  • 321. Data: 2022-01-03 22:59:55
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > nie przechodzą badań, które są bardzo drobiazgowe. Auto BMW, po
    > wymianie uszkodzonego silnika, w komputerze silnika pozostał jakiś
    > kod błędu, którego kontrolka check nie wykazywała. Auto nie
    > przeszło przeglądu i pomimo, że dla diagnosty było to raptem
    > naciśniecie jednego klawisza w komputerze to kazał jechać do
    > firmy, która wymieniała silnik, aby ten błąd usunęli. Dopiero jak
    > błąd został usunięty, auto przeszło przegląd. Przeglądy są tak
    > drobiazgowe, że nawet czepiają się takich pierdół jak przyciski
    > otwierania/zamykania szyb czy urwanych wewnątrz gałek.

    Ale to jest imo absurd i nie ma to nic wspolnego z bezpieczenstwem od
    którego zaczeło sie to porownanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 322. Data: 2022-01-03 23:42:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 17:19, Marek pisze:

    > Jasne bo nie mają przeglądów lol, jak zwykle pierdolisz jak potłuczony.

    Jak zwykle Mareczku, kiedy kończą Ci się argumenty to zaczynasz
    uskuteczniać "chamówkę". Który to już raz?

    Wybacz, ale nie dam Ci się wkręcić w Twoje "igraszki", bo mnie pokonasz
    doświadczeniem.

  • 323. Data: 2022-01-04 00:01:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 17:26, WS pisze:

    > Wg mnie to jest dużo bardziej skomplikowane:

    Oczywiście, że jest bardziej skomplikowane i na całość składa się wiele
    czynników. Ale statystyki są jakie są

    > Przeglądy to w sumie pic na wodę, mały wpływ na bezpieczeństwo - raczej rzadko
    słyszymy o wypadku z powodu niesprawności pojazdu, za to co jakiś czas mamy "newsy"
    na temat zatrzymanych przez "krokodylki" pojazdów w stanie agonalnym... autobusy,
    TIRy... ;)

    Akurat tu się nie zgodzę. Byłem świadkiem wypadku w którym oderwało się
    koło ze starego gruchota. Gość koziołkował autem, przyhaczając kilka
    innych. Sam o mało się w niego nie wpakowałem. Gość jeździł bez
    przeglądu przez kilka lat, a auto było w opłakanym stanie.

    > Główna przyczyna wypadków to olewanie przepisów i zdrowego rozsądku :( na to pomaga
    tylko bat w postaci wysokich mandatów, kosztów ubezpieczenia (wzrost za wypadkowość,
    punkty...) i skuteczność w namierzaniu przez policje... Przechodziły to już chyba
    wszystkie kraje zachodu... nie jest tak, że akurat Polacy są wyjątkiem... w Holandii
    np. kasa z mandatów za prędkość szła w całości na policję i dalsze ściganie... nie
    mieli co z nią robić, kupowali porsche jako radiowozy... ;) ;)
    > Jak na początku lat ~90tych pracowałem z pół roku we Francji, to jeździli jak my
    dzisiaj... limit alko mieli 0.8promila i jakoś to działało, dopiero drastyczne
    zwiększenie kar spowodowało zmniejszenie się ilości wypadków i ofiar.
    > Ale można przegiąć w drugą stronę (USA), tam policja "wszystko" wyłapuje ;) nic nie
    wolno - nawet szybka zmiana pasów na wielopasmowej drodze jest uznawana za
    "niebezpieczna jazdę". W efekcie oduczyli się jeździć ;) np. native sp. z którą
    miałem ostatnio angielski twierdzi, że w PL nie jeździ samochodem, bo się boi, u nas
    nie da się ;) np. na skrzyżowaniu gdy skręca w prawo to piesi maja zielone - jak żyć?
    ;) U nich wszystko staje, zielone maja piesi... a u nas "kolizyjnie"...

    Teraz potwierdzasz dokładnie to co ja napisałem, że główną przyczyną
    wysokich statystyk śmiertelnych jest brak wymagań i przepisów oraz brak
    egzekwowania prawa. Dotyczy to zarówno komunikacji, lotnictwa jak i
    budowy instalacji elektrycznych. Jeżeli są wprowadzone dobre przepisy i
    są powszechnie egzekwowane to statystyki śmiertelnych wypadków są niskie.

  • 324. Data: 2022-01-04 09:41:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    wtorek, 4 stycznia 2022 o 00:02:48 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > innych. Sam o mało się w niego nie wpakowałem. Gość jeździł bez
    > przeglądu przez kilka lat, a auto było w opłakanym stanie.

    nie twierdzę, że nie ma wpływu, ale minimalny
    np wg https://mubi.pl/poradniki/przyczyny-i-sprawcy-wypadk
    ow-w-polsce-w-2019-roku/
    w 2019 z 30288 wypadków tylko 38 było z powodu niesprawności... a jakaś awaria
    oświetlenia itp może pojawić się "nagle", nie wystarczy coroczny przegląd, żeby
    wszystko wyeliminować...

