  • 41. Data: 2010-10-18 21:05:44
    Temat: Re: Sprawnosc kotlow
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:op.vksehmi41cvm6g@linux-rj.dom...
    Dnia 18-10-2010 o 11:18:56 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:op.vkrljigp1cvm6g@linux-rj.dom...
    >> lub to:http:
    >> http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.buduje
    mydom.pl/images/stories/instalacje/paliwo_plynne15b_
    200.jpg&imgrefurl=http://forum.budujemydom.pl/lofive
    rsion/index.php/t8532-50.html&usg=__uYQO1YsnCH0rbsC0
    UNUM-YmtKp8=&h=190&w=203&sz=9&hl=pl&start=40&zoom=0&
    tbnid=QxNxxHxD1hqZjM:&tbnh=98&tbnw=105&prev=/images%
    3Fq%3Dsprawno%25C5%259Bci%2Bkot%25C5%2582%25C3%25B3w
    %2Bkondensacyjnych%2Batmosferycznych%26start%3D20%26
    um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&um=
    1&itbs=1

    > Te linki dotycza sprawnosci spalania nie ogrzewania medium. Mialem racje,
    > nie masz pojecia o czym jest mowa watku.

    >Jasne geniuszu, co jeszcze wymyślisz?

    Plonk warning chamiku.

    >Sprawność kotła. sprawność spalania to są rózne nazwy określające
    >ten sam parametr kotła ile z 1m3 gazu jest w stanie wytworzyć ciepła
    >a dokładnie ciepłej wody

    Nie. Sprawnosc spalania to nie jest skutecznosc wytwarzania cieplej wody.

    > bo spaliny nas nie interesują.
    >Ale ty z uporem manika dalej będziesz mi udowadniał co innego.
    >Piecami gazowymi sie zajmowałem jak ty jeszcze na g.. mówiłeś papu.

    Uhm, i miales berecik z antenka. To ze jestes robolem, w ogole nie wplywa na
    zawortosc merytoryczna Twoich wypowiedzi tutaj, gdyz tematem nie jest
    gwintowanie gazrurek.

    Ostatnia lekcja - sprawnosc spalania okresla nam z jaka sprawnoscia kociol
    spala paliwo, a wiec jak dobrze zamienia energie CHEMICZNA, na energie
    wlasnie SPALIN, nie cieplo w wodziey. Jesli jestes idiota, to oczywiscie nie
    przyjmiesz tej wiedzy do wiadomosci.

    BTW Nie o piecach a kotlach mowa.

  • 42. Data: 2010-10-18 22:20:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No to jak mamy wykres to po co robic kolejny wykres?

    Nuda??
    Kudlaty chcial wykreslic ilosc spalanego gazu w stosunku do mocy kotla, tyle
    ze to troche malo bo ze spali wiecej to oczywiste.

    Pozdro.. TK

  • 43. Data: 2010-10-19 06:42:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > wlasnie SPALIN, nie cieplo w wodziey. Jesli jestes idiota, to oczywiscie
    > nie przyjmiesz tej wiedzy do wiadomosci.

    Myślę że nie jest to istotne z punktu widzenia usera kotła. Usera interesuje
    przecież to co jest na kroćcach kotła a nie jak zachodzą procesy spalania
    pod wymiennikiem. Jak tak dalej będziesz brnął to zaczniesz się rozwodzić
    nad algorytmem sterowania palnikiem czy aby napewno jest optymalny. Nie, to
    są rzeczy opracowane w fabryce i nie są dla usera.
    Do usera należy tylko zadbać o to aby komin był drożny a ilość powietrza
    dostarczana do pomieszczenia z kotłem odpowiednia tak aby proces spalania
    przechodził bezpiecznie w miarę dobrą sprawnością. Jako że w takim kotle
    user nie jest w stanie kontrolować dawki powietrza pobieranej do spalenia,
    wymyślono kocioł z zamkniętą komorą spalania - nie koniecznie kondensat -
    który to obrotami wentylatora reguluje ilośc dostarczanego powietrza do
    zamkniętej komory. Nie za dużo nie za mało a w sam raz. W takim kotle nie ma
    co się roztrząsać nad efektywnością spalania gdyż user i tak nie ma na to
    wpływu. Jedynie co można zrobić to wybrac kocioł optymalnej mocy do
    zapotrzebowania i w miarę potrzeby zawęzić moc kotła od góry i dołu aby
    praca zawierała się w optymalnych zakresach na wykresie sprawności.

    Marek

  • 44. Data: 2010-10-19 07:09:04
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:i9icd7$v4c$1@mx1.internetia.pl...

    > Nuda??
    > Kudlaty chcial wykreslic ilosc spalanego gazu w stosunku do mocy kotla, tyle
    > ze to troche malo bo ze spali wiecej to oczywiste.
    >
    > Pozdro.. TK

    Nie kazdy piec ma w instrukcji wykres. Ja mam tylko tabele. Moc kotla
    do konsumpcji gazu.

