  • 141. Data: 2014-12-16 10:16:46
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:m6nn4t$9ot$1@dont-email.me...

    > za to ty wypowiadasz się autorytatywnie ow yborach w których nie
    > uczestniczych i o zyciu politycznym którego nie oglądasz.

    wypowiadam sie zdecydowanie bo takie są moje poglądy. Jesli jest cos o czym
    ma tylko przeczucie to staram sie to zaznaczyc.
    O zyciu politycznym wiem tyle ile mozna wiedziec czytajac od wyborczej
    poprzez srodek do naszego dziennika czy gazety polskiej.
    A wybory zainteresowały mnie na tyle ze zassałem sobie wyniki z 2006 i 2010
    (straszna rzeźba) zeby samodzielnie ocenic co zwykle sie działo. Gdy pojawią
    sie wyniki z tego roku (o ile sie pojawią) to sobie porównam.
    Tak dla przykładu - nieważne głosy w wyborach w 2010 preferowały , cóż za
    zdziwienie, PSL +3,5% (kosztem PO -3,3%) dla progu 15% (odrzucamy te
    komisje w których jest wiecej niz 15% głosów nieważnych)

    > jak na razie to Ty wykazujesz się brakiem myślenia i brakiem chęci do
    > zerknięcia poza klawiaturę.

    czyli gdzie?

    > My? To już widzisz mnie w liczbie mnogiej?
    Ano dość duzo was.

    b.

  • 142. Data: 2014-12-16 10:36:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 10:01:44 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Jest ich pierdyliard po co wymieniać, jak dla ciebie parskanie z premiera do
    > mikrofonu i

    powiedziałem, to było mało eleganckie. A na sali usmiechali sie wszyscy.

    >gest do innego prezydenta "chuj ci w dupę" to nic zdrożnego.

    ja takiego gestu nie znam, moze i on nie znał.
    Czy ty zakładasz ze on swiadomie go użył?

    b.

  • 143. Data: 2014-12-16 10:46:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >powiedziałem, to było mało eleganckie. A na sali usmiechali sie wszyscy.

    Uśmiech do Condolizy był na miejscu (no chyba, ze masz na myśli ten pisiacki
    montaż na youtube "pokazujący", ze niby ludziska ryją z Tuska), parskanie do
    mikrofonu w odpowiedzi na powitanie ważnego gościa, to zwykle prymitywna,
    chamstwo, ja wiem ze ty tego nie czujesz, bo nie myślisz ani samodzielnie
    ani obiektywnie.

    >ja takiego gestu nie znam, moze i on nie znał.
    >Czy ty zakładasz ze on swiadomie go użył?

    Wyraźnie napisałem, ze nieobyty ćwok nie wie jak się na salonach zachować i
    wychodzi na chama.

  • 144. Data: 2014-12-16 11:08:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 09:30:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Dlaczego ja mam cos proponować? Powtarzam po raz eNty nie trzeba pracowni
    > wystarczy że prezes wyśle swojego pracownika na zebranie koła gospodyń
    > wiejskich w jakimś kraśniku i zapyta. I jak pisałem jestem pewien że już to
    > zrobił.

    Ale my mówimy o uzasadniony podejrzenia mających spowodować wszczęcie śledztwa.
    Wybacz, ale prezes w kółku gospodyn wiejskich nie wystarczy.

    > Ale po co? To że ktoś 4 lata temu oddał ważny głos w żaden sposób nie
    > przesądza że zrobił tak też w tym roku.

    Ktos to pojedyncza osoba. Statystyka nie zajmuje sie pojedynczymi osobami.
    Na podstawie historycznych danych można oceniac bieżące wyniki.

    >Ma większe poparcie na wsiach niż w miastach a
    > przypominam na wsiach głosów nieważnych było 2,5 raza więcej niż w miastach.

    a kto liczy głosy na wsiach? Czyżby PSL? :-)

    > Gdyby na pierwszej stronie było np. SLD to SLD by zyskało a i tak PiS by
    > stracił.

    dokładnie tak by powiadzał pan telewizor zeby sledztwa nie było.

    > To łatwi sprawdzić - znajdź kogoś kto brał udział w exit-pool i zapytaj.

    nie rozumiesz, albo ci pasuje to teorii i zakręcasz, różnicy miedzy pojedyncza osoba
    a statystyką.

