  • 11. Data: 2011-12-11 19:31:12
    Temat: Re: TV satelitarna
    Od: "capitan" <c...@v...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:31e0701b-9a59-4307-b79c-5ff2ff479bdf@u5g2000vbd
    .googlegroups.com...

    > Przecież wszystkie stacje korzystają z tej samej platformy satelitarnej
    > więc w czym jest najlepsza jakość odbioru?
    > Przecież jakość odbioru zależy od parametrów odbiornika TV.

    Mowa nie o jakosci sygnału z satelity tyko o jakości sygnału jaki tam
    trafia. Cyfrowy Polsat wysyła tam kanały skompresowane na maksa i
    beznadziejną jakość widać nawet na telewizorze 32 calowym a teraz
    standardem staje sie 46-50cali. Niemieckie stacje na jednym
    transponderze mają max kilka kanałów HD a u nas czesto jest dwa, trzy
    razy tyle. Nka i Cyfra pod tym wzgledem wypadają sporo lepiej.
    Powiedziałbym nawet że C+ sport HD momentami zbliża sie jakością do
    niemieckich kanałów HD. Chociaż wczoraj na meczu Real Barca dali ciała
    bo kompresja była straszna ale z tego co wiem to wina Hiszpanów.

    A i owszem, sygnał jest nadawany zgodnie z przyjętym standarem,
    ale kolega nie zrozumiał o czym napisałem lecz skupił się na przekątnej
    ekranu.
    Nixe nie podaje jaki ma odbiornik i na to zwróciłem uwagę.
    Powtórzę jeszcze raz, jakość odbioru zależy od urzadzenia końcowego tzn. TV
    (o czym napisałem).
    Przekątna ekranu akurat nijak się ma do jakości (stara matryca zawsze da nie
    zbyt dobrej jakości obraz).
    Jeżeli do ekranu typu CRT podamy sygnał cyfrowy przez HDMI to obraz będzie
    duuużo ładniejszy niż analogowy.
    Co do porównania z sygnałami naszych zachodnich sąsiadów to faktem jest że
    mają inny standard (dużo lepszy).
    Co do standardu 46-50 cali to bym był ostrożny w ocenie bo odbiorniki 32
    calowe mają full HD, a opcją jest 3D li tylko.
    Chcę zwrócić uwagę na jeszcze jeden problem, to czy sygnały są skompresowane
    na "maksa" (nie wiadomo co to znaczy)
    akurat nie ma znaczenia bo sygnał cyfrowy to nie analog. I dobrze bo
    kompresuje się po to by jak najwięcej informacji upakować,
    a po stronie odbiorczej odczytać informację i przetworzyć (znaczy dobry
    odbiornik TV).

    Pozdrawiam
    c_apitan

  • 12. Data: 2011-12-12 07:15:55
    Od: Lukasz Olesiejuk <m...@w...NOSPAM.net>

    Dnia 11.12.2011 capitan <c...@v...pl> napisał/a:

    > Chce zwróciae uwage na jeszcze jeden problem, to czy sygna?y s? skompresowane
    > na "maksa" (nie wiadomo co to znaczy)
    > akurat nie ma znaczenia bo sygna? cyfrowy to nie analog. I dobrze bo
    > kompresuje sie po to by jak najwiecej informacji upakowaae,
    > a po stronie odbiorczej odczytaae informacje i przetworzyae (znaczy dobry
    > odbiornik TV).

    Ma duze znaczenie, kompresja taka to kompresja stratna.

  • 13. Data: 2011-12-12 07:55:37
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 9 grudnia 2011, 20:41:07 UTC+1 użytkownik Nixe napisał:

    > Oferta programowa jest mniej więcej zbliżona, ceny też porównywalne,
    > czyli na korzyść lub niekorzyść decydować będą inne czynniki -
    > awaryjność, jakość odbioru, promocje, ale także choćby szacunek dla
    > klienta ;-) Albo poziom kultury konsultantów w BOKach czy też tendencja
    > do robienia klientów w konia niespodziewanymi podwyżkami czy zmianami
    > regulaminów.
    > I wiele innych.
    >
    > Wszelkie uwagi, sugestie, podpowiedzi na wagę złota.

