  • 91. Data: 2021-12-15 09:41:30
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 10:30, Janusz pisze:

    > Żeby założyć przekaźnik priorytetowy, to trzeba na kablu do domu na
    > każdej fazie dać przekładnik i z nich sterować poprzez elektronikę
    > przekaźnik odcinający garaż, czyli dodatkowa skrzynka na płocie obok
    > istniejącej.

    No właśnie - to już jest dodatkowa mocna komplikacja i koszty.
    To już chyba wolę tą moc zwiększyć...

  • 92. Data: 2021-12-15 15:00:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 08:15, Cavallino pisze:

    > Tyle że ceny na to wszystko były podane osobno.
    > W sumie na 2000 zł z materiałami.
    >
    > I do tego miał dojść koszt rozdzielnicy, 1500 zł.
    > I tu już zrezygnowałem z pomysłu inwestycji za taką kasę.
    >
    > A potem zacząłem się zastanawiać, o co chodziło z tą rozdzielnicą, skąd
    > ta kwota?
    No to właśnie tego wyjaśnienia brakło w pierwszym poście, wg mnie
    elektryk 'popłynął' z tymi cenami, nawet najdroższy osprzęt tyle nie
    kosztuje.

    --
    Janusz

  • 93. Data: 2021-12-15 15:52:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 15:00, Janusz pisze:

    > No to właśnie tego wyjaśnienia brakło w pierwszym poście, wg mnie
    > elektryk 'popłynął' z tymi cenami, nawet najdroższy osprzęt tyle nie
    > kosztuje.

    Przestań chłopcze bajki tworzyć.

    Aby cokolwiek można było pisać o tym czy jest to drogo czy tanio to
    trzeba wiedzieć czego dotyczy ta kwota - jakiego wyposażenia tej
    rozdzielnicy.

    Póki co sam autor nie wie czego ona dotyczyła i dopóki to nie zostanie
    uściślone to tacy bajkopisarze jak ty nich siedzą na dupie i nie
    wypisują bzdur.

  • 94. Data: 2021-12-15 15:56:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 09:32, Janusz pisze:
    > Bajkopisarz.

    Ciekawe masz nazwisko.

  • 95. Data: 2021-12-15 17:13:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 15:52, Uzytkownik pisze:

    > Przestań chłopcze bajki tworzyć.

    Tak to sobie z swoim dzieckiem rozmawiaj, a odemnie się odczep.

  • 96. Data: 2021-12-15 18:11:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 08:07 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Nie do końca.
    > Ładowarka to de facto JEST w aucie.
    > To co nazywacie ładowarką to tylko evse (albo wallbox) - i tutaj
    > zazwyczaj dają z autem tylko podstawowe modele na 10-13 A.

    Jak zwał tak zwał, ja do swojego dołożyłem cos co wg producenta nazywa się:
    "Ładowarka pokładowa trójfazowa (11 kW)" a widziałem też chyba w jakimś
    cenniku 22kW.

    TG

  • 97. Data: 2021-12-15 18:43:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 15:53:33 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Aby cokolwiek można było pisać o tym czy jest to drogo czy tanio to
    > trzeba wiedzieć czego dotyczy ta kwota - jakiego wyposażenia tej
    > rozdzielnicy.

    Hm, wg mnie to nie tak do końca....
    Klient chce podpiąć w garażu najzwyklejsze 4 gniazda 1F, jedno 3F + 1 wył.
    światła... i to wszystko!
    Jeśli dostaje wycenę zawierająca "przy okazji" np. ogranicznik przepięć B+C
    DEHNventil, to jest to zwykłe naciągactwo, nie ma znaczenia, że będzie w "dobrej
    cenie"

  • 98. Data: 2021-12-15 21:25:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 17:13, Janusz pisze:

    > Tak to sobie z swoim dzieckiem rozmawiaj, a odemnie się odczep.

    Nie truj dupy, albo naucz się dyskutować jak człowiek i przestań obrażać
    interlokutorów.

  • 99. Data: 2021-12-15 21:46:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-15 o 21:25, Uzytkownik pisze:

    > Nie truj dupy, albo naucz się dyskutować jak człowiek i przestań obrażać
    > interlokutorów.

    Obrażać? Kpisz czy o drogę pytasz, sam od tego zaczynasz. to raz dwa o
    czym mam z tobą dyskutowac skoro nie masz pojęcia co piszesz, o to twoja
    'perełka'
[...]

    przecież to są takie wierutne bzdury że aż nie chce mi się o tym
    dyskutować bo skoro w to wierzysz to nie ma sensu.

    --
    Janusz

  • 100. Data: 2021-12-15 21:51:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 18:43, WS pisze:

> [...]
    DEHNventil, to jest to zwykłe naciągactwo, nie ma znaczenia, że będzie w "dobrej

    Po pierwsze gdyby zaproponował B+C DEHNventil za 1500zł to musiałby
    dołożyć do interesu, bo sam ochronnik kosztuje więcej.

    Po drugie czy ktoś kogoś zmusza do zawarcia takiej umowy?

    Jak idziesz do sklepu i zapytasz o chleb, a sprzedawca zaproponuje Ci
    smaczny i zdrowy, kilogramowy bochenek chleba żytniego na prawdziwym
    zakwasie za 20zł zamiast dmuchanego pszennego na drożdżach za 4zł to też
    od razu jest dla Ciebie naciągaczem?

    Gdyby elektryk wykonał instalację nie uzgadniając wcześniej kosztów z
    Cavallino, a później domagał się zapłaty wysokiej kwoty to rozumiem, że
    byłoby to naciągactwem. Ale jeżeli przedstawił ofertę, a Cavallino ma
    opcję ją przyjąć lub nie to gdzie tu widzisz naciągactwo?

    Wybacz, ale taka roszczeniowa postawa cechuje życiowych nieudaczników,
    którzy nigdy do niczego nie doszli i całe życie zapierdzialają jako
    etatowe parobki za najniższą krajową. Całe życie uważają, że są
    oszukiwani i wykorzystywani, a każdy usługodawca chce ich oszukać i okraść.