  • 11. Data: 2016-08-29 11:33:46
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:17:53 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale wystarczy zagipsować przestrzeń pod puszką i problem tak jakby z głowy?
    > W parterówce wszystkie gniazdka na jednym poziomie, z zewnątrz jest szczelnie,
    > tyle że od góry musiałbym zapiankować łączenie styro-ściana.
    > Mam nadzieję, że będzie git...

    trzeba przemyslec gdzie są szczeliny - okolice murłaty tez, te sprawy. Dales
    poro-gowno mimo grupowych ostrzezeń to sie teraz męcz :)

    b.

  • 12. Data: 2016-08-29 11:37:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:33:48 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > trzeba przemyslec gdzie są szczeliny - okolice murłaty tez, te sprawy.
    > Dales poro-gowno mimo grupowych ostrzezeń to sie teraz męcz :)

    Przecież pisałem że nie mam wyboru, materiał był już szykowany od x lat
    przed budową. Nie mam zamiaru się męczyć tylko zrobić żeby było dobrze :>

    L.

  • 13. Data: 2016-08-29 11:40:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:37:10 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Przecież pisałem że nie mam wyboru, materiał był już szykowany od x lat
    > przed budową. Nie mam zamiaru się męczyć tylko zrobić żeby było dobrze :>

    No ok :) Zadbaj by styropian na ramki był klejony, to najgorszą czesc czyli przepływy
    pod styropianem, wyeliminujesz

    b.

  • 14. Data: 2016-08-29 13:13:04
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-29 o 11:17, Lisciasty pisze:

    > Ale wystarczy zagipsować przestrzeń pod puszką i problem tak jakby z głowy?

    Gips jest za miekki. Tylko zaprawa cementowa do obsadzenia puszek.

    > W parterówce wszystkie gniazdka na jednym poziomie, z zewnątrz jest szczelnie,
    > tyle że od góry musiałbym zapiankować łączenie styro-ściana.
    > Mam nadzieję, że będzie git...

    Nie ma dramatu jezeli spoina jest na calej grubosci sciany itp.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2016-08-29 15:27:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Dales poro-gowno mimo grupowych ostrzezeń to sie teraz męcz :)

    Pan Telewizor pokazywal taki poroterm co to ma nawsadzane welny w siebie,
    nie ma luftu jest welna.
    widzial ktos takie cudo?
    cos to zmieni?

  • 16. Data: 2016-08-29 18:13:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 15:27:28 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > Pan Telewizor pokazywal taki poroterm co to ma nawsadzane welny w siebie,
    > nie ma luftu jest welna.
    > widzial ktos takie cudo?
    > cos to zmieni?

    jasne - taki materiał załatwiłby problem. Tyle ze jest w opór drogi wiec nie załatwia
    niczego.
    Abo sciana ma zapewniac nośność + parametry cieplne.
    BK 24cm+styro 20cm daje wspolczynnik U=0,14 i kosztuje za materiały ok. 72zł/m2

    porotherm+styro 25cm daje wspolczynnik U=0,14 i kosztuje za materiały ok. 76zł/m2
    +gratis problemy z przewiewaniem

    porotherm z wełną +styro 15cm daje wspolczynnik U=0,14 i kosztuje za materiały ok.
    153zł/m2

    Wywalanie kasy na drozsze sciany, o takich samych, wlasciwosciach, jest mało celowe
    :)

    Tanszego zestawu niz BK+styro nie znam, jak ktos ma pomysł niech daje.

    b.

  • 17. Data: 2016-08-30 23:19:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tanszego zestawu niz BK+styro nie znam, jak ktos ma pomysł niech daje.

    Czym się różni max od porothermu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2016-08-31 15:25:48
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 28.08.2016 22:47, gobo wrote:
    > Hej,
    > Czy tez mieliscie podobna "faze" na uszczelnianie Porothermu podczas

    Porotherm trzeba otynkować cienko przed klejeniem styropianu, bo będzie
    wiało z gniazdek i wewnątrz całego muru będzie wiało. Nic nie trzeba
    piankować. Porotherm to gówno tego stulecia.

  • 19. Data: 2016-08-31 15:29:16
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 28.08.2016 23:05, Marcin N wrote:

    > Nie budujemy z porothermu.
    >
    > Ma to w ogóle jakieś zalety?

    Nie ma żadnych zalet. Porotherm jak i ogólnie ceramika poryzowana to
    wielkie gówno.
    Może jedyną zaletą jest nośność względem gazobetonu.

    Porotherm trzeba zawsze tynkować z zewnątrz, bo inaczej ściana jest
    przewiewna i nie stanowi przegrody termicznej.

  • 20. Data: 2016-08-31 15:30:19
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 29.08.2016 07:45, Budyń wrote:

    > jesli wykonawcy od ocieplenia pojadą tylko plackami a nie ramkami to sie ujawnią
    wady porotermu. A niby jak ich przypilnujesz? - nijak bo cie tam nie ma, a na placki
    robi sie 2x szybciej. No to sie domysl jak będzie.
    > Juz lepiej zarapowac całą sciane wstępnie tynkiem przed klejeniem styropianu.

    Tyle lat o tym gadania i stale to samo robią :/