> [...]
    > budowy instalacji elektrycznych. Jeżeli są wprowadzone dobre przepisy i
    > są powszechnie egzekwowane to statystyki śmiertelnych wypadków są niskie.

    Ale z tym się zgadzam, tylko kwestia sensownych przepisów/oznakowań pozostaje... Wg
    mnie u nas np. ograniczenia stawiano na zasadzie "70km/h uznajemy bezpieczne,
    postawmy 50, bo i tak nikt nie przestrzega". Wtedy prowadzi to do bezsensownych
    przepisów i automatycznie jest jedną z przyczyn ich olewania...
    No bo w końcu można wprowadzić wszędzie 30km/h + ogranicznik prędkości w każdym
    pojeździe i bedzie mniej ofiar, tylko czy tego chcemy w ten sposób?

  • 325. Data: 2022-01-04 23:20:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Jan 2022 23:42:46 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Jak zwykle Mareczku, kiedy kończą Ci się argumenty to zaczynasz
    > uskuteczniać "chamówkę". Który to już raz?

    Ale jak inaczej skomentować takie bzdury? Miałem przytulić?
    Argumentowanie wyższej liczby śmiertelnych wypadków w USA brakiem
    (wymaganych prawem) przeglądów technicznych, serio?
    Nie wspominając o tym, że statystki jakie przestawiłeś mają się nijak
    do siebie bo nie uwzględniają współczynnika intensywności użycia
    pojazdów (statystki "deaths per mileage traveled") w USA gdzie
    samochodem nawet jeździ się do przysłowiowego kibla (a za samo
    chodzenie pieszo można stać się podejrzanym z gwarantowaną
    interwencją policji) w porównaniu do np. Europy.
    Przyczyna złego stanu technicznego pojazdów nawet nie jest w
    pierwszych 25 najczęstszych przyczyn wypadków:

    https://seriousaccidents.com/legal-advice/top-causes
    -of-car-accidents/

    Ba, nawet w poważnych corocznych europejskich opracowaniach ITF
    dotyczących statysyk wypadków nawet się nie wspomina o złym stanie
    technicznym pojazdu jako czynnik, który można poddać analizie.

    Oczywiście są opracowania (głównie robione na zlecenie firm
    ubezpieczeniowych) wskazujące, że zły stan techniczny pojazdu jest
    znaczący, ale duży rozrzut tych wyników w zakresie od 0.1% do 20%
    nie wzbudza zaufania co do ich rzetelności/realności.

    --
    Marek

  • 326. Data: 2022-01-05 00:42:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 18:28, LordBluzg(R) pisze:

    > Ale jak ładnie bredzisz :] Blokowiska, szczególnie te, które
    > powstawały w latach 70' w ogóle nie są przerabiane i nikt nie wymienia
    > tam całej instalacji w mieszkaniu. Sporadyczne przypadki a co ciekawe
    > nie ma to nic wspólnego z większym bezpieczeństwem. Jeśli chodzi o
    > skalę, to jest to ok 80% wszystkich blokowisk w Polsce, łącznie z
    > blokami po PGR gdzie nie stosowało się w ogóle instalacji 3 żyłowej.

    > Brednia na kółkach :]

    Nie no oczywiście ty wiesz lepiej. Co tam ja mogę wiedzieć, skoro
    zajmuję się m.in. wykonywaniem badań takich instalacji.

    > Buehehe, ciekawe jak to zrobią skoro nikt nie wykonuje dla każdej
    > klatki osobno uziemienia a ciągnięcie piwnicami samego PE to by był
    > dziwnoląg :) gdzie zgodnie z zasadami nie można tego łączyć szeregowo
    > przy tej liczbie odbiorców :D

    No widzisz, cuda, panie, cuda. Ale jak widać nie dociera do twojej
    pustej i zakutej pały to co wcześniej napisałem o uziemieniach w
    blokowiskach.

    Nie mam zamiaru kolejny raz się produkować, bo i tak tego nie zrozumiesz.

    > Misiu, ja piszę o eksplozji blokowisk z czasów Gierka i nawet później :>
    >
    > Nie było wtedy żadnych przepisów na ten temat, które miałyby
    > obowiązywać w prawie budowlanym. Uziemienie? Zapomnij.

    Misiu, ja zajmuję się badaniami blokowisk głownie gierkowskich z
    wielkiej płyty, a to co ty piszesz, że nie było żadnych przepisów jest
    taką samą prawdą jak to, że "Kopernik była kobietą".

    > Widocznie nigdy nie byłeś w Wawie, Poznaniu, Krakowie...itp

    Ty byłeś, widziałeś?

    W d... byłeś i g... widziałeś, Misiu kolorowy.

    > Może masz wiedzę, nawet z książek ale doświadczenie masz na poziomie
    > uziemienia, czyli zerowe.

    Żebyś choć miał jedną milionową część tej wiedzy to nie robiłbyś z
    siebie debila na grupach.

