  • 1. Data: 2014-08-05 19:28:52
    Temat: Ułatwienia w budowie domów?
    Od: b...@g...com

    Dzień Dobry,
    Wygląda na to, że procedury znacznie się uprościły, jełśi wierzyć temu artykułowi;

    http://finanse.wp.pl/kat,1034059,title,Rzad-zniosl-p
    ozwolenia-na-budowe,wid,16799046,wiadomosc.html

    Na samym początku nasuwa się pytanie, kiedy dom nie oddziałuje poza obręb działki?

  • 2. Data: 2014-08-05 20:47:14
    Temat: Re: Ułatwienia w budowie domów?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    pozwolenia-na-budowe,wid,16799046,wiadomosc.html
    >Na samym początku nasuwa się pytanie, kiedy dom nie oddziałuje poza obręb

    gdy to panstwo mówi ze ułatwia to ja prawie z założenia nie wierzę. Zatem co
    uproszczono? Nie musze miec papieru o nazwie "pnb" a tylko o nazwie
    "zgłoszenie". Żadna zmiana.
    Nie trzeba miec warunków dostawy mediów. No ale nikt nie bedzie tak głupi
    zeby budować bez mediów, wiec te papiery i tak musi miec.
    No i docieramy do sedna - zwykły inwestor bez papierów o mediach nie ruszy.
    Ale deweloper - owszem. Sprzeda osiedle bez mediów, niech sie klient martwi.
    Szykują sie nowe wałki i ludzkie tragedie, kolejna ustawa dla deweloperów?
    By żyło sie lepiej :)

    b.

  • 3. Data: 2014-08-05 22:02:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Aug 2014 20:47:14 +0200 osobnik zwany Budyń napisał:

> [...]
    > Ale deweloper - owszem. Sprzeda osiedle bez mediów, niech sie klient
    > martwi. Szykują sie nowe wałki i ludzkie tragedie, kolejna ustawa dla

    znaczy boli Cię, że jacyś idioci wydazą kasę na coś co nie może być
    odebrane?

    Do tej pory był krzyk, że pozwolenia blikują booom budowlany. Ale teraz
    będzie placz, że ich nie ma

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-08-06 00:08:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > znaczy boli Cię, że jacyś idioci wydazą kasę na coś co nie może być
    > odebrane?

    a ciebie boli ze w tym kraju przechodza po kolei rozne tam amber-goldy i
    inne przekrety, czasem nawet jak najbardziej zgodne z prawem?
    Bo mnie boli.

    > Do tej pory był krzyk, że pozwolenia blikują booom budowlany. Ale teraz
    > będzie placz, że ich nie ma

    A umiesz wytłumaczyc co sie uprosciło? Bo dla mnie to tylko marketing -
    bedzie sie ryzy chwalil przed wyborami ze uproscil - a uproszczenie bedzie
    wtedy gdy zamiast stosu 5cm niezbednych kwitów bedzie 2, i na dodatek nie da
    sie na tym uproszczeniu walkow robic.

    b.

  • 5. Data: 2014-08-06 00:17:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 06 Aug 2014 00:08:21 +0200 osobnik zwany Budyń napisał:

    > a ciebie boli ze w tym kraju przechodza po kolei rozne tam amber-goldy i
    > inne przekrety, czasem nawet jak najbardziej zgodne z prawem? Bo mnie
    > boli.

    od kiedy Amber Gold był zgodny z prawem? to raz. Dwa. Nie żal mi idiotów,
    którzy wierzą, że ktoś potrafi zapewnić im zysk 10 razy większy niż
    reszta rynku.

> [...]
    > bedzie wtedy gdy zamiast stosu 5cm niezbednych kwitów bedzie 2, i na
    > dodatek nie da sie na tym uproszczeniu walkow robic.

    a umiesz uzasadnić co sie nie uprościło?

  • 6. Data: 2014-08-06 00:52:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-08-05 20:47, Budyń wrote:
    > gdy to panstwo mówi ze ułatwia to ja prawie z założenia nie wierzę.
    > Zatem co uproszczono? Nie musze miec papieru o nazwie "pnb" a tylko o
    > nazwie "zgłoszenie". Żadna zmiana.

    Bez przesady.

    Aktualnie czekasz na wydanie kwitu pod tytułem PnB. Jeśli urzędnik jest
    zarobiony albo generalnie ma w dupie swoją robotę to nie wolno Ci
    rozpocząć budowy. Możesz się co najwyżej skarżyć na bezczynność.

    Natomiast po zmianach, wprawdzie będziesz składał (prawie) te same
    kwity, ale to broszką urzędnika jest ażeby w ciągu 30 dni wyrobić się z
    ewentualnym sprzeciwem. Nie dostaniesz sprzeciwu to zaczynasz budować.

    IMHO to jest kolosalna zmiana.

    A wystarczy użyć mózgu ...

    Piotrek

  • 7. Data: 2014-08-06 07:36:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 5 Aug 2014 20:47:14 +0200, Budyń

    > Nie musze miec papieru o nazwie "pnb" a tylko o nazwie
    > "zgłoszenie". Żadna zmiana.

    Jest to kolosalna zmiana, bo poprzednio trzeba było czekać na zgodę, a
    teraz czeka się na ew. sprzeciw. Jak zastrzeżeń nie ma, to po 30 dniach od
    złożenia papierów można rozpoczynać budowę. Ja tu widzę tylko jedno
    zagrożenie, pt. (zła) mentalność ludzka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 8. Data: 2014-08-06 08:24:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-06 07:36, Myjk pisze:
> [...]
    > złożenia papierów można rozpoczynać budowę. Ja tu widzę tylko jedno
    > zagrożenie, pt. (zła) mentalność ludzka.

    Prawda. Wydaje się, że będzie lepiej.
    Kluczowe pytanie: od kiedy to ma zadziałać?

    Bo na razie to rząd sobie coś założył. Teraz Sejm, Senat, Prezydent...

    Na moje oko to spokojnie jeszcze ze 3-4 kwartały.

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-08-06 08:29:04
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >Nie żal mi idiotów,
    >którzy wierzą, że ktoś potrafi zapewnić im zysk 10 razy większy niż
    >reszta rynku.

    Mi żal.

    BTW są fundusze które skutecznie i długofalowo utrzymują poziom 30%

  • 10. Data: 2014-08-06 08:58:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 sierpnia 2014 00:08:21 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a ciebie boli ze w tym kraju przechodza po kolei rozne tam amber-goldy i
    > inne przekrety, czasem nawet jak najbardziej zgodne z prawem?
    > Bo mnie boli.

    Ale przecież nikt nie zmuszał ludzi do noszenia tam kasy. To była prywatna firma,
    ludzie im kase dobrowolnie wpłacali, umowy podpisywali bez przymusu.
    I teraz ew tylko na drodze cywilnej powinni to rozstrzygać.