  • 21. Data: 2010-08-19 21:25:44
    Temat: Re: Trzeszcząca podłoga - gwarancja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marek Dyjor pisze:

    > a ja jako wykonawca sie nie zgadzam z taką interpretacją chyba że gdzieś
    > jest napisane że podłogę wykonano niezgodnie ze standardami na żądanie
    > klienta

    Może wykonawca miał dyktafon ;->

    > i wykonawca nie bierze odpowiedzialności za wykonane prace.
    > Wykonawca jako fachowiec ma obowiązek wybijać z głowy klienta bzdurne
    > pomysły.

    "Ja jestem klient, zarabiam kupę kasy nie brudząc rączek, a ty jesteś
    głupi robol - ma być tak, jak ja chcę". To, niestety, dość standardowe
    podejście klientów.

    W rezultacie wykonawcy tylko kiwają głowami i robią, co się im każe -
    nie próbując nawet tłumaczyć. Chce mieć dodatkowe ocieplenie
    (3-milimetrową pianką - ROTFL) - będzie miał.

  • 22. Data: 2010-08-20 06:47:11
    Od: M <M...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > nie próbując nawet tłumaczyć. Chce mieć dodatkowe ocieplenie
    > (3-milimetrową pianką - ROTFL) - będzie miał.

    Wykonawca powinien nie zgodzić się na kładzenie podwójnej pianki -
    mówiąc inaczej - powinien uzyskać pisemne potwierdzenie klienta, że ten
    tak chce (na prośbę klienta, co powinno być w oświadczeniu).

    Z doświadczenia wiem, że czasem wykonawcy podpuszczają klientów i
    pytają, "czy to ma być SX-15, czy SE-71"? Poza tym przy
    nieudokumentowanej decyzji nigdy nie wiadomo, kto kogo namawiał.
    Natomiast przy podpisywaniu kwita klient dwa razy pomyśli (czasem nawet
    to skonsultuje) a jak coś będzie nie tak, to wtedy bierze na siebie
    odpowiedzialność.

    Disklejmer: oczywiście nie generalizuję pisząc wykonawcy. Mam na myśli
    jedynie pewną sytuację, która często zachodzi na budowie. To
    podpisywanie powinien także wykorzystywać klient (vide to, co chcieli
    wykonawcy podpisać Kikiemu).

    M.

  • 23. Data: 2010-08-20 10:26:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2010 08:47, M pisze:

> [...]
    > jedynie pewną sytuację, która często zachodzi na budowie. To
    > podpisywanie powinien także wykorzystywać klient (vide to, co chcieli

    To są kolejne etapy: najpierw się informuje, potem kiwa głową, a
    wreszcie bierze wszystko na piśmie ;)

  • 24. Data: 2010-08-20 20:45:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Wykonawca powinien nie zgodzić się na kładzenie podwójnej pianki - mówiąc
    > inaczej - powinien uzyskać pisemne potwierdzenie klienta, że ten tak chce
    > (na prośbę klienta, co powinno być w oświadczeniu).

    Tak samo jak wykonawca powinien dostać na piśmie, że klient chce styropian
    na placki czy szczyty wymurowane pod deski, a wełna w dachu deskowanym ma
    być nieosłonięta od strony szczeliny wentylacyjnej :-)

    Na budowach gwarancja nie obowiązuje. Wiadomo jak jest i po co ta cała
    dyskusja :-)
    Trzeba rwać i kłaść od nowa :-)