    Co nie wybierzesz to będzie źle, najlepiej weź po kolei każdą i zostań z najmniejszym
    złem.
    Starannie sprawdzaj warunki wymówienia, nawet jak będziesz chciał zostać z tym samym
    nadawcą to zwykle bardziej się opłaca wymówić i rozpocząć od nowa niż kontynuować
    umowę.

    Acha, oferta programowa różni się dosyć znacząco.

    --
    ZZ@private

  • 14. Data: 2011-12-12 08:05:52
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co nie wybierzesz to będzie źle, najlepiej weź po kolei każdą i zostań z
    > najmniejszym złem.

    Nie tak prosto, bo umowy podpisuje się na kilkanaście miesięcy. W tym czasie
    dużo może się zmienić.

    > Acha, oferta programowa różni się dosyć znacząco.

    No nie bardzo. Pakiet podstawowy wszędzie jest podobny. Różnice są dosłownie
    w poszczególnych kanałach i to takich najmniej popularnych.

    N.

  • 15. Data: 2011-12-12 08:06:51
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał

    > A skąd my mamy wiedzieć jakie programy lubisz oglądać? Czy np. oglądasz
    > dużo sportu czy może tak jak mnie kanały sportowe Ciebie nie interesują.

    Ale czytałeś mój post do końca? :)
    Napisałam, że nie chodzi mi o programy, bo oferta jest bardzo zbliżona.

    N.

  • 16. Data: 2011-12-12 08:09:10
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Cyfra jest dość droga ale daje najlepszą jakość programów no i jak
    > zależy ci na sporcie to tylko tu.

    Właśnie w ogóle nie zależy mi na sporcie i te kanały mogłby dla mnie nie
    istnieć :)

    > Nka to taki średniak, sporo HD ale sporo też kanałów-śmieci. Mało
    > sportu i mało ciekawych kanałów filmowych.

    Dlatego po namyśle pozostaje dylemat czy CP czy C+.

    N.

  • 17. Data: 2011-12-12 08:09:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2011, 09:05:52 UTC+1 użytkownik Nixe napisał:

    > Nie tak prosto, bo umowy podpisuje się na kilkanaście miesięcy. W tym czasie
    > dużo może się zmienić.

    Zasadniczo nie zmienia się nic ważnego. Od dojdzie kanał lub dwa.
    12 miesięcy to niewiele w porównaniu z długością życia, jest czas.

    > No nie bardzo. Pakiet podstawowy wszędzie jest podobny. Różnice są dosłownie
    > w poszczególnych kanałach i to takich najmniej popularnych.

    Różnice są nawet w pakietach podstawowych ot np. N i CP nadają program 1 w HD, N ma
    całkiem przydatną opcję TVN+1, poza tym jeśli komuś zależy tylko na pakiecie
    podstawowym to Telewizja na Kartę jest najtańszym rozwiązaniem.

    --
    ZZ@private

  • 18. Data: 2011-12-12 08:11:10
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zdecydowanie Cyfra +, imo.

    I pewnie na tym stanie.
    A jeśli można wiedzieć - z jakiego pakietu korzystasz?
    (bo tak przypuszczam, że możesz mieć bardzo podobny profil rodzinny do
    mojego ;-)

    N.

  • 19. Data: 2011-12-12 08:14:30
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "zil0g" <z...@m...prl> napisał w wiadomości

    > Ale za to maja niezly internet, zwlaszcza tam gdzie nie dociera nic
    > innego.
    > Nie zebym reklamowal, ale jak do tej pory deklasuje niedorobione uslugi
    > 4 najpopularniejszych operatorow: pomaranczowa kupe,plusa,ere i pleja

    A jakiego pakietu internetowego w CP korzystasz?
    Ja mam teraz mobilny w Orange 20GB miesięcznie za ok. 90 zł i dla 4 osobowej
    rodziny sporo "sieciującej" to jednak za mało. Limit wyczerpuje się tydzień
    przed końcem miesiąca.

    N.

  • 20. Data: 2011-12-12 09:49:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup

    >Ale czytałeś mój post do końca? :)
    >Napisałam, że nie chodzi mi o programy, bo oferta jest bardzo zbliżona.

    O to chodzi że nie jast bardzo zbliżona.