    Co do spalania to oczywiste ze spali wiecej bo parametry gazu sa rozne
    niz w czasie testow w laboratorium. Cala bajka polega na tym ze w
    skali roku wychodzi dosc duza ilosc gazu ktora mozna przyoszczedzic
    przestawiajac tylko parametry pieca.

  • 45. Data: 2010-10-19 07:11:53
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Paź, 12:41, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > A i jeszcze jedno.
    > Uważasz że obniżenie mocy poprawia sprawność. Dlaczego więc zmiana tego
    > parametru dotyczy tylko w trybie CO?
    > W trybie CWU ten parametr już nie działa i można tylko ograniczyć moc
    > palnika na śrubie regulacyjnej w zespole gazowym a tu żaden instalator nie
    > ustawia inaczej niż wartość nominalna kotła.

    czyli pan serwisant nie przestwil sruba a tylko softem.
    Myslalem ze jak serwisant to przeniusl cala charakterystyke w dol.
    Co do wywalenia bledu to zalezy jaki piec.
    Szczeze mowiac to ten serwisant to jakis lajkonik byl.

  • 46. Data: 2010-10-19 07:15:34
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 18 Paź, 20:17, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w
    wiadomościnews:4cbc2474$0$21004$65785112@news.neostr
    ada.pl...

    > Bo CWU to priorytet i zadnej oszczednosci nikt sie nie spodziewa. Masz miec
    > mozliwie szybko ciepla wode i tyle.

    Wszystko zalezy jak ma sie instalacje zrobiona. Dla mojej to bez
    roznicy czy CWU czy CO czy jeszcze co innego. Piec ma podgrzewac wode
    w wymieniiku i nic wiecej.

  • 47. Data: 2010-10-19 07:27:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zaczniesz się rozwodzić nad algorytmem sterowania palnikiem czy aby
    > napewno jest optymalny. Nie, to są rzeczy opracowane w fabryce i nie są

    Ale chodzi o ogrzewanie wody w kotle a Wy ciagle o spalaniu.

    Pozdro.. TK

  • 48. Data: 2010-10-19 07:28:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

> [...]
    >Co do wywalenia bledu to zalezy jaki piec.
    >Szczeze mowiac to ten serwisant to jakis lajkonik byl.

    Ależ ci tłumaczyłem że nie może zjechać w dół poniżej 9,5kW bo czujniki
    kotła przestają wykrywac płomień i lub szybkośc nagrzewania się wody i
    kocioł się zatrzymuje.
    Jeżeli ktoś by to jednak zrobił to jest to dupogwóźdź do zabrania mu
    licencji a już nie wspomnę co by się stało z tym twoim lajkonikiem gdyby do
    jakiegoś nieszczęścia doszło, pomimo że nie bezpośrednio z tego powodu.
    Nawet w instrukcji pisze że nie wolno ustawiać mniej niz 9,5kW. W tabelach
    parametrów w zakresach mocy także max 26 min 9,5. Więc jak widzisz tylko
    głupiec by zrobił na przekór.

    Marek

  • 49. Data: 2010-10-19 07:30:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    >Wszystko zalezy jak ma sie instalacje zrobiona. Dla mojej to bez
    >roznicy czy CWU czy CO czy jeszcze co innego. Piec ma podgrzewac wode
    >w wymieniiku i nic wiecej.

    To znaczy, ze w zasobniku masz wode o temp. wody CO?
    Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie woda o temp. max 30C nikt nie chce sie
    myc.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2010-10-19 07:41:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >Co do wywalenia bledu to zalezy jaki piec.
    >Szczeze mowiac to ten serwisant to jakis lajkonik byl.

    Cos mi sie widzi, ze tak sie nie da. Sa pewne minimalne wartosci wynikajace
    z konstrukcji nie tylko kotla, ale chyba wiekszosci urzadzen. Kotly o
    mniejszej mocy dolnej maja zwykle mniejsza moc maksymalna. Jest pewien
    przedzial modulacji palnika i byc moze - zgaduje - ze sam palnik w kotlach o
    mniejszej mocy dolnej jest po prostu mniejszy co umozliwia efektywne
    spalanie gazu z mniejsza moca ogolna. Podobnie jak silnik spalinowy duzej
    mocy ma pewna okreslona minimalna ilosc spalanego paliwa w czasie pracy.
    Kiedy wcisniesz sprzeglo to silnik potrzebuje okreslonej ilosci paliwa by
    zachowac bieg jalowy i to jest jego minimalne spalanie. Chocby nie wiem co
    tego nie zmienisz, no przy najmniej w zakresie bezpiecznym dla silnika.

    Pozdro.. TK