  • 191. Data: 2021-12-18 12:45:05
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2021 20:32, WS wrote:
    > Hm, trudno trochę tak "olewacko", ja budowałem ~20 lat temu "systemem
    gospodarczym", kier.bud technik budowlany (sam stwierdził, że doradzania sie nie
    podejmuje, tylko pieczatki, cos tam robil tez u mnie jako murarz) i musiałem się
    mocno gimnastykować, żeby wiejscy spece mi nie namieszali
    > Przepisów kupa, ale najbardziej istotne to te dotyczące bezpieczeństwa i
    odbiorów/kontroli... z której protkoły potrzebne były w urzędzie.
    > Więc musiałem np. pilnować np. kubatury pomieszczenia z kotłem gazowym, kratek
    wentylacyjnych, przygotować na odbiór kominiarski uzasadnienie nieposiadania nawiewu
    Z-etka - z godzinę dyskusji z kominiarzem zakończone podpisem + komentarzem "ale ja
    bym i tak zrobił" ?
    > Inst. elektrycza też miała odbiór..., plus oczywiście gazowa (ale to załatwiała
    ekipa montująca). Nie miałem ochoty przerabiać czegoś, bo ktoś tam nie dopilnował...
    > No i oczywiście musiałem dopilnować wpisów w dzienniku budowy, przed zatwierdzeniem
    projektu uzyskać zgody autora na kilka zmian...

    Bardzo podobnie miałem. Projekt zakupiłem przez internet, wraz z nim
    dostałem in blanco zgodę na modyfikacje. Modyfikacje wykonał architekt i
    jednocześnie kierownik budowy. PINB wydał zgodę na budowę. Ekipy
    elektryczna i hydrauliczna zrobiły swoje odbiory i pieczątki. Ja
    pilnowałem na bieżąco pieczątek w dzienniku. Skoro były - to może
    infantylnie z perspektywy czasu - ale nie myślałem o zgodności z
    przepisami używanych materiałów czy sposobu wykonania, pieczątki IMO to
    potwierdzały.

    > Kupa papierologii i doszkalania sie, a to w sumie jeszcze czasy poczatkow
    internetu... nie bylo tak łatwo jak teraz.
    > np. maile w kilku sklepach drukował "informatyk" i chyba wpisywal odpowiedz, ze 2
    dni potraflo trwac ? w jednym okazalo sie, że jestem pierwszym klientem, który coś
    przez net zamówił ?
    > szybko zauważyłem, że znacznie lepiej (szybciej/taniej) działa zapytanie ofertowe
    wysłane faxem ? ?

    Z pewnością, łatwiej nie miałeś ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 192. Data: 2021-12-18 12:59:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.12.2021 21:05, LordBluzg(R) wrote:
    > Ci którzy mają 100%, 200% przebicia na cenie towaru bo kupili go w
    > sklepie u Józefa nie robią tego dla kasy, bo zysku tutaj nie ma.
    > Zwyczajnie są drodzy i często w obecnym czasie tracą klientów...i mając
    > więcej czasu, nadal jadą do sklepu doliczając jeszcze ten czas do
    > usługi. Dla mnie to bezsens zupełny i brak organizacji pracy i nie
    > szanowanie portfela klienta.

    W pełni się zgadzam!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 193. Data: 2021-12-18 13:21:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.12.2021 09:26, Cavallino wrote:
    > To tak dla przykładu - podaj najlepszą cenę jaką znajdziesz na
    > przepływowy podgrzewacz wody, z zamkniętą komorą spalania, koniecznie
    > poniżej 21 kW (żeby szło spaliny przez ścianę wyrzucać).
    >
    > Hurtownia dowolna - szukaj.

