  • 221. Data: 2021-12-19 22:33:46
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2021-12-14 o 10:52, Cavallino pisze:

    > Widzę.
    > Co prawda chcę to mieć trochę inaczej, ale tak czy tak, rząd wielkości
    > 150 zł, jest bardziej odpowiedni niż 1500 zł?

    Może haczyk jest w: "Zasilana ma być osobnym kablem ze skrzynki w płocie"
    Odległość i przekrój kabla?

  • 222. Data: 2021-12-19 22:49:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.12.2021 o 22:33, Cezary pisze:

    > Może haczyk jest w: "Zasilana ma być osobnym kablem ze skrzynki w płocie"
    > Odległość i przekrój kabla?

    Moim zdaniem, skąd ma być zasilana jest nieistotne, tym bardziej, że
    Cavallino wytłumaczył później, że rozmowa dotyczyła tylko skrzynki na
    bezpieczniki z zawartością i jej podłączenie. Tak to jest jak się czyta
    wątek wybiorczo :>

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 223. Data: 2021-12-20 08:08:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Bez przykładu to akurat można udowodnić matematycznie.

    Ale ja pytam o potwierdzenie taniości i konkretną ofertę z hurtowni.
    Jej brak oznacza zaprzeczenie i dowód, że mijacie się z prawdą.

  • 224. Data: 2021-12-20 08:11:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2021 o 13:44, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > przepięć to zaraz banda ignorantów zaczęła się tu wymądrzać, że piszę
    > bzdury, a moje porady są szkodliwe.
    >
    > Chcesz to wierz ignorantom, ale ja Ci już napisałem wcześniej, że za
    > 500zł nie da się wykonać rozdzielnicy i uziemienia, bo same materiały
    > będą kosztować więcej. Elektryk chyba też tego nie będzie robił
    > charytatywnie? Nie sądzę też, żeby się zaopatrywał na Allegro.

    > Czytam, czytam, ale nadal jednoznacznie się nie wypowiedziałeś co
    > wchodzi w zakres tej wyceny 1500zł
    >
    > Czyli ułożenie kabla i cena kabla to oddzielna wycena?

    Tak.
    Podobnie jak kable w garażu, podłączenie gniazdek i wszystko inne.

    > Wbicie uziomu i wykonanie uziemienia także masz wycenione oddzielnie?

    O tym nie było mowy, więc nie wiem.

    > A te 1500zł to wykonanie samej rozdzielnicy?

    Tak, razem z rozdzielnicą i jej zawartością.

    > Abyśmy wiedzieli czy przepłacisz czy nie to musisz mieć informacje co ma
    > wykonać elektryk i co ma zamontować, a póki co ani Ty tego nie wiesz,
    > ani nikt z grupy.

    Prawda.
    Zwłaszcza że mi napisał iż się rozchorował i szybko tego się nie dowiemy.

    Niemniej, skoro da się za kilka stówek, a reszta to para w gwizdek, to
    już mam jakiś tam ogląd.

  • 225. Data: 2021-12-20 08:14:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-12-2021 o 13:01, Uzytkownik pisze:

    > A skąd wiesz, że jest to cena 3 razy wyższa?

    "niż potrzeba"

    > Bo tak Ci napisali grupowi ignoranci, którzy o budowaniu instalacji
    > elektrycznych wiedzą tyle samo co świnia o grzmocie?

    I tu jest potrzeba, z rozdzieleniem "bezwzględnie musi być", od "dobrze
    by było żeby też było".

    > Dopytaj tego elektryka co ma zamiar wykonać i jakie podzespoły użyć.
    >
    > Dowiedz się jaki masz układ sieci zasilającej,

    Tzn?

  • 226. Data: 2021-12-20 11:42:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2021 22:03, Kris wrote:
    > I ledy przestały się przepalać bo filtr przeciwzakłóceniowy zamontowałeś czy
    dlatego że wsrawiles ograniczniki przepięć w głównej rozdzielnicy?

    Trochę nie rozumiem Ciebie. Negujesz zasadność wykorzystania
    ogranicznika przepięć w tym konkretnym przypadku który opisał Użytkownik
    czy potrzebę istnienia tych urządzeń w ogóle?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 227. Data: 2021-12-20 11:50:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.12.2021 22:03, Kris wrote:
    > czy dlatego że wsrawiles ograniczniki przepięć w głównej rozdzielnicy?

    Ten ogranicznik co ja mam, to ma w instrukcji że do wymiany gdy zaświeci
    się czerwona dioda. Wnioskuje stąd że działa "pasywnie" - jednorazowo.
    Czyli w trakcie normalnego napięcia (w przewidzianym zakresie) nie
    wpływa na działanie sieci.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 228. Data: 2021-12-20 11:51:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Trochę nie rozumiem Ciebie. Negujesz zasadność wykorzystania
    > ogranicznika przepięć w tym konkretnym przypadku który opisał Użytkownik
    > czy potrzebę istnienia tych urządzeń w ogóle?

    Chyba rzeczywiście nie rozumiesz. Zastosowanie filtrów nie implikuje
    stosowania ograniczników przepięć.

    Chodzi o to, że zastosowanie filtrów mogło całkowicie wyeliminować
    zakłócenia i stosowanie ograniczników nie ma większego sensu, skoro
    efekt został osiągnięty przez filtr.

    Inna sprawa to same LEDy i ich zabezpieczenia. Jak gówniane to się palą.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 229. Data: 2021-12-20 11:57:52
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-20 o 11:50 +0100, Mateusz Bogusz napisał:
    > Ten ogranicznik co ja mam, to ma w instrukcji że do wymiany gdy
    > zaświeci się czerwona dioda. Wnioskuje stąd że działa "pasywnie" -
    > jednorazowo.

    To warystor jest. Potrafi połknąć jakieś malutkie przepięcia, ale przy
    czymkolwiek poważniejszym po prostu wyparuje (tzn. powinien wyparować,
    idealnie przy tym wybijając bezpieczniki - ale taki chiński to może
    równie dobrze dokonać samozapłonu).

    > Czyli w trakcie normalnego napięcia (w przewidzianym
    > zakresie) nie wpływa na działanie sieci.

    Nie wczytywałem się w wątek, ale chyba nikt nie twierdził inaczej?

    Mateusz

  • 230. Data: 2021-12-20 12:08:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2021 08:08, Cavallino wrote:
    > Ale ja pytam o potwierdzenie taniości i konkretną ofertę z hurtowni.
    > Jej brak oznacza zaprzeczenie i dowód, że mijacie się z prawdą.

    Jej brak nic nie oznacza, bo Twoja teza to błąd logiczny. "Nikt mi nie
    pokazał zdjęcia Boga, to Bóg nie istnieje" - i vice versa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz