  • 31. Data: 2019-12-04 21:34:22
    Temat: Re: Super lodówka
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-04 o 09:13 -0800, Zenek Kapelinder napisał:
    > Wyraźnie zaznaczyles ze istnieje sprawa kosztów przyglądania się
    > lodowce w środku.

    Na ścisłość to pisałem o "koszcie ekologicznym" oraz o "watogodzinach
    lecących w atmosferę". W tym drugim przypadku mogę jednak zrozumieć, że
    z perspektywy emeryta mogło to faktycznie zabrzmieć jak "drogie
    pieniądze uciekają do nieba", choć zupełnie nie to miałem na myśli.

    > Do tego lodówka otwierana do gory. Ze względów praktycznych poroniony
    > pomysł do domu.

    Bo schylać się trzeba, a współczesny człowiek nie lubi ruchu? Tak, o
    tym też pisałem.

    > Proponując zmianę na otwierana do góry podświadomie chcesz
    > zaoszczędzić na grzaniu powietrza.

    Powietrze to pół biedy. Grzania zawartości lodówki podczas
    długich obserwacji lodówkowej fauny też fajnie byłoby uniknąć.

    Mateusz

  • 32. Data: 2019-12-04 21:44:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.12.2019 13:08, Kris wrote:
    > Jedynie co w przyszłości zmienia to zamiast zamrażarki otwieranej od góry kupie
    taką wysoką z półkami(ale nie szuflady) otwieraną jak lodówka

    Brałem to pod uwagę, ale żonie było wszystko jedno to uznałem że
    otwierana od góry będzie w praktyce bardziej energooszczędna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2019-12-04 21:46:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.12.2019 21:56, Uzytkownik wrote:
    > Chyba sprzęt marki ??????

    Lodówka Samsung, a zamrażalnik Zanussi. Spróbuj znaleźć samą chłodziarkę
    wielkości popularnej lodówki, 2-3 modele na rynku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2019-12-04 22:39:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-04 o 19:27, collie pisze:

    > Proch już został wymyślony: lodówki ze szklanymi drzwiami
    > do nabycia pod nazwą "witryny chłodnicze". Na razie to
    > proch czarny, gdyż nie mają wyłączania przezroczystości.

    Żaden problem zamontować np. szybę elektrochromową.

    http://www.swiat-szkla.pl/kontakt/7236-szklo-o-zmien
    nej-przeziernosci.html

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2019-12-04 23:21:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Lodówka Samsung, ...

    I to coś w ogóle działa?

    Przecież nikt tak chyba nie potrafi spierdolić lodówek jak Samsung.

  • 36. Data: 2019-12-05 08:04:38
    Od: A S <a...@e...pl>

    Moim zdaniem znakomity pomysł. Żona chętnie zajrzałaby smartfonem
    do lodówki na wsi. Cel ekologiczny (mniej otwierań) dałby się doskonale
    sprzedać bez względu na oszczędności. Tylko że jednej kamerce trudno
    rozejrzeć się w ciasnej zawalonej przestrzeni. Ale już czipowanie
    każdego serka i selerka rozwiązałoby kilka dodatkowych problemów
    jak dylemat do sklepu czy na mszę.
    --
    A S

  • 37. Data: 2019-12-05 09:35:25
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Niekoniecznie uciekał. Może po prostu nie mógł być na lekcji,
    > bo akurat tatko kazali krasulę na rowie popaść, ziemniaki za
    > pługiem zbierać, czy powrósła kręcić. Życie wiejskich dzieci
    > i po drugiej wojnie łatwe nie było, nie tylko w reymontowskich
    > czasach.

    Ech, pasanie krów, to kara była największa. Teraz chętnie bym popasł i
    beztrosko poleżał na rowie.

  • 38. Data: 2019-12-05 09:38:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 grudnia 2019 21:44:52 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Brałem to pod uwagę, ale żonie było wszystko jedno to uznałem że
    > otwierana od góry będzie w praktyce bardziej energooszczędna.

    Mnie strasznie wpienia to otwieranie od góry
    Np. dzisiaj rano dostałem rozkaz że mam grzyby przynieść
    Grzyby zamrożone na samym dnie miałem i musiałem prawie wszystko wyciągnąć żeby
    wydobyć worek z grzybami. Później to co wyciągnięte włożyć.

  • 39. Data: 2019-12-05 18:11:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 05.12.2019 09:38, Kris wrote:
    > Grzyby zamrożone na samym dnie miałem i musiałem prawie wszystko wyciągnąć żeby
    wydobyć worek z grzybami. Później to co wyciągnięte włożyć.

    No ta, coś za coś.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2019-12-06 02:51:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-12-05, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > No ta, coś za coś.

    A jak jest u Was z równomiernością chłodzenia? Miałem taką odgórnie
    ładowaną zamrażarkę, której elementy chłodzące były tylko w górnej
    częsci. Efekt był taki, że przy górze było te -19 ale jeśli zamrażarka
    nie była w odpowiedni sposób załadowana to u dołu mogło być w okolicach
    zera. Skończyłem ładując żarcie w koszyki, które zapewniały obieg
    powietrza po bokach i jednocześnie znakomicie ułatwiały procedurę
    wydobycia produktów z dna.

    --
    Marcin