  • 21. Data: 2018-09-12 10:30:13
    Temat: Re: Sterownik pokojowy
    Od: krak <s...@g...pl>

    Sterownik do najzimniejszego pokoju i tam otwarty zawór a głowice do
    reszty pomieszczeń.
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2018-09-12 21:04:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.09.2018 o 23:33, Uzytkownik pisze:
    > Innym sposobem jest zapewnienie obiegu poprzez jeden z grzejników
    > zamontowanych bezpośrednio do kotła bez możliwości jego zamknięcia lub
    > właśnie podłączenie do instalacji CO bez zaworów termostatycznych.

    A jakby tak po prostu nie montować grzejników w szeregu tylko równolegle
    podpiąć do dwóch linii, ciepłej i powrotu...tadam?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2018-09-12 21:30:00
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A jakby tak po prostu nie montować grzejników w szeregu tylko
    > równolegle podpiąć do dwóch linii, ciepłej i powrotu...tadam?

    A od kiedy grzejniki montuje się szeregowo...tadam?

  • 24. Data: 2018-09-12 21:32:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A nie prosciej zapewnic przeplyw na poziomie 3% przez grzejnik jak zawor
    termostatyczny jest zamkniety? Raptem wystarczy mocniej zarysowac gniazdo w zaworze.
    Przy kilku przepuszczajacych grzejnikach nigdy nie dojdzie do teoretycznej sytuacji
    awaryjnej na kotle.

  • 25. Data: 2018-09-12 21:45:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    Przy kilku przepuszczajacych grzejnikach nigdy nie dojdzie do teoretycznej sytuacji

    A jak uzyskasz te 3%?

    Czy wystarczy zadrapanie paznokciem, a może gwoździem, a może jednak
    trzeba przewiercić wiertłem? Tylko jakim? 1mm, 5mm, 10mm?

    Najtańszy zawór nadmiarowy to wydatek raptem 50-60zł, a załatwia sprawę
    bez psucia zaworów termostatycznych i bez niepotrzebnego grzania
    pomieszczeń, których grzać nie ma potrzeby.

  • 26. Data: 2018-09-12 21:46:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W instalacji z jedna rurka trudno zamontowac rownolegle, tadam.

  • 27. Data: 2018-09-12 21:59:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > W instalacji z jedna rurka trudno zamontowac rownolegle, tadam.

    Widziałeś kiedykolwiek w swoim życiu taką instalację jednorurową?
    Instalacja jednorurowa to instalacja jednorurowa. Nie ma tam połączenia
    szeregowego grzejników...tadam.
    Ponadto w przypadku instalacji jednorurowej w ogóle nie występuje
    problem związany z zamknięciem wszystkich zaworów termostatycznych i
    uszkodzeniem kotła.

  • 28. Data: 2018-09-12 22:10:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak znam zycie nadzorowales montaz instalacji z jedna rurka. Oczywiscie tak jak
    kiedys chleb byla Twojego projektu.

  • 29. Data: 2018-09-13 06:27:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak znam zycie nadzorowales montaz instalacji z jedna rurka. Oczywiscie tak jak
    kiedys chleb byla Twojego projektu.

    Twoje porady o zarysowywaniu gniazd w zaworach jak zwykle mają na celu
    tylko i wyłącznie narazić na szkodę i duże koszty innych.

    Ciekawi mnie dlaczego dajesz takie porady? Czy z zawiści, bo w życiu ci
    nie wyszło i musisz mieszkać w starej, czyjejś ruderze, czy ze złości,
    czy też z totalnej głupoty?

    Mam nadzieje, że nie znajdzie się nikt tak głupi jak ty i nie będzie
    niszczył nowych grzejników.

  • 30. Data: 2018-09-13 09:33:05
    Od: m...@g...com

    czyli podsumowując /nie znam się na tych zarysowaniach, instalacjach jednorurkowych
    itp/: jak sterownik ustawię tak jak pisałem wcześniej np w łazience gdzie będę chciał
    mieć np 24 stopnie i tam nie założę głowicy na grzejniku, a w pozostałych
    pomieszczeniach będą grzejniki z głowicami na niższą temperaturę np 21 stopni to
    chyba będzie ok?