  • 1. Data: 2010-03-19 07:55:55
    Temat: Wentylacja w starym domu
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    W domu wymieniłem okna i drzwi, zabieram się za całkowity remont
    instalacji + częściowe wykończenie wnętrz.
    W przyszłości również go będę chciał ocieplić, no i zastanawiam się czy
    nie powinienem już pomyśleć o wentylacji.

    Pytanie jak powinna ona wyglądać?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-03-19 08:11:51
    Temat: Re: Wentylacja w starym domu
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > W przyszłości również go będę chciał ocieplić, no i zastanawiam się czy
    > nie powinienem już pomyśleć o wentylacji.

    Powinieneś.
    Właściwie to powinieneś o tym pomyśleć przy wymianie okien, zamawiając
    takie z nawiewnikiem (zakładając że chciałbyś pozostać przy grawitacji).
    Żeby nie kopiować wielu już istniejących dyskusji w tym temacie polecam
    lekturę forum muratora. Tam w dziale "wymiana doświadczeń" jest masa
    postów(niekiedy koszmarnie długich) na temat wentylacji, od
    grawitacyjnej, przez mechaniczną do rekuperacji.

  • 3. Data: 2010-03-19 10:11:37
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Właściwie to powinieneś o tym pomyśleć przy wymianie okien, zamawiając
    > takie z nawiewnikiem (zakładając że chciałbyś pozostać przy grawitacji).

    jeszcze nic straconego, takie nawiewniki można zamontować na
    istniejących już oknach, wybór jest duży, od sterowanych ręcznie, po
    automatyczne sterowane wilgotnością pomieszczenia, choć najprostszym
    sposobem jest wycięcie fragmentów uszczelek w górnej części okna, ale
    to tylko "wejście" dla świeżego powietrza, pozostaje jeszcze kwestia
    "wyjścia", czy są kratki, kominy, czy nadają się do użytku... czy
    wcześniej była tam w ogóle jakaś wentylacja... bez zobaczenia
    "naocznie" nie da się tego ogarnąć...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-03-19 12:28:39
    Od: "mateusx6" <m...@w...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    > "wyjścia", czy są kratki, kominy, czy nadają się do użytku... czy
    > wcześniej była tam w ogóle jakaś wentylacja... bez zobaczenia

    Przerabialem podobny temat, po wymianie okien/drzwi zaczely sie problemy z
    wilgotnoscia, ciagle parowanie szyb. Ja nie polecam wycinania uszczelek...
    bo jak przyjdzie zima -20... to czym sobie zapcha wyciete uszczelki? A tak..
    zamknie nawiewnik i po sprawie. U mnie swietnie sie sprawdzaja nawiewniki
    hydrosterowane, same sie otwieraja/zamykaja. Problem z parowaniem szyb itp
    znikl. A i leppiej o wentylacji nie zapominac bo mozna wychodowac grzybka na
    scianie/suficie.

  • 5. Data: 2010-03-19 19:37:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > bo jak przyjdzie zima -20... to czym sobie zapcha wyciete uszczelki? A tak..

    ... i pozbawi się wentylacji...
    tak tylko wspomniałem, że jest to najprostszy i najtańszy sposób na
    nawiew powietrza, a jeśli wycięcia są na górze, to nie wieje po
    parapetach, oczywiście nawiewniki są lepszym rozwiązaniem...
    jak kupowałem okna Jezierski, to tam standardowo wycinają fragmenty
    uszczelek, jeśli zamawiasz okna bez nawiewników, gość mówił, że bez
    tego mieli pełno reklamacji na skraplanie wody na szybach :-), nic
    dziwnego jeśli wentylacji nie ma, w moim zamówieniu musiałem
    specjalnie zaznaczyć, że okna będą w pomieszczeniach z wentylacją
    mechaniczną i żeby nie wycinali

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-03-19 21:12:44
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    s_13 pisze:

> [...]
    > dziwnego jeśli wentylacji nie ma, w moim zamówieniu musiałem
    > specjalnie zaznaczyć, że okna będą w pomieszczeniach z wentylacją

    Tylko że od kiedy mam okna (od sierpnia 2009) nie mam problemu ze
    skraplaniem wody na szybach od środka...

    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-03-20 08:35:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Tylko że od kiedy mam okna (od sierpnia 2009) nie mam problemu ze
    > skraplaniem wody na szybach od środka...

    więc masz sprawną wentylację... :-)

    pozdrawiam
    s_13