  • 11. Data: 2010-08-19 08:49:11
    Temat: Re: Trzeszcząca podłoga - gwarancja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:

    > By się izolować cieplnie ?

    Tego się nie robi kładąc kolejne warstwy podkładów.

    > Tylko co teraz. Czyja to wina? Poprawią te panele ? :)

    A kto zadecydował o kładzeniu 2 warstw i dlaczego?

  • 12. Data: 2010-08-19 08:52:51
    Od: Michał <m...@w...pll>

    W dniu 2010-08-19 10:49, Andrzej Lawa pisze:

    > Tego się nie robi kładąc kolejne warstwy podkładów.

    > A kto zadecydował o kładzeniu 2 warstw i dlaczego?
    Ja, jako zleceniodawca. Ale ja się na tym nie znam i polegałem na wiedzy
    i doświadczeniu firmy montującej.
    Dlatego, że chciałem mieć cieplej w mieszkaniu, co dwie warstwy to nie
    jedna :)

  • 13. Data: 2010-08-19 08:54:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Dnia 19-08-2010 o 09:51:21 Michał <m...@w...pll> napisał(a):

    > Pewna firma montowała mi panele podłogowe. Położyli podkład na to panele.
    > Po 2 miesiacach panele zaczely sie ruszać, trzestrzeć.
    >Normalne, marne panele puszczają na zamkach.

    Powiem tak- nie spotkałem sie jeszcze z sytuacją żeby panele puszczały na
    zamkach. W domu w kilku pomieszczeniach ułozyłem panele droższe(50zł mkw
    chyba 8mm grubości)2 lata mineły jest ok zadnych problemów, mam tez dwa
    pomieszczenia gdzie kładłem panele Classena w cenia chyba ok 25zl mkw. Nie
    trzeszcza i zamki nie puszczają jedynie pod krzeslem komputerowym sie troche
    wycieraja. Czyli maja słabsza powłoke jak te droższe.
    W mieszkaniu od 8 lat sa położone panele kupowane wtedy po 19,90zł(6mm
    grubości) kładłem je z mysla że po dwóch latach będzie konieczna ich
    wymiana. Okazało sie że nie. Na stropie drewnianym podkład z płyt zielonych
    5mm chyba. I nawet przez dwa ostatnie lata lokatorzy ich nie potrafili
    zniszczyć.
    W zeszłym tygodniu układalem w domu u rodziców podłoge i tam kładłem panele
    7mm grube kronospan w cenie 17zł/mkw. Układały się dobrze, wyglądaja ok ale
    co do trwałosci to za szybko aby cos powiedzieć

    > Mam jakieś szanse by ich zmusić to poprwy tej podłogi(jest coraz gorzej)?
    > Pewnie będą się upierać przy swoim, bo dla nich to oznacza ponowne
    > położenie 60m2 podłogi.
    >Wyrzucić te panele kupić porządne lub dać płytki, ostatecznie je pokleić
    >ale są woskowane i to się raczej nie uda.

    Rozebrać podłoge dac jako podkład cienka gabke i położyć od nowa.
    Chociaz w sumie nigdy nie rozbierałem traz ułozonych paneli i nie wiem czy
    po rozbiórce da sie to tak samo dokładnie złozyc- czy zamki się nie poluzuja
    itp. Niby jest to rozbieralne ale...

    Krzysiek

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-08-19 08:57:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:

    > Ja, jako zleceniodawca.

    Czyli pretensje możesz mieć tylko do siebie. Jak się nie zna, to się nie
    decyduje.

    > Ale ja się na tym nie znam i polegałem na wiedzy
    > i doświadczeniu firmy montującej.
    > Dlatego, że chciałem mieć cieplej w mieszkaniu, co dwie warstwy to nie
    > jedna :)

    Nasz klient - nasz pan. Może chciałeś mieć miękko i skrzypiąco.