    Nie wiem jak z podgrzewaczami wody, ale poda mi ktoś adres na sklep
    internetowy gdzie kupię rekuperator Dospel Optimal 400 za mniej niż 6400
    brutto (taki sam znalazłem)? Wykonawca sprzedał mi go na FVAT za 3990
    brutto.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 194. Data: 2021-12-18 16:21:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 12:45:07 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > infantylnie z perspektywy czasu - ale nie myślałem o zgodności z
    > przepisami używanych materiałów czy sposobu wykonania, pieczątki IMO to

    Ja wtedy oszczędzałem dość mocno, kier.bud. architekt nie wchodził w grę, mój to w
    sumie kosztowal kilkanaście flaszek w przeliczeniu... ale jego "praca" czyli wbijanie
    pieczątek była proporcjonalna do ceny ;)
    Był na budowie jako murarz, to w sumie wiedział, co się dzieje (za to oczywiście
    normalne wynagrodzenie) więc pieczątki to "przy okazji"

    Ja praktycznie całą biurokrację sam załatwiałem. Np. prąd był mi potrzebny dość
    szybko (zaczynałem od ciągniętego kablem od wujka...), więc tylko jak mury powstały
    miałem podpięcie docelowej taryfy (nie budowlanej) + "odbiór" instalacji przez
    elektryka, ale to było 1 gniazdo 3F, jedno 1F i jedna żarówka ;)
    Reszta instalacji powstała (sporo) później i to już odbierał (ten sam co podpinał)
    elektryk, inst. robiłem z ojcem (w sumie to on więcej...), z zawodu i wykształcenia
    był inż. elektrykiem, ale już na emeryturze, bez przedłużania (wygasły) uprawnień
    typu SEP... no i czymś takim się nigdy nie zajmował, raczej siłownie (zasilanie) w
    telekomunikacji... gdzie "przewody" to były miedziane kształtowniki o przekroju 2x5cm
    ;)

  • 195. Data: 2021-12-18 21:45:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 10:02, Kris pisze:
    > Wejdź na allegro, i sprawdź ile jest ofert bez paczkomatow.

    Dlaczego zawsze zachowujesz się jak przemądrzały buc i wszystkich
    traktujesz jak kretynów, którzy niczego nie wiedzą i niczego nie
    potrafią, w dupie byli i gówno widzieli?

    Napisałem, że jakieś dwa miesiące temu kupowałem części do odkurzacza i
    miałem obsuwę z dostawą 2 tygodnie, a ty od razu to skomentowałeś, że
    chyba ze 3 lata nie korzystałem z Allegro.

    Zawsze musisz wpierdolić te swoje 3 grosze, wymyślając własne wersje i
    traktując ludzi jak debili.

    Kilka miesięcy temu przy okazji roboty u chrześniaka kupowałem boniarki
    i chciałem kupić maszynę do cięcia styropianu. Z maszyną to się okazało,
    że sobie zmontowałem samemu w dwa popołudnia za kilka stów. Ale z
    boniarkami bujałem się, bo jak ktoś miał wysyłkę Inpost to tylko kurier
    Inpost.

    Ale jak widać nic się nie zmieniło w tym temacie do dnia dzisiejszego.
    Pierwsze z brzegu oferty:

    https://allegro.pl/oferta/noz-do-styropianu-pro-baut
    eam-styro-cutter-pbt04-11255132443

    https://allegro.pl/oferta/tnm-130-maszyna-noz-termic
    zny-ciecia-styropianu-6039403381

    https://allegro.pl/oferta/noz-do-styropianu-wycinark
    a-gniazdek-27-elementow-9659207443

    https://allegro.pl/oferta/eko-105-55-maszyna-urzadze
    nie-do-ciecia-10206492621

    https://allegro.pl/oferta/noz-termiczny-przecinarka-
    do-styropianu-250w-250mm-11251264332

    https://allegro.pl/oferta/przecinarka-noz-maszyna-do
    -ciecia-styropianu-190-w-7449428957

    Upatrzyłem sobie taki model:
    https://allegro.pl/oferta/noz-maszynka-do-zlobienia-
    styropianu-wycinarka-7348829591

    Jak znalazłem sprzedawcę, który wysyła do paczkomatu Inpost to tylko z
    przedpłatą,

    Na szczęście okazało się, że mam do tego sprzedawcy od siebie z domu ok.
    30km.

    To pojechałem i kupiłem. Dostałem jeszcze rabat, że wyszło taniej jak
    najtańsza oferta tego modelu na Allegro.

