  • 21. Data: 2020-01-19 22:36:36
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 19 Jan 2020 05:16:50 -0800 (PST), w
    <7...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > wiesz dlaczego mamy nowoczesna w porównaniu z np. usa siec telefonii komórkowej? Bo
    weszlismy w to później.
    > Jesli przeczekamy szał nowosci w fotowoltaice bedziemy kupowac nowoczesne
    rozwiazania tanio (bo bedą powszechne)

    Czyli sugerujesz, że w wiatrakach dokona się jakaś rewolucja? :D

  • 22. Data: 2020-01-19 22:39:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 19 Jan 2020 20:22:25 +0100, w <20200119202225.65def6c7@mateusz>, Mateusz
    Viste <m...@x...invalid> napisał(-a):

    > No i zakładając, że faktycznie pojawiłby się ten agresor - pójdziesz na
    > ulicę z karabinem ryzykować życiem? Po co?

    Jak to po co? Zobaczyć czy się da z kałacha zestrzelić rakietę.

  • 23. Data: 2020-01-19 22:43:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 22:35:51 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Sun, 19 Jan 2020 05:16:50 -0800 (PST), w
    > <7...@g...c
    om>, Budyń

    Bo weszlismy w to później.
    rozwiazania tanio (bo bedą powszechne)

    > Czyli sugerujesz, że w wiatrakach dokona się jakaś rewolucja? :D

    niejaka wzmianka na salonie24 robi analizy uzysków m.in. wietraków, gdzies tam pisala
    ze najbardziej ekonomiczne sa wiatraki duzej mocy, szczegółow nie pamieta. Wraz z
    rozwojem techniki duzy bedzie kosztowal tyle co kiedys mały.

    b.

  • 24. Data: 2020-01-19 22:46:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, January 19, 2020 at 10:35:51 PM UTC+1, r...@k...pl wrote:
    rozwiazania tanio (bo bedą powszechne)

    > Czyli sugerujesz, że w wiatrakach dokona się jakaś rewolucja? :D

    Wiatrak fotowoltaiczny? ;) To moze lopaty z paneli zrobic?

  • 25. Data: 2020-01-19 22:58:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 22:35:51 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Czyli sugerujesz, że w wiatrakach dokona się jakaś rewolucja? :D

    Już się dokonuje. Niedawno odpalili pojedynczą turbinę na 12MW...

    L.

  • 26. Data: 2020-01-19 23:01:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 20:22:26 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > tarczy. Zresztą program który proponujesz pt. "dajmy broń komukolwiek i
    > niech sobie radzą z problemem" jest od lat wdrożony w ramach "walki" z
    > tzw. dziką zwierzyną. Skutek taki, że po lasach łażą szajbusy na
    > promilach i strzelają w co popadnie.

    To we Francji takie akcje? Dziki kraj...

    > No i zakładając, że faktycznie pojawiłby się ten agresor - pójdziesz na
    > ulicę z karabinem ryzykować życiem? Po co? Dla kogo? W imię czego?

    Jakakolwiek broń może się przydać do obrony przed mętami, które się pojawią
    w przypadku większej klęski żywiołowej czy innego nieszczęścia.
    Ubezpieczenie od wszystkiego sporo ludzi kupuje i nikt się temu jakoś
    specjalnie nie dziwi. Nawet od spadnięcia samolotu na dom kupują :>

    L.

  • 27. Data: 2020-01-19 23:09:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > niejaka wzmianka na salonie24

    :)

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-01-19 23:23:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 23:09:51 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > :)

    nie wiem co cie bawi ale odszukalem gdzie to czytalem
    https://www.salon24.pl/u/wnukowi/930090,porownanie-w
    ydajnosci-turbin-wiatrowych

    b.

  • 29. Data: 2020-01-19 23:36:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.01.2020 o 21:50, Budyń pisze:

    > znaczy sie pytasz czy bede walczył ze ojczyzne? dla mnie to oczywiste, ze tak.

    Tyle tylko, że tą ojczyznę to nam ostro rozmontowali w ciągu ostatnich
    30-tu lat i nie bardzo wiadomo o co tu walczyć.

  • 30. Data: 2020-01-19 23:41:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > nie wiem co cie bawi ale odszukalem gdzie to czytalem
    > https://www.salon24.pl/u/wnukowi/930090,porownanie-w
    ydajnosci-turbin-wiatrowych

    Ano nic -- podobno pęd do zbawiania świata i upór w kładzeniu ludziom wiedzy
    do głowy jest u nas cechą rodzinną. Przechodzi z pokolenia na pokolenie.

    --
    Jarek