  • 11. Data: 2018-06-17 11:38:25
    Temat: Re: Spręzyna
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.06.2018 o 22:21, collie pisze:
    > No chyba nie bardzo można zrobić ucho ze zwoju sprężyny,
    > bez jej rozhartowania.
    Dobrze, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo już wielokrotnie tak
    robiłem zaczynając od sprężynki w aparacie fotograficznym, na spreżynie
    napinacza łańcucha napędu kruszarki kończąc.
    Jacek

  • 12. Data: 2018-06-17 12:03:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.06.2018 11:38, Jacek pisze:

    > Dobrze, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo już wielokrotnie tak robiłem
    > zaczynając od sprężynki w aparacie fotograficznym, na spreżynie napinacza łańcucha
    > napędu kruszarki kończąc.

    Nie, nie, nie kończ na sprężynie napinacza kruszarki! Prawdziwy twardziel kończy
    na sprężynie zawieszenia Opla, albo innego BMW. A zacząć trzeba było od sprężynki
    w długopisie.

  • 13. Data: 2018-06-17 12:23:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 czerwca 2018 12:03:29 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Nie, nie, nie kończ na sprężynie napinacza kruszarki! Prawdziwy twardziel kończy
    > na sprężynie zawieszenia Opla, albo innego BMW. A zacząć trzeba było od sprężynki
    > w długopisie.

    Zmień nicka bo psą collię reputacje psujesz

  • 14. Data: 2018-06-17 12:38:00
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.06.2018 12:23, Kris pisze:

    > Zmień nicka bo psą collię reputacje psujesz

    Jeżu, "psą collię"! Jesteś widomym dowodem, że likwidacja gimnazjów
    była niezbędna. Ale, niestety, wyprodukowani w gimbazach półanalfabeci
    będą stanowić trzon "suwerena".

  • 15. Data: 2018-06-17 13:11:16
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Ale jak ta sprężyna pękła? Chyba nie na kilka kawałków?
    > Jak urwało sie ucho, to odegnij ostatni zwój z zrób nowe ucho z niego.
    > Jak pękła nie na końcu, to możesz na obu końcach zrobić takie ucho i
    > zaczepić jedno z drugim. Sprężyna nie musi być chyba w jednym kawałku,
    > aby miało to działać. Najwyżej skrócisz trochę, jak się okaże za
    > długa z takim polączeniem.
    >
    > Myślę o czymś takim O================O to jest nieuszkodzona
    > sprężyna
    > O==== ===============O ta jest pęknięta.
    > O===oo==============O ta jest połączona z dwóch kawałków

    Nic z tego, ucha nie da sie zrobic, a powtore sprzezynka musi byc bez ucha.
    https://www.fotosik.pl/u/piotrpal/album/2187941

    Pozdr. T.

  • 16. Data: 2018-06-17 13:47:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.06.2018 13:11, Twardy pisze:

    > Nic z tego, ucha nie da sie zrobic, a powtore sprzezynka musi byc bez ucha.

    Jak się nie da, to wejdź na stronę wytwórni sprężyn Springs
    i zamów tam sobie sprężynę wedle życzenia oraz bez ucha:

    http://www.springs.com.pl/zamow.php

  • 17. Data: 2018-06-17 15:15:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.06.2018 o 13:11, Twardy pisze:

    > Nic z tego, ucha nie da sie zrobic, a powtore sprzezynka musi byc bez ucha.
    Dobra. Ucha na końcu ma nie być, ale ucha "pośrednie" na złączeniu w
    miejscu pęknięcia chyba nie będą przeszkadzać?
    Jacek
    PS
    ewentualnie skleić obie części dając do środka kawałek śruby o
    odpowiedniej średnicy w charakterze łącznika. Ten odcinek nie będzie
    pracował i sprężyna zrobi się nieco twardsza, ale za koszt 10 zł za małe
    opakowanie kleju epoksydowego można spróbować.

  • 18. Data: 2018-06-17 15:19:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Klej zbedny jesli kierunek nawiniecia sprezyny taki jak gwintowanej szpilki. Od biedy
    mozna cyjanopanem e kapnac.

  • 19. Data: 2018-06-17 15:26:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Klej zbedny jesli kierunek nawiniecia sprezyny taki jak gwintowanej szpilki. Od
    biedy mozna cyjanopanem e kapnac.

    Ciężko jest tak na odległość tłumaczyć komuś takie "druciarstwo" nie
    wiedząc, czy ma smykałkę do takich robótek, czy nie. Stąd klej dla pewności.
    Przypomniało mi się, jak żonie zepsuły się światła w maluchu i
    naprawialiśmy zdalnie przez telefon (wtedy jeszcze taki z kablem)
    wyłącznik przy kierownicy. Po założeniu gumy od wecka zaczęło działać ;-)
    Jacek

  • 20. Data: 2018-06-18 15:53:30
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    collie wrote:

    > Jak się nie da, to wejdź na stronę wytwórni sprężyn Springs
    > i zamów tam sobie sprężynę wedle życzenia oraz bez ucha:
    >
    > http://www.springs.com.pl/zamow.php

    Dzieki, zaklad profesjonalny - sprezyny zamowione.

    PS. Potwierdzone przez w/w zaklad, ze ucha nie mozna zrobic, bo wtedy
    sprezyna traci swoje wlasciwosci.

    Pozdrawiam T.