  • 11. Data: 2013-08-06 14:30:51
    Temat: Re: Wylewka plywajaca :-)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 13:40:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Kazał dać na górę styropian i na to wylewkę.
    I gdzie tu błąd? Też tak mam: płyta balkonowa wylana razem ze stropem, na płycie
    styropian(5cm) tyle co na stropie na pietrze i wylewka(tak jak wylewka na pietrze. I
    wtedy poziom wylewki na balkonie jest taki sam jak poziom posadzki na piętrze.

    > Gdy to zobaczyła jego żona to
    > stwierdziła że tak nie może być bo ona chce mieć poziom płytek na balkonie
    > na tym samym poziomie co poziom podłogi w pokoju
    No i tak wyjdzie porzecież
    >więc na całym piętrze została podniesiona podłoga poprzez danie grubszej >warstwy
    styropianu.
    I otwory drzwiowe zamiast 209 wyszły 199cm, bidet, i klop równiez 10cm niżej w
    stosunku do podłogi itp?

  • 12. Data: 2013-08-06 14:32:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > I pewnie w projekcie tyle właśnie było, ale jak to na budowie ktoś coś
    > pomylił i trzeba było równać.
    >
    > Niedawno byłem na budowie gdzie projektant zapomniał o ociepleniu
    > balkonu od góry i dopiero na etapie ocieplania elewacji inwestor się
    > zorientował. Kazał dać na górę styropian i na to wylewkę. Gdy to
    > zobaczyła jego żona to stwierdziła że tak nie może być bo ona chce
    > mieć poziom płytek na balkonie na tym samym poziomie co poziom
    > podłogi w pokoju więc na całym piętrze została podniesiona podłoga
    > poprzez danie grubszej warstwy styropianu.

    a jak sobie poradzili z górnymi krawędziami otworów okiennych i drzwiowych
    ze schodami itd...
    z podejściami do wody, z gniazdami elektrycznymi

    Instalacji jeszcze nie było. Schody ma w projekcie drewniane bezpośrednio z
    salonu wzdłuż jednej ściany więc nie ma problemu z dołożeniem stopnia lub
    zmianą kąta. A okna pewnie są po prostu niżej patrząc od środka
    pomieszczenia. On ma wszędzie podłogówkę więc nie ma problemu z
    kaloryferami, dzieci już odchowane więc nikt nie wyskoczy.

    Największym jego zmartwieniem było czy na takiej grubszej warstwie
    styropianu nie będzie problemów z pękaniem wylewek i podłogówką.

    > bo wg mojego doświadczenia to nie można sobei tak O zmieniać projektowanej
    > grubości wylewek

    Formalnie tak - zmiana kubatury wymaga zmiany PnB, w praktyce ludzie
    zmieniają Terivę na strop lany zwiększając sobie wysokość pomieszczeń na
    poddaszu i nikogo to nie obchodzi.

    Problem może być gdy ktoś miał zaprojektowane okna na minimalnej
    dopuszczalnej wysokości i po podniesieniu podłogi są zbyt nisko - jakby ktoś
    to odbierał to mógłby się czepić.

    > łatwiej chyba było skuć wylewkę na balkonie i położyć tam cieńszy
    > styropian.

    ZTCW tam i tak jest tylko kilka cm styropianu od góry.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-08-06 14:39:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > płycie styropian(5cm) tyle co na stropie na pietrze i wylewka(tak jak
    > wylewka na pietrze. I wtedy > poziom wylewki na balkonie jest taki sam jak

    No i u Ciebie jest prawidłowo. U niego płyta balkonowa jest wyżej niż
    strop - jej góra jest na poziomie wykończona podłoga na piętrze -2cm czy coś
    koło tego - gdyby bezpośrednio położyć płytki to by było akurat na równi z
    wylewką w pokoju. Czyli brakowało 8-10cm na styropian i wylewkę

    > I otwory drzwiowe zamiast 209 wyszły 199cm, bidet, i klop równiez 10cm
    > niżej w stosunku do podłogi itp?

    Chyba się nie rozumiemy. On nie ocieplał domu po wybudowaniu tylko
    bezpośrednio po zrobieniu stanu surowego. Nie było żadnych instalacji
    wewnętrznych. Nie wiem, czy miał już wtedy ściany działowe na piętrze.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-08-06 15:25:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 14:39:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > koło tego - gdyby bezpośrednio położyć płytki to by było akurat na równi z
    > wylewką w pokoju. Czyli brakowało 8-10cm na styropian i wylewkę
    To co u niego lali płyte balkonowa osobno jak strop? Albo jak lali razem ze stropem
    to kombiunowali tak aby płyta balkonowa była wyżej jak strop? Po co i w jakim celu
    takie kobinacje by mieli robić?

