  • 21. Data: 2016-08-11 13:36:42
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:24:45 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale on chce położyć rurki rozdzielcze, które idą do/z pomieszczeń,
    > czyli coś co jest już za rekuperatorem w odniesieniu do zewnętrza,
    > przynajmniej tak to zrozumiałem.

    mnie nie interesuje on tylko ja, tak egoistycznie rozwijam temat :-) Jak izolowac
    rurę dolotową z zimnym powietrzem - bo bedzie przebiegała przez ciepły dom, gdzieś z
    ziemi na strych.

    b.

  • 22. Data: 2016-08-11 13:42:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:36:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > mnie nie interesuje on tylko ja, tak egoistycznie rozwijam temat :-)
    > Jak izolowac rurę dolotową z zimnym powietrzem - bo bedzie przebiegała
    > przez ciepły dom, gdzieś z ziemi na strych.

    A po co z ziemi na strych? Nie lepiej z dachu na strych?

    L.

  • 23. Data: 2016-08-11 13:48:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    rurę dolotową z zimnym powietrzem - bo bedzie przebiegała przez ciepły dom, gdzieś z

    Aaa noo ja tez pisalem o rurach tych wewnetrznych!
    Rury idace na zewnatrz jak najbardziej trzeba zaizolowac :)
    Ja mam zwykle gietkie, ocieplone fabrycznie flexy fi200 na zewnatrz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2016-08-11 13:57:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:48:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Ja mam zwykle gietkie, ocieplone fabrycznie flexy fi200 na zewnatrz :)

    Czyżby Sonoduct? Dostałem w pudełku metrowym, po rozciągnięciu
    niby robi się z tego 10m. Nie miałem pojęcia jak to jest możliwe,
    dopóki nie dostałem w ryj, jak wąż wyskoczył z pudełka i się po podłodze
    rozpanoszył :] Kompresja niesamowita.

    L.

  • 25. Data: 2016-08-11 14:10:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:42:12 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A po co z ziemi na strych? Nie lepiej z dachu na strych?

    przeciez nie moge napisac ze bedzie GWC bo adam bedzie gadal ze sie nie da :)

    b.

  • 26. Data: 2016-08-11 14:17:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:57:50 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > niby robi się z tego 10m. Nie miałem pojęcia jak to jest możliwe,
    > dopóki nie dostałem w ryj, jak wąż wyskoczył z pudełka i się po podłodze

    Tak, w wiekszosci sonoduct :-) W ogole cala instalacje mam na tym zrobiona.
    Nie mam w ogole sztywnych rur. Faktycznie trzeba uwazac przy
    rozpakowywaniu heheheh :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2016-08-11 14:18:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 14:10:54 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > przeciez nie moge napisac ze bedzie GWC bo adam bedzie gadal ze sie nie da :)

    Wszystko sie da tylko sens jest rozny ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2016-08-11 20:44:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 14:17, Adam Sz. pisze:

    > Tak, w wiekszosci sonoduct :-) W ogole cala instalacje mam na tym zrobiona.
    > Nie mam w ogole sztywnych rur. Faktycznie trzeba uwazac przy
    > rozpakowywaniu heheheh :D

    Ja jednak biorę pod uwagę sztywne rury spiro - bo znacznie ładniej
    wyglądają niż takie "byle jakie" elastyczne. Nie mam tylko żadnej wprawy
    w ich ocieplaniu a gotowców w otulinach nie spotkałem w sklepach.

    Co do ocieplania rurek PE na strychu: one biegną w poprzek jętek a
    izolacja stropu idzie pomiędzy jętkami więc nie da się "tak po prostu"
    zaizolować tych rurek bez dodawania dodatkowej wełny.

    --
    MN

  • 29. Data: 2016-08-11 21:27:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 20:44:05 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ja jednak biorę pod uwagę sztywne rury spiro - bo znacznie ładniej
    > wyglądają niż takie "byle jakie" elastyczne. Nie mam tylko żadnej wprawy
    > w ich ocieplaniu a gotowców w otulinach nie spotkałem w sklepach.

    To jak wygladaja to sprawa drugorzedna. Rury sztywne sa o tyle gorsze, ze
    doskonale przenosza wszystkie dzwieki. Elastyczne spiro je bardzo mocno
    wygluszaja. Jak zrobisz 100% na sztywnych to w kazdym pokoju bedziesz
    slyszal rozmowe z wszystkich innych pokoi ;) Moje spiro maja juz pare lat
    i nie zauwazylem zadnej "degradacji". Mam je za przedsciankami i czasem
    tam wlaze (ostatnio do przeciagania nowych kabli z podbitki) - wygladaja
    caly czas jak nowe :)

    Przy czyszczeniu reku tez w nie patrze ile sie da i sa czyste.

    > Co do ocieplania rurek PE na strychu: one biegną w poprzek jętek a
    > izolacja stropu idzie pomiędzy jętkami więc nie da się "tak po prostu"
    > zaizolować tych rurek bez dodawania dodatkowej wełny.

    Ja mam wszystko na podlodze poddasza po "obwodzie" domu, za przedsciankami.
    Do wszystkiego mam swobodny dostep (no powiedzmy - na kolanach moge tam
    wejsc z pralni i obejsc na czworaka caly dom dookola ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-08-12 11:09:41
    Od: ArekM <a...@g...com>

> [...]
    > wygluszaja. Jak zrobisz 100% na sztywnych to w kazdym pokoju bedziesz
    > slyszal rozmowe z wszystkich innych pokoi ;)

    Nie rozpędzałbym się z taką teorią ... :)
    Mam na sztywnych - nic się nie nosi, u brata instalacja tez na sztywnych - tez cisza.

    Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale ktoś tu kiedyś chyba pisał, ze w elastycznych
    powietrze lekko szumi (większe opory).

    --
    PozdrawiAM!