  • 21. Data: 2021-10-26 19:21:37
    Temat: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Eee, termometr Ci zaniża. Przy 19 długo w boksekach byś nie wytrzymał.

    Bez przesady, 19°C to zupełnie normalna temperatura. Angielskie dzieciaki
    przez okrągły rok chodziły w krótkich spodenkach.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2021-10-26 19:33:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 26.10.2021 19:21, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Bez przesady, 19°C to zupełnie normalna temperatura. Angielskie dzieciaki
    > przez okrągły rok chodziły w krótkich spodenkach.

    Ale grzejecie w tych domach. Mój teść mieszka sam, w domu utrzymuje ~16C
    (aktualnie na dworze w słońcu potrafi być cieplej), a gdy idzie spać to
    przy uchylonym oknie bo mówi że inaczej duszno.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2021-10-27 15:19:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 19:33 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Ale grzejecie w tych domach. Mój teść mieszka sam, w domu utrzymuje ~16C
    > (aktualnie na dworze w słońcu potrafi być cieplej), a gdy idzie spać to
    > przy uchylonym oknie bo mówi że inaczej duszno.

    i chodzi w szortach i podkoszulku po chałupie?
    Co innego być ubranym w długie spodnie i długą koszulę/sweter a co innego
    z gołymi nogami/ramionami siedzieć cały dzień w 16-19st.

    TG

  • 24. Data: 2021-10-27 15:42:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > i chodzi w szortach i podkoszulku po chałupie?
    > Co innego być ubranym w długie spodnie i długą koszulę/sweter a co innego
    > z gołymi nogami/ramionami siedzieć cały dzień w 16-19st.

    No więc mój kolega, zakopiańczyk od urodzenia, a nawet od pokoleń, chodzi
    w szortach i sandałach. Wśród znajomych krąży takie powiedzenie, że spadek
    temperatury poniżej 10 stopni w domu poznać można po tym, że Marcin zakłada
    skarpetki.

    Ja dziesięciu stopni w domu nie miewam, ale też najchętniej noszę krótkie
    rękawy. Krótkie spodnie też fajne, ale głupio tak gdzieś wyjść, a wciąż
    przebierać mi się nie chce.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2021-10-27 16:39:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 27 października 2021 o 15:19:56 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > i chodzi w szortach i podkoszulku po chałupie?
    > Co innego być ubranym w długie spodnie i długą koszulę/sweter a co innego
    > z gołymi nogami/ramionami siedzieć cały dzień w 16-19st.

    Wygląda, że w dużej części jest to cecha genetyczna. Można wyrobić sobie jakąś tam
    odporność na zimno (szkoły morsowania...), ale chyba bardziej to cecha wrodzona.
    U mnie Mama, jej młodsza siostra w zimie ~ minus 10 - 15 przechodząc z domu do
    sąsiedniego ~100m nic ekstra nie zakładały (płaszcza, czapki...) tylko krótki rękaw
    (tak jak chodziły po domu), tak do ~65-70 roku życia... W sumie ja mam podobnie - do
    kuriera po paczkę zakładam spodnie, bo głupio w slipach ;), ale w krótkim rękawku
    cały rok...

    Dla mnie 20-22 to maksymalna temp komfortu, powyżej nie cierpię, więc standard to
    ~2tyg wakacji w zimie, "letnie" wakacje we wrześniu, a lipiec-sierpień praca w
    klimatyzowanym biurze...
    17-19 to takie optimum, żebym się dobrze czuł.

    BTW Jest takki gość Wim Hof ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Wim_Hof ), prowadzi
    szkoły morsowania / odporności itp, na Mont Everest właził w szortach i sandałach
    (nie udało się chyba), prowadzi wiele szkoleń na temat wzmocnienia odporności na
    zimno, ale badania wykazały, że jego brat bliźniak, który się tym nie interesuje
    zupełnie ma b. podobną odporność jak on, co jest kolejnym argumentem, że to jednak
    cecha genetyczna głównie...

  • 26. Data: 2021-10-27 16:43:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.10.2021 15:19, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > i chodzi w szortach i podkoszulku po chałupie?

    Jak go 10 lat już znam, tak nigdy nie widziałem w krótkich spodenkach.

    > Co innego być ubranym w długie spodnie i długą koszulę/sweter a co
    > innego z gołymi nogami/ramionami siedzieć cały dzień w 16-19st.

    Przy 19C już łapy zaczynają marznąć gdy się siedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2021-10-28 12:40:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dużo zależy od temperatury wewnętrznej powierzchni przegród (ściany, sufit, podłoga)
    - promieniowanie niskotemperaturowe.
    Na termometrze może być stale 22°C - a w lecie gorąco gdy w zimie zimno.

    -----
    > odczucia że dla jednych 20C jest wystarczająco a innym potrzeba 24C wynikają z tego
    jak wentylowane jest pomieszczenie i z