  • 231. Data: 2021-12-20 12:09:30
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 20 grudnia 2021 o 11:50:07 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Ten ogranicznik co ja mam, to ma w instrukcji że do wymiany gdy zaświeci
    > się czerwona dioda. Wnioskuje stąd że działa "pasywnie" - jednorazowo.
    > Czyli w trakcie normalnego napięcia (w przewidzianym zakresie) nie
    > wpływa na działanie sieci.

    Neguje ich montaż w tym konkretnym przypadku.
    użytkownik uzasadnił to że montaż ograniczników przepięć w rozdzielni w garażu
    ochroni sprzęt elektroniczny w domu

  • 232. Data: 2021-12-20 12:19:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jej brak nic nie oznacza,

    Gadka szmatka.
    Jest taniej w hurtowniach niż w necie - to to pokażcie.
    Macie okazję.
    Albo skończcie wypisywać te bzdury.

    Trzeciej możliwości nie ma.

  • 233. Data: 2021-12-20 12:46:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.12.2021 12:09, Kris wrote:
    > użytkownik uzasadnił to że montaż ograniczników przepięć w rozdzielni w garażu
    ochroni sprzęt elektroniczny w domu

    Nie wiem jak z tymi ładowarkami samochodowymi, ale garaż zazwyczaj jest
    fizycznie drutami połączony z resztą domu więc jeżeli coś tam podnosi
    napięcie i w razie usterki może puścić to napięcie na przewody, to
    założenie ogranicznika brzmi sensownie.

    W gruncie to chyba każde urządzenie co korzysta więcej niż z jednej
    fazy, w przypadku specyficznej awarii jest w stanie wygenerować ~380V na
    jednej fazie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 234. Data: 2021-12-20 14:30:34
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 10:00, Cavallino pisze:

    > Coś mi się rząd wielkości nie zgadza - albo się nie znam i tyle to
    > kosztuje....

    Ostatnio wszyscy znajomi elektrycy mówią że mają tyle roboty, że
    drobnych prac im nie nie opłaca robić. Robiąc instalację w deweloperce
    zarabiają dziennie tyle co kiedyś przez dobrych kilka dni i to jeszcze
    się na nie robiąc - robot czysta nic nie trzeba machać młotkiem czy
    marznąć na dworze a kontrahentów mają już poumawianych do połowy
    przyszłego roku. Moim zdaniem gość Ci zaoferował taką cenę abyś
    przypadkiem się nie zgodził. Jeśli jednak "frajer" się zgodzi na
    zaporową cenę to trzeba go ostrzyc aby z nawiązką zarobić dniówkę.
    OLO

    Avast.

  • 235. Data: 2021-12-20 14:46:45
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-20 o 14:30 +0100, Olo napisał:
    > Moim zdaniem gość Ci zaoferował taką cenę abyś przypadkiem się nie
    > zgodził.

    1500 zł to jest "zaporowa" cena za pół dnia pracy profesjonalisty wraz
    z dojazdem, osprzętem i negocjacjami z inwestorem-dusigroszem? Ja to
    się bardziej dziwię odpowiedziom w tym wątku, że to niby drogo...

    Mateusz

  • 236. Data: 2021-12-20 15:34:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-12-2021 o 14:30, Olo pisze:

> [...]
    > marznąć na dworze a kontrahentów mają już poumawianych do połowy
    > przyszłego roku.  Moim zdaniem gość Ci zaoferował taką cenę abyś

    I tu się mylisz, bo właśnie on jest/miał być rozwiązaniem dokładnie
    takiego problemu.
    Mam go z ogłoszenia na fb (w sensie on odpowiedział na moje), więc mógł
    się po prostu nie odzywać, gdyby nie chciał robić.

    Inne rzeczy wycenił bardzo do rzeczy, stąd moje zdziwienie, co do kwoty
    za rozdzielnicę.

  • 237. Data: 2021-12-20 15:36:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > 1500 zł to jest "zaporowa" cena za pół dnia pracy profesjonalisty wraz
    > z dojazdem, osprzętem i negocjacjami z inwestorem-dusigroszem?

    Tyle że ja z nim nie negocjowałem, uznałem że ma dobre ceny i się po
    prostu zgodziłem na to co oferuje.

    Rozdzielnica to inny temat, jak wyjdzie kilka razy drożej niż powinna,
    to zrobi ją w innej wersji niż wymyślił, za normalną kasę.

  • 238. Data: 2021-12-20 17:10:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 08:14, Cavallino pisze:

    > "niż potrzeba"

    Skąd wiesz co jest potrzeba?

    Bo tak Ci napisali grupowi ignoranci?

    > I tu jest potrzeba, z rozdzieleniem "bezwzględnie musi być", od
    > "dobrze by było żeby też było".

    Wcześniej Ci napisałem, że to co bezwzględnie musi być wg mnie uzasadnia
    wycenę 1500zł i tu do oceny nie brałem pod uwagę ochronników.

    Pisałem, że dobrze jest je zamontować, bo bywają problemy o których
    także napisałem.

    Bezwzględnie natomiast musi być: skrzynka, rozłącznik izolacyjny FR, RCD
    3faz,  wyłącznik nadprądowy 3f 32A, 3-4 szt. wyłączników nadprądowych 1f
    16A, jeden wyłącznik nadprądowy 6 lub 10 A, listwa łączeniowa do
    aparatów (grzebień) lub przewody, zestaw szpilek do wykonania uziomu
    (szpilki, łączniki), złącze do podłączenia bednarki do uziomu, kawałek
    bednarki, kilka metrów przewodu 10mm2, tulejki i oczko do przewodów,
    kołki, dławiki (przelotki do przewodów) może jeszcze jakieś uchwyty do
    przewodów i rurki instalacyjnego.

    Zakładając, że nie dziadujesz i nie kupujesz najtańszej chińszczyzny to
    łącznie masz koszt ok. 700zł. za same materiały.

    Ochronniki przepięć od ok. 300 do 900zł w zależności od klasy i jakości.

  • 239. Data: 2021-12-20 17:25:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 08:11, Cavallino pisze:
    > Zwłaszcza że mi napisał iż się rozchorował i szybko tego się nie dowiemy.

    Może czyta tę grupę i zauważył, że klient będzie upierdliwy? ;)

    Ty się zastanów teraz czy wykona Ci resztę robót? ;D

    > Niemniej, skoro da się za kilka stówek, a reszta to para w gwizdek, to
    > już mam jakiś tam ogląd.

    Za parę stówek to Ci zrobią chętni z tej grupy. Oni aż rwą się do
    roboty, aby Ci to zrobić.

    Pamiętaj też, ze zawsze możesz skorzystać z mojej opcji "za darmo".

  • 240. Data: 2021-12-20 18:27:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 20.12.2021 o 12:19, Cavallino pisze:

    > Gadka szmatka.
    > Jest taniej w hurtowniach niż w necie - to to pokażcie.
    > Macie okazję.
    > Albo skończcie wypisywać te bzdury.
    >
    > Trzeciej możliwości nie ma.

    Gdzie tam. W hurtowniach to drożyzna jak cholera. Wszystkie ceny to są
    tak co najmniej 10 razy wyższe. Tak samo z robocizną - w necie to jest
    tak z 10 razy taniej, a Twój elektryk to kawał oszusta i naciągacz.

    Ja na Twoim miejscu zadzwoniłbym do neta i niech wpada zrobić.
    Przynajmniej nie będziesz utrzymywał jego dzieci - darmozjadów.