  • 11. Data: 2019-02-12 09:51:18
    Temat: Re: Wezyki elastyczne w oplocie przylacza hydrauliczne
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

    osobiście zamontowałem wszędzie takie:
    https://www.karbowane.pl/wezyki-do-baterii-c-13.html

    są jeszcze z chromowanej rurki miedzianej, łatwo się formuje
    https://www.schell.eu/polska-pl/produkty/regulacyjne
    -zawory-katowe/rury-miedziane/details/artikel/084800
    699.html

  • 12. Data: 2019-02-14 17:52:57
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-02-12 o 07:17, l...@g...com pisze:
    > "W wielkiej plycie sa czesto czterdziesto piecdziesiecio letnie wezyki i nie
    ciekna."
    > Za Chiny Ludowe nie pamietam, by 40 lat temu były takie wężołki. Może skleroza. Ale
    nawet jeśli były, to były porządne PRLowskie.

    Niedokładnie takie jak dziś, ale potwierdzam - 40 lat życia wężyka
    w bloku z wielkiej płyty. Półprzezroczysty plastik, bardzo gruby,
    zakończony plastykowymi nakrętkami. Całość mocno wywinięta w świński ogon.

    Za dzisiejsze zbrojone wężyki powinno być więzienie.

    --
    A S

  • 13. Data: 2019-02-14 19:29:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzisiejsze sa tak samo dobre jak tamte. Wiezienie to za montaz sie nalezy. Sa w
    opisane w literaturze technicznej jak nalezy montowac weze hydrauliczne. Jak ma to
    byc zrobione jak waz ma byc w poziomie, pionie, pod jakims katem. Nie ma znaczenia
    czy koparka czy kran. Jak poprawnie zamontowane i nie ma wady fabrycznej ktora
    wyjdzie zaraz po montazu to wezyk jest na dziesieciolecia.

  • 14. Data: 2019-02-14 22:12:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    czy koparka czy kran. Jak poprawnie zamontowane i nie ma wady fabrycznej ktora
    wyjdzie zaraz po montazu to wezyk jest na dziesieciolecia.

    Z zastrzeżeniem, że nie dotyczy chińszczyzny i gównianych sklepów z
    najtańszym chłamem typu Leroy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2019-02-14 22:23:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz. Mam chinskie tanie od ponad dwudziestu lat. W tym czasie jeden wymienilem
    bo w bojlerze dziura sie zrobila, woda zwilzala nakretke i skorodowalo. Wpisz w
    google " montaz wezy hydraulicznych" u mnie na drugim miejscu w grafice wyskakuje
    rysunek z jakiejs ksiazki. Porownaj rysunek z tym co masz w domu. Kutasa w talarki
    daje sobie pociac ze masz tak jak jest na przekreslonych rysunkach.

  • 16. Data: 2019-02-15 10:39:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    talarki daje sobie pociac ze masz tak jak jest na przekreslonych rysunkach.

    Do książki nie zaglądałem - większość takich książek, sądzę, znam na
    pamięć i od strony teorii, i z praktyki.

    U mnie węże działają, za wyjątkiem jednego, który ni z tego, ni z owego
    po około pół roku zaczął przeciekać. Co ciekawe, na zimnej wodzi i
    bardzo niskim ciśnieniu.

    Natomiast znam kilka wężyków, w których też guma dostała perforacji. Ze
    dwa lub trzy z Leroya, inne kupowane "w jakimś tanim sklepie", typu
    dawny GS.

    Z doświadczenia wiem, że niby ten sam towar kupowany w Leroyu nijak się
    ma jakościowo do towaru kupowanego w sklepie hydraulicznym. A
    konkretnie: rury kanalizacyjne 110/2m - w Leroyu cienkie ścianki, drogo.
    A w sklepie hydraulicznym - grubsze ścianki i tańsze. Podobnie -
    trójniki do wody (Leroy szybko rdzewieje), zawory kulowe, gniazda
    elektryczne podtynkowe.
    Mam też nieodparte wrażenie, że w różnych Leroyach i Castoramach jest
    mała część asortymentu - jeśli potrzebuję coś mniej typowego, to nie ma:
    uszczelki do spłuczek, zawory, baterie termostatyczne z prawą stroną
    gorącą, zaworki odpowietrzające do grzejników, i jeszcze co najmniej
    kilka rzeczy, które bezskutecznie szukałem w Leroy/Castoramie, a bez
    trudu kupiłem w sklepie czy to hydraulicznym, czy elektrycznym.

    Być może w Łodzi jest lepsze zaopatrzenie - tego nie wiem. Łódź znam
    tylko od strony Manufaktury, gdzie robiłem sieć WiFi u kilku klientów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-02-15 19:17:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duzo napisales a tak naprawde to nic nie napisales. Kluczem do sukcesu przy montazu
    wezykow nie jest ich cena a czy sa prawidlowo zamontowane.

  • 18. Data: 2019-02-17 11:09:57
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Dzięki. Konkretna propozycja.
    Czytałem kiedyś o wyższości poprzecznych zacisków nad wzdłużnymi, które
    stosuje ten producent. Zapewne, jak zwykle - może być bardzo dobry
    produkt w "gorszej" technologii i kiepski w "lepszej".
    f.

    On 12.02.2019 00:05, ń wrote:
    > Np. Schell:
    > www.schell.eu/deutschland-de/produkte/eckventile/fle
    xible-schlaeuche.html

  • 19. Data: 2019-02-19 11:23:21
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Po krótkim rozpoznaniu oferty sklepów znalazłem jedynie wężyki Invena z
    zaciskami poprzecznymi. Pozostałe mają zaciski wzdłużne (w tym polecane
    w tym wątku produkty firmy Schell). Jako ciekawostka - w Leroy Merlin są
    również wężyki z 20-letnią "gwarancją". Większoś producentów gwarantuje
    10 lat eksploatacji.
    f.

  • 20. Data: 2019-02-19 16:21:16
    Od: l...@g...com

    Właśnie w tym zacisku swego czasu zrobiła mi się dziurka. Sikało, że hej.