  • 11. Data: 2016-08-11 07:53:36
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 06:44:22 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Przepust przepustem, ale jak ocieplić rurki plastikowe (średnica 75mm)
    > biegnące strychem? Po prostu przykryć wełną?

    a jaki problem w przykryciu wełną? Ocieplenia podłogi bedzie z 15cm wełny (może i 20)
    to można rurki ładnie otulić.

    uciu

  • 12. Data: 2016-08-11 09:30:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 06:44:22 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Przepust przepustem, ale jak ocieplić rurki plastikowe (średnica 75mm)
    > biegnące strychem? Po prostu przykryć wełną? Też jestem na etapie takich
    > rozważań i jeszcze nie wymyśliłem. Można by dać otulinę 76/20 - czyli o
    > grubości 20mm ale wychodzi to dość drogo jak na dwucentymetrową izolację.

    Tak jak Uciu pisze, zagrzebać w wełnie. Słyszałem też, że ludki dają
    jakąś osłonę hydrauliczną, któraś tam średnica pasuje.
    Nie zgłębiałem tematu, bo u mnie wszystko idzie w środku chałupy,
    nad sufitem podwieszanym.

    L.

  • 13. Data: 2016-08-11 11:53:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 09:30:08 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > jakąś osłonę hydrauliczną, któraś tam średnica pasuje.
    > Nie zgłębiałem tematu, bo u mnie wszystko idzie w środku chałupy,

    Skoro ocieplenie stropu bedzie nad, a nie pod - to spokojnie rurki mozna
    puscic bez zadnego dodatkowego ocieplenia. Przykryje to przeciez welna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2016-08-11 13:03:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 11:53:09 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Skoro ocieplenie stropu bedzie nad, a nie pod - to spokojnie rurki mozna
    > puscic bez zadnego dodatkowego ocieplenia. Przykryje to przeciez welna :)

    punkt rosy bedzie tylko na dolocie sie domyślam? trzeba sie martwic wykraplaniem
    wody?

    b.

  • 15. Data: 2016-08-11 13:09:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:03:25 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > punkt rosy bedzie tylko na dolocie sie domyślam? trzeba sie martwic wykraplaniem
    wody?

    Jezeli rura bedzie lezec praktycznie w temperaturze pokojowej to nic tam
    sie nie ma prawa wykraplac :) A skoro strop nieocieplony od dolu to tez
    bedzie mial taka temperature. Chronic ja trzeba od chlodnej gory a tam ma
    byc przeciez welna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2016-08-11 13:10:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:03:25 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > punkt rosy bedzie tylko na dolocie sie domyślam? trzeba sie martwic
    > wykraplaniem wody?

    Na dolocie a w zasadzie w środku reku, u mnie jest normalny spust
    rurką, trzeba tam jakiś syfon zamontować i wypuścić gdzieś, gdzie
    ewentualna woda może wyciec.

    L.

  • 17. Data: 2016-08-11 13:16:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:10:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Na dolocie a w zasadzie w środku reku, u mnie jest normalny spust
    > rurką, trzeba tam jakiś syfon zamontować i wypuścić gdzieś, gdzie
    > ewentualna woda może wyciec.

    ale to jest woda wewnątrz rury - ja sie pytam czy na zewnętrznej powierzchni tez sie
    wykrapla? Chłodny przedmiot w wilgotnej i ciepłej atmosferze -czemu nie...

    b.

  • 18. Data: 2016-08-11 13:18:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:16:54 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ale to jest woda wewnątrz rury - ja sie pytam czy na zewnętrznej powierzchni tez
    sie wykrapla? Chłodny przedmiot w wilgotnej i ciepłej atmosferze -czemu nie...

    Jaki chlodny? :) Powietrze w srodku ma ~16-20stC.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2016-08-11 13:23:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:18:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    sie wykrapla? Chłodny przedmiot w wilgotnej i ciepłej atmosferze -czemu nie...

    > Jaki chlodny? :) Powietrze w srodku ma ~16-20stC.

    a wewnątrz rury dolatuje -5 i mniej wiecej tyle bedzie miala rura dolotowa

    b.

  • 20. Data: 2016-08-11 13:24:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 11 sierpnia 2016 13:23:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a wewnątrz rury dolatuje -5 i mniej wiecej tyle bedzie miala rura dolotowa

    Ale on chce położyć rurki rozdzielcze, które idą do/z pomieszczeń,
    czyli coś co jest już za rekuperatorem w odniesieniu do zewnętrza,
    przynajmniej tak to zrozumiałem.

    L.