    > Nie to powoduje że osoby które przez własną niewiedzę lub źle poinformowane
    > oddały nieważny głos zostaną policzone tak jakby oddały głos ważny

    załozenie ze wyborcy pisu są głupsi bo ze wsi jest słabe.
    cytuje:
    Wielkopolska
    Województwo wielkopolskie należy do najbardziej rozwiniętych w Polsce. Produkt
    Krajowy Brutto na mieszkańca wynosi 37,4 tys. zł, co stanowi 106,3% średniej
    krajowej. Liczba bezrobotnych kształtuje się na poziomie 152,6 tys., co daje stopę
    bezrobocia 10,0%, przy średniej krajowej 13,9%. Poniżej granicy ubóstwa żyje 8,5%
    mieszkańców (średnia krajowa- 7,2%). Ludność w wieku produkcyjnym to 2 mln 267 tys.
    osób, z czego wykształcenie wyższe ma 16,3% mieszkańców, a najniższe - podstawowe i
    niepełne podstawowe - 18,7%. Odsetek osób starszych określony przez liczbę obywateli
    w wieku poprodukcyjnym (kobiety 60+, mężczyźni 65+) wynosi 16,7%.
    Podlasie
    Zgoła inaczej prezentuje się województwo podlaskie. Należy ono do najsłabiej
    rozwiniętych w Polsce, PKB per capita wynosi 26,0 tys. zł, co stanowi 73,7% średniej
    krajowej. Bezrobotnych jest 73,4 tys., co daje stopę bezrobocia 15,5%. Poniżej
    granicy ubóstwa żyje 10,7% mieszkańców. Ludność w wieku produkcyjnym to 1 mln 049
    tys. osób, z czego wykształcenie wyższe ma 16%, a najniższe - podstawowe i niepełne
    podstawowe - 24,1% obywateli. Odsetek osób starszych (w wieku poprodukcyjnym) wynosi
    18,3%.
    konie cytatu

    a głosów nieważnych? wielkopolskie 22,7%, podlaskie 14,5%.

    > Proszę Cię nie zniżaj się do tego poziomu. Nie ma obowiązku rządzenia on
    > wcale nie musiał rządzić on _chciał_ i to za wszelką cenę nawet za cenę
    > zrobienia Leppera wicepremierem.

    No jestes niepowazny, stajesz do wyborów żeby rządzić, a grasz tak jakie masz karty.

    > To co obiecywał i co _wtedy_ było możliwe koalicję z PO ze znaczną
    > większością i możliwością zmiany konstytucji.

    no ale to sie nie udało, rozmowy koalicyjne PO zaproponowała w światle kamer (co z
    dzisiejszej perspektywy oznacza ze nie chciało tej koalicji)
    A jak sie nie udało to wziął leppera.

    > Masz co do tego jakieś wątpliwości? Polska jest krajem katolickim - tako
    > twierdzą kolejne spis y powszechne. W takiej tradycji żyjemy i nie rozumiem
    > powodu by to negować mimo że to nie moja bajka.

    Bo jak mielismy różne inne dyskusje swiatopoglądowe typu religa, aborcja to
    powszechne było głoszenie ze kraj wcale nie jest katolicki.

    > Po co. Właśnie udowodniłeś że to nie ma sensu. Podałem _jawny_ przykład
    > politycznego kurestwa a Ty go bronisz i usprawiedliwiasz. Po co mam podawać
    > kolejne przykłady? Żebyś go dalej bronił? Szkoda na to mojego życia.

    Dałeś jeden, słownie jeden przykład. Ja nawet sie z tym czesciowo zgadzam, niesmak
    był.
    Ale jeden to za mało zeby tak na nim psy wieszac do konca żywota.
    Ja twierdze ze kaczor ma przez media dorobioną gębę, a gdy dochodzi do sprecyzowania
    dlaczego to zapada niezręczne milczenie.

    > ROTFL. To że Tusk (czy ktokolwiek inny) zrobił cos złego w _żaden_
    > _absolutnie_ _żaden_ sposób nie usprawiedliwia Kaczyńskiego ani żadnego
    > innego polityka.

    no jasne. Nie chodzi o usprawiedlowianie, mnie wciąż chodzi o to aby ich porównywac
    jedną miarą, po prostu uczciwie.

    b.