  • 15. Data: 2010-08-19 12:40:33
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 19 Sie, 09:51, Michał <m...@w...pll> wrote:
    > Pewna firma montowała mi panele podłogowe. Położyli podkład na to
    > panele. Po 2 miesiacach panele zaczely sie ruszać, trzestrzeć.
    > Mam roczną gwarancje wiec zadzwoniłem to tej firmy a oni twierdzą, że to
    > nie ich wina, że widocznie podłoże jest krzywe.
    > Moim zdaniem to jednak źle położony podkład pod panele, bo wylewka jest
    > równa.
    > Mam jakieś szanse by ich zmusić to poprawy tej podłogi(jest coraz
    > gorzej)? Pewnie będą się upierać przy swoim, bo dla nich to oznacza
    > ponowne położenie 60m2 podłogi.

    Miom zdaniem skoro miałeś montaz to wina leży po ich stronie. Przed
    montażem powinni sprawdzić równośc podłoża. Skoro podjęli się czegoś
    to za to odpowiadają.
    Pzdr
    QbaB

  • 16. Data: 2010-08-19 13:51:23
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]

    Miom zdaniem skoro miałeś montaz to wina leży po ich stronie. Przed
    montażem powinni sprawdzić równośc podłoża. Skoro podjęli się czegoś

    -------------------

    A ja myślę, że firma będzie się bronić tym, że "klient tak chciał" i wygra
    nawet w sądzie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2010-08-19 19:03:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > W przyszłości na pewno nie użyje już tego zielonego gówna jako podkład.

    No jakżeś zadysponował go podwójnie to na pewno, za bardzo się ugina i
    dlatego ci trzeszczą i jeszcze zamki się wyłamują, rozebrać jak najszybciej
    i dać POJEDYNCZO podkład i na to panele, acha a folię pod podkłądem masz?
    jak nie to daj.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2010-08-19 21:13:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > Mam jakieś szanse by ich zmusić to poprawy tej podłogi(jest coraz
    > gorzej)? Pewnie będą się upierać przy swoim, bo dla nich to oznacza

    Skoro położyli panele i dali gwarancję więc argument o krzywym podłożu
    upada, powinni byli sprawdzić podłoże i poinformować cie o swoich
    zastrzeżeniach do tego podłoża. Skoro nic nie zgłosili podłoże było dobre.

    Napisz do nich pismo z żądaniem usunięci usterki, zaznaczając że skoro sa
    fachowcami to powinni byli sprawdzić podłoże przez ułożeniem i zgłosić
    ewentualne zastrzeżenia. Skor nie zgłosili to uznajesz że jako fachowcy
    uznali podłoże za właściwie przygotowane. Wyznacz im termin usunięcia
    usterki oraz napisz że po tym terminie wezwiesz inna firmę do usunięcia
    szkody a ich obciążysz kosztami usunięcia usterki.

  • 19. Data: 2010-08-19 21:17:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli pretensje możesz mieć tylko do siebie. Jak się nie zna, to się
    > nie decyduje.

    > Nasz klient - nasz pan. Może chciałeś mieć miękko i skrzypiąco.

    a ja jako wykonawca sie nie zgadzam z taką interpretacją chyba że gdzieś
    jest napisane że podłogę wykonano niezgodnie ze standardami na żądanie
    klienta i wykonawca nie bierze odpowiedzialności za wykonane prace.
    Wykonawca jako fachowiec ma obowiązek wybijać z głowy klienta bzdurne
    pomysły.

  • 20. Data: 2010-08-19 21:20:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > Pzdr

    > A ja myślę, że firma będzie się bronić tym, że "klient tak chciał" i

    a ja myślę że tylko wtedy gdy pokaże papier gdzie jest napisane że klient
    tak chce i firma robi na jego odpowiedzialność. W kontaktach klient
    fachowiec uznaje sie że fachowic posiada wiedze i ma wykonac robote
    prawidłowo, zgodnie z technologią i zasadami sztuki budowlanej.