  • 196. Data: 2021-12-18 22:16:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 21:45:07 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    >
    > To pojechałem i kupiłem. Dostałem jeszcze rabat, że wyszło taniej jak
    > najtańsza oferta tego modelu na Allegro.
    I zamiast jak biały człowiek zapłacić i na drugi dzień odebrać paczkę wolałeś jechać
    60 km tracąc z 2 godz?
    Nie szanujesz Swego czasu?
    Zaczynam wierzyć że ten styropian u chrześniaka faktycznie układałeś w tempie
    2m2/dobę.
    Tym bardziej że jeszcze wtedy zapewne boniarki nie miałeś.;)

  • 197. Data: 2021-12-18 22:33:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 21:45:07 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):
    .

> [...]
    > Inpost.
    >
    > Ale jak widać nic się nie zmieniło w tym temacie do dnia dzisiejszego.

    Noży do styro na allegro jest ok 1800szt
    Z czego ok 1400szt ma opcję paczkomat.
    Z modelem który wybrałeś na potrzeby tej dyskusji(zapewne) jest chyba 1 oferta.
    Przypadek zapewne;)

  • 198. Data: 2021-12-18 22:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 22:33:16 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    > Z czego ok 1400szt ma opcję paczkomat.
    > Z modelem który wybrałeś na potrzeby tej dyskusji(zapewne) jest chyba 1 oferta.
    Dodam jeszcze że punktów odbioru GLS jest mnóstwo.
    Rzut beretem(z antenką) od Ciebie też.

  • 199. Data: 2021-12-18 22:57:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 18.12.2021 o 22:16, Kris pisze:
    styropianu-wycinarka-7348829591

    > I zamiast jak biały człowiek zapłacić i na drugi dzień odebrać paczkę wolałeś
    jechać 60 km tracąc z 2 godz?
    > Nie szanujesz Swego czasu?

    Pojechałem, bo właśnie szanuję swój czas i pieniądze. Pojechałem z pracy
    z centrum miasta skąd nadrobiłem do tego sklepu raptem ze 30km w te i z
    powrotem i temat załatwiłem w dwie i pół godziny razem z załatwieniem
    innych spraw. W połowie tej drogi załatwiałem jeszcze aluminiowe profile
    do budowy maszyny do cięcia styropianu, a ok. 5km od tego sklepu jest
    jeszcze inny, duży sklep z narzędziami i materiałami żelaznymi (śruby,
    sprężyny, nity, wiertła itp.) które były mi też potrzebne do budowy
    maszyny. Do którego i tak bym pojechał specjalnie. Czyli tak naprawdę
    nadrobiłem jadąc po boniarki raptem 10km od tego sklepu z materiałami
    żelaznymi.

    Poza tym kupując lokalnie dostałem rabat, za który mogłem zakupić paliwa
    na ponad 100km, czyli jazda za darmo.

    Ale ty bucu jak zwykle musisz wpierdolić te swoje trzy złamane grosze i
    pierdolić te swoje farmazony.

    > Zaczynam wierzyć że ten styropian u chrześniaka faktycznie układałeś w tempie
    2m2/dobę.
    > Tym bardziej że jeszcze wtedy zapewne boniarki nie miałeś.;)

    Zamiast klepać młotkiem te swoje skrzynki na kwiatki to tylko marnujesz
    czas. Ale nie dziwię się, bo nikt tego twojego badziewia nie chce
    kupować i to machanie młotkiem jest bezcelowe. Dlatego też wstydzisz się
    pochwalić tu na grupie kolegom, którzy są zainteresowani tym co
    "produkujesz". Rozumiem też dlaczego handlujesz na FB na lewe konta.

  • 200. Data: 2021-12-18 23:08:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 18 grudnia 2021 o 22:57:50 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Ale ty bucu jak zwykle musisz wpierdolić te swoje trzy złamane grosze i
    > pierdolić te swoje farmazony.

    Że jesteś chamski w dyskusjach to już wszyscy tu przywykli.
    Ale zważ że Sam Sobie opinie wystawiasz takimi chamskimi tekstami.
    Nie szanujesz innych szanuj chociaż Siebie.