  • 145. Data: 2014-12-16 11:15:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 10:47:33 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Wyraźnie napisałem, ze nieobyty ćwok nie wie jak się na salonach zachować i
    > wychodzi na chama.

    wyrażnie nie rozumiesz pojęcia chama. Cham zna różne obelżywe metody i czasem ich
    uzywa. Kulturalny człowiek ich nie używa, wobec czego moze ich nie znać, tak jak i
    nie zna wieziennej grypsery czy metod kradzieży samochodu.
    Ale to raczej ta "nieobytosc" w srodowisku chamów jest zaletą i cechą przyzwoitego
    człowieka, a nie wadą.

    b.

  • 146. Data: 2014-12-16 11:16:42
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Z 10 przykładów znajdziesz? Bo ja na tuska i owszem...

    No to zacznijmy od spółki telegraf.

  • 147. Data: 2014-12-16 11:19:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >wyrażnie nie rozumiesz pojęcia chama.

    Raczej ty nie rozumiesz, skoro parskanie do mikrofonu na powitanie ważnej
    osobistości kwitujesz do: "mało eleganckie".

  • 148. Data: 2014-12-16 12:11:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:19:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Raczej ty nie rozumiesz, skoro parskanie do mikrofonu na powitanie ważnej
    > osobistości kwitujesz do: "mało eleganckie".

    możemy stopniowc w skali 1 do 10. Jak to oceniasz? Powiedzmy sobie ze pokazanie owego
    1 palca to 10 (chyba ze wymyslisz cos bardziej chamskiego). No to te podsmiechujki
    było raczej mniej niz 10.
    No ale dajmy spokój, było cos wiecej czy bedziesz brnął nadal?

  • 149. Data: 2014-12-16 12:16:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:16:51 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No to zacznijmy od spółki telegraf.

    Nic później niz 25lat temu nie ma? :) Szczegółów nie znam, ale zdaje sie ze czasy
    tranformacji ustrojowej takie były, co moze byc tematem na inną dyskusje. Zarzuty,
    jak wszystkie przeci kaczorowi zostały umorzone albo uwalone przez sad jako
    bezzasadne.
    No jeszcze 9...

    b.

  • 150. Data: 2014-12-16 12:44:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale my mówimy o uzasadniony podejrzenia mających spowodować wszczęcie
    > śledztwa. Wybacz, ale prezes w kółku gospodyn wiejskich nie wystarczy.

    Jeszcze raz powoli (i to będzie ostatni bo już mi się nie chce).

    Jeśli w takim małym sondażu wyszłoby cokolwiek podejrzanego to już dawno PiS
    zamówiłby większy i ogłosił to całemu światu. Przyjmij w końcu do wiadomości
    że Kaczyński nie jest początkującym politykiem który by taką okazję
    przepuścił.

    > Ktos to pojedyncza osoba. Statystyka nie zajmuje sie pojedynczymi osobami.
    > Na podstawie historycznych danych można oceniac bieżące wyniki.

    Nie, nie można. "Wahadło demokracji" porusza się zbyt szybko by na podstawie
    wyników sprzed 4 lata cokolwiek przewidywać.

    > a kto liczy głosy na wsiach? Czyżby PSL? :-)

    Nie, PiS. A jak chcesz dyskutować na takim poziomie to beze mnie.
    Pseudo-dowcipne sugerowanie spisków mnie nie bawi. Od lat to PiS ma
    najwięcej mężów zaufania

    > dokładnie tak by powiadzał pan telewizor zeby sledztwa nie było.

    Nie wiem kto to jest pan telewizor i co mówi ale wiem co mówi rzeczywistość:
    jak mam wybory do sejmiku gdzieś to albo nie zaznaczam nikogo albo
    pierwszego z brzegu. Jeśli jest inaczej to znaczy że nie mam ich gdzieś.

    > nie rozumiesz, albo ci pasuje to teorii i zakręcasz, różnicy miedzy
    > pojedyncza osoba a statystyką.

    ROTFL. Ankiety były _identyczne_ dla wszystkich. Więc dlatego wystarczy że
    spytasz _jednego_ czy na ankiecie była możliwość zaznaczenia odpowiedzi:
    "oddałem nieważny głos", albo "zaznaczyłem kilku".

    > załozenie ze wyborcy pisu są głupsi bo ze wsi jest słabe.

    Jakbym był złośliwy to bym napisał że jest oczywiste "bo jakby nie byli
    głupi to by nie byli wyborcami PiS". Ale nie jestem więc nie napiszę :-)
    Kto jak głosował ze względu na wykształcenie to pewnie wiesz więc po co to
    powtarzać?

    > No jestes niepowazny, stajesz do wyborów żeby rządzić, a grasz tak jakie
    > masz karty.

