy trzeba piec przestawic aby pracowal w optymalnym zakresie
    konsupcji. czyli min moc kotla i max moc kotla.

  • 34. Data: 2010-10-18 10:01:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Aby sobie policzyc charakterystyke kotla trzeba sobie w excelu zrobic
    >tabelke - moc kotla do konsupcji gazu.

    A moc skad wziac?

  • 35. Data: 2010-10-18 10:36:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Pan serwisant zrobil dobra robote dla ciebie.

    Tyle że ona nie potrafił wytłumaczyć czemu takie działanie ma służyć

    > Obnizajac moc kotla przesunal wykres modulacji palnika w sterone
    > mniejszych mocy.

    Trochę się mylisz gdyż nie przesunął jak twierdzisz lecz tylko zawęził od
    góry. Widzisz w tym rzecz że fabrycznie kocioł mój ustawiony jest tak, że
    palnik modulowany jest w zakresie 9,5-24kW. Zmiana parametru w ustawieniach
    dotyczy oczywiście tylko trybu CO. Zmniejszenie wartości w pamięci powoduje
    tylko i wyłącznie ograniczenie mocy od góry więc kocioł pracuje w zakresie
    np. jak obecnie 9,5-16kW. Co prawda można zmniejszyć moc palnika śrubą
    regulacyjną ale w tym kotle jak i w większości innych poniżej pewnej dolnej
    granicy - tu 9,5kW - zejść nie wolno gdyż kocioł może zachowywać się
    dziwnie, np, nie zapalać, albo zbyt mała temperatura zostanie przez
    elektronikę zidentyfikowana jako awaria i kocioł odetnie gaz wystawiając
    błąd.

    >Przez co w twoim przypadku (vailant ma charaktyrystke liniowa
    >konsupcji gazu do wytwarzania ciepla) obnizyl konsupcje gazu przy
    >nizszych mocach.

    Onet prawda. Nic kompletnie się nie zmieniło gdyż tylko zakres regulacji
    został zawężony a dolna jego część jest nadal taka sama.

    >Ale trzeba uwazac bo sa piece ktorych charakterystyka nie jest liniowa
    >np immergas ktory posiadam ma optymimum w zakresie 40-60 % mocy kotla
    >i przesuwanie nic nie zmieni.

    Tu możesz co najwyżej obciąć zakres od dołu aby nie wchodzić poniżej 40%
    mocy ale nadal nie jest to przesuwane.

    Podsumowując. Raczej w żadnym kotle nie ma przesuwania charakterystyki.
    Charakterystyka jako taka wynika z konstrukcji kotła i jest niekorygowalna.
    Co najwyżej możesz ją obcinać od góry lub od dołu ale w powstałym wycinku
    nadal jest ona identyczna z wycinkiem z poprzedniej.

    Marek

  • 36. Data: 2010-10-18 10:41:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    A i jeszcze jedno.
    Uważasz że obniżenie mocy poprawia sprawność. Dlaczego więc zmiana tego
    parametru dotyczy tylko w trybie CO?
    W trybie CWU ten parametr już nie działa i można tylko ograniczyć moc
    palnika na śrubie regulacyjnej w zespole gazowym a tu żaden instalator nie
    ustawia inaczej niż wartość nominalna kotła.

    Marek

  • 37. Data: 2010-10-18 18:17:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > palnika na śrubie regulacyjnej w zespole gazowym a tu żaden instalator nie
    > ustawia inaczej niż wartość nominalna kotła.

    Bo CWU to priorytet i zadnej oszczednosci nikt sie nie spodziewa. Masz miec
    mozliwie szybko ciepla wode i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-10-18 18:19:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > A moc skad wziac?

    W instrukcji obslugi zwykle jest wykres zaleznosci mocy kotla od obrotow
    wentylatora, przynajmniej w kotlach z zamknieta komora.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2010-10-18 19:45:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-10-2010 o 11:18:56 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    mydom.pl/images/stories/instalacje/paliwo_plynne15b_
    200.jpg&imgrefurl=http://forum.budujemydom.pl/lofive
    rsion/index.php/t8532-50.html&usg=__uYQO1YsnCH0rbsC0
    UNUM-YmtKp8=&h=190&w=203&sz=9&hl=pl&start=40&zoom=0&
    tbnid=QxNxxHxD1hqZjM:&tbnh=98&tbnw=105&prev=/images%
    3Fq%3Dsprawno%25C5%259Bci%2Bkot%25C5%2582%25C3%25B3w
    %2Bkondensacyjnych%2Batmosferycznych%26start%3D20%26
    um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=
    1&itbs=1

    > Te linki dotycza sprawnosci spalania nie ogrzewania medium. Mialem
    > racje, nie masz pojecia o czym jest mowa watku.
    Jasne geniuszu, co jeszcze wymyślisz?
    Sprawność kotła. sprawność spalania to są rózne nazwy określające
    ten sam parametr kotła ile z 1m3 gazu jest w stanie wytworzyć ciepła
    a dokładnie ciepłej wody, bo spaliny nas nie interesują.
    Ale ty z uporem manika dalej będziesz mi udowadniał co innego.
    Piecami gazowymi sie zajmowałem jak ty jeszcze na g.. mówiłeś papu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 40. Data: 2010-10-18 20:53:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    .googlegroups.com...

    > W instrukcji obslugi zwykle jest wykres zaleznosci mocy kotla od obrotow
    > wentylatora, przynajmniej w kotlach z zamknieta komora.

    No to jak mamy wykres to po co robic kolejny wykres?