  • 21. Data: 2016-08-31 15:42:06
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 11:10, Budyń wrote:

    > wieje tam gdzie jest różnica cisnien. Czyli z gniazda na parterze do gniazdka na
    pietrze, dowolną drogą, równiez pod styropianem jesli klejony bedzie na placki. A
    przewiew powietrza to nie jest nieruchowa warstwa powietrza wiec wskazniki ocieplenia
    lecą na pysk.
    > A jesli nieszczelnosc pojawi sie na zewnętrz to bedzie dmuchac przez pol sciany i
    gniazdka do srodka. Porotermowi mówimy stanowcze nie, zwlaszcze ze jest w tej samej
    cenie równie dobry material czy BK.

    Na ramkę jak przykleisz też będzie wiało bo będzie wychodzić całą
    powierzchnią, wchodzić do środka i przechodzić dalej.
    Trzeba TYNKOWAĆ + zatkać zaprawą szczyty i je ocieplić! i będzie dobrze

  • 22. Data: 2016-08-31 15:43:16
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 11:17, Lisciasty wrote:

    > Ale wystarczy zagipsować przestrzeń pod puszką i problem tak jakby z głowy?

    Nie wygaduj głupstw. Nie chodzi żeby uleczyć wianie ale żeby nie wiało
    całym murem. Ten mur nie będzie trzymał ciepła.

  • 23. Data: 2016-08-31 15:45:07
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 11:33, Budyń wrote:
> [...]

    trzeba przemyslec gdzie są szczeliny - okolice murłaty tez, te sprawy.
    Dales poro-gowno mimo grupowych ostrzezeń to sie teraz męcz :)
    Dokładnie. Ale zatrze tynkiem, zrobi szczyty, uszelni murłaty i będzie
    dobrze.
    No i żeby nie robił nic wełną tylko zamówił firmę co przelecą poddasze
    pianą.

  • 24. Data: 2016-08-31 15:46:00
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 11:37, Lisciasty wrote:

    > Przecież pisałem że nie mam wyboru, materiał był już szykowany od x lat
    > przed budową. Nie mam zamiaru się męczyć tylko zrobić żeby było dobrze :>

    Gdzie masz zdjęcia tej budowy?
    Dotarło do Ciebie, że masz to otynkować z zewnątrz?

  • 25. Data: 2016-08-31 15:49:23
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 18:13, Budyń wrote:

    > jasne - taki materiał załatwiłby problem. Tyle ze jest w opór drogi wiec nie
    załatwia niczego.
    > Abo sciana ma zapewniac nośność + parametry cieplne.
    > BK 24cm+styro 20cm daje wspolczynnik U=0,14 i kosztuje za materiały ok. 72zł/m2

    Jest reż Ytong 48. Można się pokusić o 1-warstwową.
    W nowym domu nie chcę styropianu na elewacji. Piec czy lis ci wpierdoli
    narożniki i podrapie łapami. Będzie syf.
    Już bym nie chciał muru ze styropianem na zewnątrz. Za delikatny.

  • 26. Data: 2016-08-31 15:49:44
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 30.08.2016 23:19, Mateusz Bogusz wrote:

    > Czym się różni max od porothermu?

    Niczym, to samo gówno.

  • 27. Data: 2016-08-31 17:10:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 31 sierpnia 2016 15:49:57 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Jest reż Ytong 48. Można się pokusić o 1-warstwową.

    kretynstwem jest ocieplanie sciany materiałem konstrukcyjnym, bo do tego sprowadza
    sie sciana jednowarstwowa. Co zresztą potwierdzą liczby.
    Wspolczynnik U takiego muru to 0,2 a cena 130zl/m2, co jeszcze nie pokazuje tragedii
    - aby uzyskac U=0,14 jak w poprzednich przykladach trzeba mur zroic gruby na 70cm a
    wtedy kosztuje 190zł/m2 i wygrywa konkurencje na materiał najgorszy :)

    > W nowym domu nie chcę styropianu na elewacji. Piec czy lis ci wpierdoli
    > narożniki i podrapie łapami. Będzie syf.
    > Już bym nie chciał muru ze styropianem na zewnątrz. Za delikatny.

    2 warstwy siatki do wysokosc 2m załatwia sprawe. Albo przykrecic piec zeby nie łaził
    po podwórku :)

    b.

  • 28. Data: 2016-08-31 17:42:53
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 31.08.2016 17:10, Budyń wrote:

    > 2 warstwy siatki do wysokosc 2m załatwia sprawe. Albo przykrecic piec zeby nie
    łaził po podwórku :)

    Mam takiego co zjada narożniki :-) Teraz wychodzi jaki syf to jest ten
    styropian na elewacji. Zwierzęta opierdolą zębami mur, a co dopiero
    styropian.
    Styropian odłazi przy każdym oknie, dookoła. Wszędzie są szparki na
    grubość żyletki, czasem i zapałki ale są. Wiatr napiera i włazi pod spód.

    Nie wiem. Dałbym teraz Ytong 48cm bez żadnego ocieplania. Ściana
    teoretycznie 0.2 ale bez syfu z wykonawcami. Układane na cienki klej.
    Poddasza bym nie robił. Jedynie atrapę poddasza żeby piętro było piętrem.

    Ten cały syf budowlany nie prowadzi do niczego dobrego. Czym mniej tych
    drani tym lepiej.

    Wiesz o ile można zaoszczędzić na całej reszcie prac jakby murować 1W
    bez ocieplenia tylko tynk na to?

  • 29. Data: 2016-09-01 10:23:26
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 28.08.2016 23:05, Marcin N wrote:
    > Nie budujemy z porothermu.
    >
    > Ma to w ogóle jakieś zalety?

    IMHO to nośność i izolacja akustyczna. Dla niektórych, większa
    bezwładność termiczna domu.

    --
    GreDi

  • 30. Data: 2016-09-01 10:58:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 10:23:28 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:

    > IMHO to nośność i izolacja akustyczna. Dla niektórych, większa
    > bezwładność termiczna domu.

    a po co w parterówce nosnosc? Ta ceramika jest i tak ze 100 albo i 1000 razy za
    mocna. A akumulacyjnosc podobną daj inne a tansze i sensowniejsze materiały.

    b.