  • 61. Data: 2016-08-16 11:18:42
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 11:02:43 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Czy przy s. podwieszanym, strop lany, wypuścić (powtykać na przelot
    > przez deskowanie) jakieś druty by potem łatwiej było mocować WM
    > i/lub/oraz sufit podwieszany?

    Bezsensu imo :) Sufit podwieszany to pare kolkow, do wywiercenia w piec
    minut. Wiecej czasu pojdzie na zaprojektowanie sufitu i zaznaczenie, gdzie
    wiercic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2016-08-16 11:40:41
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Tue, 16 Aug 2016 02:18:42 -0700 (PDT)
    "Adam Sz." <a...@g...com> wrote:

    > Bezsensu imo :) Sufit podwieszany to pare kolkow, do wywiercenia w
    > piec minut. Wiecej czasu pojdzie na zaprojektowanie sufitu i
    > zaznaczenie, gdzie wiercic :)
    > pozdr.

    OK. Adam. Jeszcze jedno pytanie (głownie do Ciebie).
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1090

    Chodzi mi o te przywiązania/zakręcenia drutem , pewnie fi6 na
    strzemiona, tych pionowych desek szalunku
    - czy ten drut łapie za zbrojenie wieńca ?
    Tzn. rozumiem że zostało to przywiązane/złapane z obu stron za
    zbrojenie wieńca i w ten sposób zapobiega rozłożeniu się szalunku.

    Bo tak się zastanawiałem nad swoim [moim] szalowaniem i deski wieńca
    trochę mnie niepokoją. To najwyraźniej dobry sposób. Tak się chciałem
    upewnić.

  • 63. Data: 2016-08-16 11:59:13
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Tue, 16 Aug 2016 11:40:41 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Chodzi mi o te przywiązania/zakręcenia drutem , pewnie fi6 na
    > strzemiona, tych pionowych desek szalunku
    > - czy ten drut łapie za zbrojenie wieńca ?

    Już nie trzeba. Tutaj wyraźniej widać.
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=831

  • 64. Data: 2016-08-16 12:22:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 11:59:13 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Już nie trzeba. Tutaj wyraźniej widać.
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=831

    Chyba nie lapal - nie wiem szczerze mowiac, bo to patent mojego cieslo-
    zbrojarza :-) Przy laniu nic sie nie rozjechalo wiec chyba dobry :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2016-08-16 21:02:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    tu masz inny sposób - post 111:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?228764-Dur
    is-3-tymi-r%C4%99cami-robiony/page6

    uciu

  • 66. Data: 2016-08-16 23:03:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 21:02:05 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > tu masz inny sposób - post 111:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?228764-Dur
    is-3-tymi-r%C4%99cami-robiony/page6

    Przy wysokich / duzych powierzchniach to calkiem fajny sposob ale kilka
    razy drozszy od sposobu mojego ciesli :-) Fajnie wyglada - lubie taka
    czysta robote. Ale gosc pisze, ze samo szalowanie robil 2-3 tygodnie huh.
    Moj ciesla zaszalowal i podsteplowal caly strop 170m2 z wiencami w 3 dni
    sam ;) Kolejne 3 dni zbroil z kumplem, siodmego dnia (w niedziele ;)
    zaszalowal i zazbroil schody dwubiegowe (16 stopni) ze spocznikiem i
    osmego dnia w poniedzialek lalismy beton :) Szatan no...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2016-08-17 06:20:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 23:03:33 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Przy wysokich / duzych powierzchniach to calkiem fajny sposob ale kilka
    > razy drozszy od sposobu mojego ciesli :-) Fajnie wyglada - lubie taka
    > czysta robote. Ale gosc pisze, ze samo szalowanie robil 2-3 tygodnie huh.

    ogolnie, śledząc jego temat wszystko robi długo bo robi sam :-) Ale też mi się taka
    robota podoba:-) A z tymi peszlami to pisał, że wyszło przypadkiem bo w Leroyu była
    promocja za 9zł 25m a śruby potem wykorzysta gdzie indziej :-)

    uciu

  • 68. Data: 2016-08-18 11:16:08
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Tue, 16 Aug 2016 12:02:02 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    > tu masz inny sposób - post 111:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?228764-Dur
    is-3-tymi-r%C4%99cami-robiony/page6

    > uciu

    Niezupełnie to dobry przykład, tu nie ma stropu lanego, są wiązary,
    szpilki są w poziomie.
    Ja tez zrobiłem na szpilkach (co ok 1-1.5m, w białej rurce na kable
    elektryczne) , ale tylko na dolnych szpilkach - opierają się na murze.

    Lekki problem jest że strop ma 14cm, wieniec ~25cm.
    Deska od wewnątrz wystaje coś 7.5 cm nad mur a ta od zewnątrz na 25.

    Nie ma za bardzo jak złapać górę deski zewnętrznej, która odchyla się dosyć łatwo.
    Co prawda nie dałem jeszcze na zewnątrz desek w pionie po ścianie -
    pewnie to załatwi sprawę i moje obawy.

    Dlatego zainteresowało mnie wykorzystanie zbrojenia jako takiego
    pośrednika do którego może by przywiązać deski
    - tylko czy to będzie stabilne? zbrojenie nie podda się przesunięciom?
    U Adama łapane były deski między sobą, a nie jak mi się zdawało do
    zbrojenia - dlatego nie mam sprawdzonego przykładu że to działa (do
    zbrojenia).
    Można jeszcze łapać mocno na ukos górę zewnętrznej do góry wewnętrznej,
    ale to wychodzi kąt chyba ze 45*. Albo trochę zejśc na wysokości jak u
    Adama.
    Nie wiem, jeszcze to sobie zostawiłem do przemyślenia.

  • 69. Data: 2016-08-18 11:22:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 sierpnia 2016 11:16:08 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Co prawda nie dałem jeszcze na zewnątrz desek w pionie po ścianie -
    > pewnie to załatwi sprawę i moje obawy.

    Dokladnie.

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=761
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=771
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=777

    Powiem szczerze, ze jak teraz na to patrze to wydaje mi sie, ze to musi
    p**ac przy zalewaniu - no ale wytrzymalo i nic sie nie wybrzuszylo :-)
    W koncu to tylko 25cm :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2016-08-18 12:12:10
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Thu, 18 Aug 2016 02:22:59 -0700 (PDT)
    "Adam Sz." <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > musi p**ac przy zalewaniu - no ale wytrzymalo i nic sie nie
    > wybrzuszylo :-) W koncu to tylko 25cm :)

    I jakies takie nawet delikatne te deseczki :)

    ps. może wydać się dziwne bo - napisałem 7,5 cm (deski wewnętrzne
    wystają) bo Tato wymyślił sobie że deskowanie będzie licować od góry na
    tych deskach na ścianach (i na korytach podciągów!). 7,5cm+2,5cm(")=10 i
    24-10=14 stropu (hmm niekonsekwencja raz liczył do 24 a innym do 25).
    Co okazało się bardzo złym pomysłem (pytałem na grupie przed wakacjami)
    i narobiło mi niemało problemów i kupę czasu naprawiania "zrobionego".
    Że też ja byłem jakis zrezygnowany i zgodziłem się (ba nawet pomogłem)
    zakładać te szalunki wieńca na zasadzie: "może będzie dobrze".