  • 15. Data: 2013-08-06 15:36:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > bezpośrednio po zrobieniu stanu surowego. Nie było żadnych instalacji
    > wewnętrznych. Nie wiem, czy miał już wtedy ściany działowe na piętrze.

    czyli okna musiał robic na zamówienie?

  • 16. Data: 2013-08-06 15:37:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > To co u niego lali płyte balkonowa osobno jak strop? Albo jak lali
    > razem ze stropem to kombiunowali tak aby płyta balkonowa była wyżej
    > jak strop? Po co i w jakim celu takie kobinacje by mieli robić?

    bo nie wiedzieli że balkon sie ociepla...

    imho powinni byli to naprawić na swój koszt.

  • 17. Data: 2013-08-06 16:09:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 15:37:08 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > bo nie wiedzieli że balkon sie ociepla...
    i utrudniali sobie robotę szalując balkon wyżej jak strop? To tak głupie że aż
    niewierygodne. Ja w takie cos nie wioerzę po prostu. Nawet najwięksi partacze by
    sobie tak zycia nie utrudniali
    > imho powinni byli to naprawić na swój koszt.
    Teoretycznie tak praktycznie nie do wyegzekwowania.

  • 18. Data: 2013-08-06 16:10:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To co u niego lali płyte balkonowa osobno jak strop? Albo jak lali razem
    > ze stropem to kombiunowali tak aby płyta balkonowa była wyżej jak strop?
    > Po co i w jakim celu takie > kobinacje by mieli robić?

    Ten balkon nie jest samonośny tylko opiera się na kolumnie i podciągach -
    taki wielki wystający trójkąt sporych rozmiarów. Podciągi są na wysokości
    stropu połączone z wieńcem dookoła budynku a płyta balkonowa powyżej.

    Z laniem nie ma problemu - trzeba tylko zrobić odpowiedni szalunek.

    Nie pytajcie mnie po co komu trójkątny balkon - nie mam pojęcia :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-08-06 16:16:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > czyli okna musiał robic na zamówienie?

    Okna ma drewniane więc na pewno na zamówienie. Nie wiem, czy zmieniał ich
    wysokość po decyzji o podniesieniu podłogi czy zostawił tak jak było i po
    prostu są niżej, ale wydaje mi się że to drugie.

    Jego okna to też fajna historia - ma 6 podwójnych drzwi przesuwanych na dwa
    tarasy i rzeczony balkon (czyli razem 12 "skrzydeł"). Dopóki oglądał projekt
    to był zachwycony. Jak zaczął zbierać oferty to mu mina mocno zrzedła bo się
    okazało, że za cenę jego okien można kupić samochód. Koniec końców okazało
    się że przy tej liczbie dużych "suwanek" taniej wyjdzie zamówić okna
    drewniane niż porządne plastiki. No ale na biednego nie trafiło, a jak to
    mówią tych co się żenią lub budują się nie żałuje :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-08-06 16:21:14
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 11:45:37 UTC+2 użytkownik mcs napisał:

    > nie, no coś Ty? Nie wierzysz, że prawie metr sześcienny betonu będzie
    > pływał
    >
    > w 5 litrach wody?

    Nie no panowie, bez jaj...
    1m3 litego betonu to jakieś 2,5 tony, wylewka może być lżejsza, ale pomińmy.
    Zatem 1m2 8cm wylewki będzie ważył najwyżej 200kg.
    1m3 styropianu przy tych rzędach mas można przyjąć, że nie waży nic, zatem
    masę 200kg równoważy jego 20cm warstwa, tu mamy dodatkowe 5cm dające nam
    dodatkowy wypór.
    A zalanie wodą pomieszczenia przez wielogodzinne jej lanie wprost z
    wodociągowego przyłącza (bo tak zwykle wygląda budowlany punkt poboru wody)
    jest całkowicie realne. Wycieki wody przez szczeliny w murze, o ile tylko
    ścian nie stawiała ekipa złożona z Gienków, co to z Wysp wrócili, bo nawet
    tam ich nikt nie chciał, mogą nie wystarczyć. Kratka w podłodze? A kto teraz
    robi kratki w podłodze????

    No faktycznie, bez jaj.
    Abstrahując od wyporności, przeciekania przez sciany i innych mądrych
    obliczeń - gdyby zamurować w takim pomieszczeniu otwory drzwiowe i okienne a
    następnie zalać całkowicie wodą, to podłoga pier...nie o sufit?

    mcs