  • 11. Data: 2018-10-14 16:24:42
    Temat: Re: Uzytkowanie wieczyste przerobione na wlasnosc
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 października 2018 19:46:45 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > A glupi ludzie w wiadomosciach sie ciesza.
    W Łodzi to może to nie jest problem ale na ziemiach odzyskanych
    gdzie w księgach wieczystych jeszcze są Niemieckie nazwiska.
    Pytanie co z tymi przypadkami?

  • 12. Data: 2018-10-14 16:36:32
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > U mnie podatek wychodzi ponizej 2tysiecy pln na rok. A mysle ze te nieruchomosci
    spokojnie moglbym sprzedac za 600tysiecy. Tyle ze to wies "z potencjalem" wiec
    kupujacych bylo by sporo.

    > Tak czy siak, ciekawie bedzie i tylko sie zastanawiam na ile nas beda chcieli
    moznowladcy oblupic.

    Ja mam wieczyste.
    Jak kupiłem mieszkanie 10 lat temu to płaciłem kilka złotych wieczystego.
    Kilka lat póżniej przyszedł nowy operat.
    I zrobiło się 900 złotych za mieszkanie warte 300 kzł i za garaż 900 zł.
    Mieszkanie ma inny adres niż garaż a za garaż chyba wieczyste jest 3%.
    I tak zastanawiam się co zrobić bo podobno można wykupić.
    Tylko za chwile się okaże że dalej będę płacił 1800 zł tylko
    nie wieczystego a podatku.

    Ja mam tylko jedno pytanie
    Bo z tego nowego podatku powinna iść kasa na lokalne usługi.
    Ale
    Mam mieszkanie w centrum wsi znaczy bogaty jestem wiec muszę
    płacić większe podatki.
    I mam znajomego sąsiada który mieszka 10 km pod lasem
    i on płaci mniejszy podatek bo działka tańsza.
    Tylko koszt dostarczenia kanalizacji wody utrzymanie dróg dowóz dzieci...
    Jaki to ma sens?

  • 13. Data: 2018-10-14 22:25:14
    Od: s...@g...com

    On Sunday, 14 October 2018 09:36:34 UTC-5, Bolko wrote:

> [...]
    > i on płaci mniejszy podatek bo działka tańsza.
    > Tylko koszt dostarczenia kanalizacji wody utrzymanie dróg dowóz dzieci...

    Ma taki jak zawsze i wszedzie. Czyli zeby nazbierac tyle kasy zeby komunalka te
    uslugi ogarnela.
    I zawsze bedzie niesprawiedliwie. Bo jak kasa idzie na szkoly to bezdzietni dokladaja
    nic z tego nie majac (przynajmniej nie w pierwszej ani drugiej pochodnej). Jak ktos
    mieszka w srodku wsi to wodociagu uzywa 500m. A ten z rubieży uzywa 5km.
    Ten co nie konsumuje, za smieci placi tyle samo co ten co wszystkie pomidory ma
    pakowane osobno.

    I tak dalej.

    Co kraj to inna metoda. W niektorych wogole sie na pewne rzeczy nie placi i czasem
    jest fajnie a czasem jest jak w indiach.

    I z jednej strony fajnie miec "darmowa" edukacje bo czy biedny czy bogaty to dziecko
    wyksztalci i ma szanse na zdobycie dobrej pracy pozniej. Z drugiej jak ktos dzieci
    nie ma to placi na nic bo niebawem zus sie przeksztalci w indywidualne konta wiec
    idea ze cudze dzieci na czyjas emeryture upadnie.

    Nawet w usa mana pomalu zgryz bo sie pokapowali ze nabudowali infrastruktury w
    polowie 20 wieku a teraz by sie przydalo albo wyremontowac albo odbudowac i maja
    zgryz bo kasiory nie ma. Byl taki watek o tym ze w jakims stanie asfaltowe drogi
    wymieniaja na brukowane czy szutrowe.

    Taki urok, gospodarzyc trzeba.
    A w tym gospodarzeniu dobrze mieć przejrzystość.
    Dzis sa internety i komputery wiec przejrzystosc powinna byc latwiejsza do
    osiagniecia a jest w kratke.