    > Ke? Nie ma prawa które zmusi Kowalskiego do wymiany całej instalacji w
    > domu/bloku. Nie kłam.

    Wskaż palcem idioto gdzie napisałem, że jest prawo, które zmusza
    "Kowalskiego" do wymiany całej instalacji. Przestań pierdolić od rzeczy
    i dopowiadać to, czego nigdy nie napisałem.

    Jak czegoś nie rozumiesz to zapytaj grzecznie i nie konfabuluj.

    Wiesz co to jest warunek "jeżeli"?

    "Jeżeli" Kowalski postanowi zmodernizować dotychczasową instalację to
    powinien ją dostosować do nowych norm i nowego prawa. Oczywiście o ile
    jest to w ogóle wykonalne.

    Teraz ciulu sięgnij po słownik i doczytaj co oznacza słowo "modernizacja".

    Nigdzie kutasie nie napisałem, że prawo nakazuje Kowalskiemu
    zmodernizować dotychczasową instalację? Napisałem, że jeżeli Kowalski
    postanowi zmodernizować, przebudować czy wyremontować to powinien ją
    dostosować do obecnych wymagań.

    > Bo łżesz. Ktoś sobie robi dodatkowy kabel w pokoju na dodatkowe
    > gniazdo i co? Ma wymieniać całą instalację, żeby doprowadzić tam PE?
    > Pojebało?
    > Nawet wymiana rozdzielnicy (w sumie nie wiadomo po co) gdzie PE nie ma
    > z klatki schodowej, nie nakłada tego obowiązku, skoro z tej klatki
    > schodowej do mieszkania leci przewód dwużyłowy.

    Powtarzam jeszcze raz: w d... byłeś i g... widziałeś.

    > Trudno spotkać operację chirurgiczną na ulicy :>

    > W kosmosie nie ma uziemienia :]

    Jak widać zbyt głupi jesteś, aby zrozumieć te aluzje.

    > To raczej Ty masz przywidzenia z tymi wymianami. Coś gdzieś widziałeś
    > i był to pojedynczy egzemplarz i od razu uznajesz to za serię :>

    > Kurwa, znajomy prowadzi sklep i on mi o tym mówił. W hurtowni to samo.
    > Kabel dwużyłowy schodzi podobnie do kabla 3 żyłowego i nic na to nie
    > poradzisz :)

    A może mówiła to koleżanka znajomej twojej mamusi, że opowiadał jej to
    szwagier kuzynki jej znajomego ze strony ojca szwagra ....?

    Misiu bredzisz tak, że szkoda gadać.

    > Pierdolisz. Weto to sprzeciw a tam nie ma żadnego sprzeciwu! Znów masz
    > przywidzenia.

    > Srałeś.

    > No, o to mi chodziło. Ty cały czas gryzmolisz że ma nakaz, obowiązek
    > itp. Nie, nie ma.

    Misiu, abyś kolejny raz nie robił z siebie debila, poproś mamusię lub
    tatusia, aby ci przeczytali Prawo Budowlane oraz powiązane z nim
    rozporządzenie dotyczącym wymagań w budownictwie, a także normy.

    Wiem, żeś jeszcze jest gówniarz, który nie zarabia na siebie i nie stać
    cię na zakup norm, ale wszystko to co jest wymagane prawnie masz
    zapisane ww prawie i rozporządzeniu.

  • 327. Data: 2022-01-05 21:18:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mój znajomy mówi "skoro mamy dużo prądu za darmo, to więcej zużywamy, a o tamtych 30
    tys. zł już zapomniałem".

    -----
    > Dwoje znajomych mam co na własnych domach założyli PV i żadne z nich ani razu nie
    wspominało o tym. Nawet teraz gdy mają PV już
    > ponad rok i drudzy prawie dwa, to ani razu nie podnosili tematu. Założę się że do
    tej pory nawet o tym nie pomyśleli, bo cel mieli inny - niskie rachunki.

  • 328. Data: 2022-01-06 09:55:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.12.2021 10:00, Cavallino wrote:
    > Jaki może być koszt tablicy rozdzielczej w garażu?
    > Elektryk rzucił mi ceną 1500 zł (czyli większą kwotą niż za nowe
    > przyłącze chce) - i zaczynam mieć wątpliwości, czy go dobrze zrozumiałem.

    Wiadomo już co wchodzi w skład wyceny czy elektryk nadal chory?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 329. Data: 2022-01-06 12:56:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wiadomo już co wchodzi w skład wyceny czy elektryk nadal chory?

    Zdrowy, ale nadgania PONOĆ roboty z czasów choroby...

  • 330. Data: 2022-01-06 19:32:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 04.01.2022 o 23:20, Marek pisze:

> [...]
    > znaczący, ale duży rozrzut tych wyników w zakresie  od 0.1% do 20% nie
    > wzbudza zaufania co do ich rzetelności/realności.

    Nudny jesteś.