    Ale są karty których żaden dżentelmen nie zagra. Jeśli uważasz że zdobycie i
    sprawowanie władzy bez względu na koszt jest celem samym w sobie to nie mamy
    o czym dyskutować.

    > no ale to sie nie udało, rozmowy koalicyjne PO zaproponowała w światle
    > kamer (co z dzisiejszej perspektywy oznacza ze nie chciało tej koalicji)
    > A jak sie nie udało to wziął leppera.

    Bez jaj to się staje coraz bardziej żałosne. Za chwilę usłyszę że nie chciał
    ale musiał i jest męczennikiem. Zrobił to świadomie i dobrowolnie. Skurwił
    się i tyle.

    > Bo jak mielismy różne inne dyskusje swiatopoglądowe typu religa, aborcja
    > to powszechne było głoszenie ze kraj wcale nie jest katolicki.

    Siejesz propagandę "powszechnie było głoszone". Przypomnij sobie co _JA_
    pisałem skoro ze mną dyskutujesz. Tak się składa że broniłem doktryny KK
    przed kilkoma co błędnie argumentowali że skoro jakiś wierny/ksiądz czy
    biskup cos robi to znaczy że taka jest nauka kościoła. Mnie do polskich
    katolików bardzo daleko, ale nie mam w zwyczaju zakłamywać rzeczywistości
    jak mi wygodnie. Owszem widzę że tzw. polscy katolicy (praktykujący a nie
    wierzący) mają się nijak do katolicyzmy Franciszka, ale akurat w kwestii
    szacunku dla chleba są chyba zgodni.

> [...]
    > Ja twierdze ze kaczor ma przez media dorobioną gębę, a gdy dochodzi do
    > sprecyzowania dlaczego to zapada niezręczne milczenie.

    Ja nie wiem co mu ktoś dorabia ja piszę _osobiście_ o _mojej_ opinii. Przed
    zrobieniem Leppera wicepremierem nic złego o nim nie mówiłem. Ot był
    politykiem jak inni miał drobne wpadki jak każdy, ale szczerze powiedziawszy
    mimo, że wtedy prenumerowałem zarówno GW jak i Rzepę to nie kojarzę żadnych
    jego chamskich wypowiedzi. Natomiast w pewnym momencie cos się zmieniło i
    zaczął obrażać innych ludzi tylko dlatego że mają inne zdanie - ot choćby
    wypowiedź na temat stania tam gdzie ZOMO.

    Ja rozumiem że można kogoś nie lubić ale negowanie zasług i obrażanie osób
    które działały w PRL'owskiej opozycji tylko dlatego że teraz należą do
    innej partii to chamstwo czystej wody. Moi dziadkowie działali w AK, rodzice
    w podziemiu i mam pamięć dla _wszystkich_ którzy o wolna Polskę walczyli
    niezależnie od tego jak się czyjeś losy potoczyły po 90'tym bo to inna
    księga historii.

    > no jasne. Nie chodzi o usprawiedlowianie, mnie wciąż chodzi o to aby ich
    > porównywac jedną miarą, po prostu uczciwie.

    A skąd przypuszczenie że ja tak nie robię? Nie dyskutujemy o innych więc nie
    wiesz jak oceniam innych skąd więc to przypuszczenie że skoro nie lubię
    Kaczyńskiego to innych oceniam inną miarą? Samo sugerowanie tego pokazuje że
    zafiksowałeś się na biało - czarno. Kto nie z nami ten przeciw nam. Ja
    tymczasem staram się podchodzić to tego nie emocjonalnie tylko
    merytorycznie. Mam o tyle łatwiej że na naszej scenie nie ma takiej partii
    która odpowiadałaby moim poglądom, więc nie "muszę" nikogo bronić ani
    agitować. OT jak coś mi się u jednych albo drugich podoba lub nie podoba to
    o tym wspominam i jak chwalę jednych to wcale nie znaczy że nie lubię
    drugich i odwrotnie jak ganię jednych to wcale nie znaczy że wielbię
    drugich.

    Niestety nasze społeczeństwo jakoś tak szybko przywykło to medialnej "walki"
    PO z PiS i pomijania całej reszty. Nawet te wybory wygrane głównie przez
    lokalnych działaczy i ugrupowania były przedstawiane jako walka PO i PiS. Co
    oczywiście jest tak dużym uproszczeniem że aż zakłamywaniem rzeczywistości.

    Pozdrawiam
    Ergie