  • 61. Data: 2019-09-18 11:51:09
    Temat: Re: Wytrzymałość domów w Polsce na wiatr
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W jakim sensie?
    Te materiały są starsze od Ciebie.

    -----

  • 62. Data: 2019-09-18 12:00:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.09.2019 11:51, ąćęłńóśźż wrote:
    > W jakim sensie?

    W takim, że uszkodzeniom uległo stare budownictwo z pełnej cegły. Pełna
    cegła jest oczywiście mocnym budulcem, ale kiedy z niej budowano, to
    używano tej innych technik. Stąd należy się spodziewać że wiele rzeczy
    mogło być w tych domach inaczej niż sobie to wyobrażamy i dlatego te
    dachy odfrunęły, a nie dlatego że były takiego czy innego koloru.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 63. Data: 2019-09-18 12:32:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > mogło być w tych domach inaczej niż sobie to wyobrażamy i dlatego te
    > dachy odfrunęły, a nie dlatego że były takiego czy innego koloru.

    Dodałbym jeszcze kiepska zaprawa, najczęściej wapienna no i brak wieńca
    co już zauważono a co jest największym mankamentem, bo w cegle nie da
    się mocno zakotwiczyć dachu i wiatr wyrywa dach razem z murem.

    --
    Janusz

  • 64. Data: 2019-09-18 13:16:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 12:00:22 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > mogło być w tych domach inaczej niż sobie to wyobrażamy i dlatego te
    > dachy odfrunęły, a nie dlatego że były takiego czy innego koloru.

    Możesz miec racje
    Dom dziadka mojego budowany w 1969roku.
    Materiał to pustaki betonowe które sam robił mieszając beton ręcznie grabiami(kupa
    piachu, sypiesz na nią kilka worków cementu i grabisz wte i wewte mieszając to i
    stopniowo dodając wodę). Dom ma piwnice, wysoki parter i piętro. Strop między
    parterem i pietrem drewniany, pomiędzy piwnica i parterem jest betonowy(beton tez
    grabiony ręcznie) strop
    Dom faktycznie nie ma żadnego wieńca. Dach dwuspadowy, jako krokwie sa tam okrągłe
    żerdzie byle jak okorowane.
    Ale jakoś to się kupy trzyma bo żadna wichura szkód tam większych nie wyrządziła.
    Fakt faktem ze kilka lat temu zmienialiśmy tam dachówki i przy okazji zmienione
    zostały łaty. Krokwie zostały stare bo nie było potrzeby ich wymieniać.

  • 65. Data: 2019-09-18 13:26:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 12:32:41 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Dodałbym jeszcze kiepska zaprawa, najczęściej wapienna no i brak wieńca
    > co już zauważono a co jest największym mankamentem, bo w cegle nie da
    > się mocno zakotwiczyć dachu i wiatr wyrywa dach razem z murem
    Kolejny dom w rodzinie opisze- poniemiecki jeszcze- Niemce go z cegieł na zaprawę
    wapienną ponoś z dodatkiem kurzych białek murowali. Obok domu w tej samej technologi
    trzy potężne stodoły stoją. Żadnych wieńców tam nie ma. Na wszystkich tych budynkach
    po wojnie tylko dachówkę wymieniono i jakieś pojedyncze łaty.
    Cała konstrukcja tych dachów jest robiona bez użycia gwoździ- na drewniane kołki.
    Chyba jedynie łaty do krokwi są gwoździami przybite.
    I też to jakoś się trzyma do dzisiaj. A szczególnie te 3 stodoły stodoły sa duże bo
    mają powierzchnię: 320m2, 100m2, i 140m2 Większe wichury po
    kilkanaście/kilkadziesiąt dachówek zrywały ale poza tym większych szkód nie było

  • 66. Data: 2019-09-18 15:05:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-18 o 13:26, Kris pisze:

> [...]
    mają powierzchnię: 320m2, 100m2, i 140m2 Większe wichury po
    kilkanaście/kilkadziesiąt dachówek zrywały ale poza tym większych szkód nie było

    Ale to dlatego że dachówki, zauważ że te zerwane dachy to blacha, papa
    albo ondulaine.

    --
    Janusz

  • 67. Data: 2019-09-18 17:31:25
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 17 września 2019 22:58:28 UTC-5 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]
    dobrego. Niby mieszac ludzi latwiej ale i tak sporo jezdza mimo tych zmian
    zakwaterowania. Pozytek tylko taki ze co chwila trza odpalac dole agentowi/
    bankowi/remonciarzowi.

    > nakręca to rynek na pewno, to co mi się podoba, to dzieci w szkole
    > przyzwyczajane są do takich zmian od początku - w szkole podstawowej co
    > rok mają zmianę klasy (w sensie że nie jesteś cały czas w 1A, 2A itd.
    > jak w Polsce, tylko co roku masz nowych znajomych a klasy są miksowane)

    Na dwoje babka wrozyla. Zmiany sa dobre jak maja sens i przynosza pozytek. Zmiana
    tylko dla zmiany jest bez sensu. Jak klase miksuja to trudniej znalezc dobrego
    przyjaciela na dlugo. Ale to moja opinia.

    > pytanie czy jest sens. Pytanie czy za tej samej wielkości dom w innej
    > technologii ktoś zapłaci 50% więcej. Pytanie czy warto na dużo dłużej
    > angażować pracowników. No i wreszcie- po co, jak w tych z tektury dachów
    > nie zrywa...

    Mysle ze jest. Tylko oni do tego jeszcze nie dojrzeli.
    Oni dobrze wiedza ze zabudowa musi gestniec, czy to male familoki czy wieksze bloki
    sa potrzebne i powinny wypierac te male domki.
    I to nawet widac bo te apartamentowce (ja je zwe familokami) czesto juz nie sa
    szkieletowe tylko z jakichs bloczkow i betonu. Znaczy sie szkietet tam jest ale
    zazwyczaj albo lany betonem albo metalowy. Drewno juz ani nie przenosi obciazen ani
    nie izoluje z zewnatrz.

    Czyli wiedza ze jak juz miasto jest i szybko nie zniknie (sprawdzic czy nie detroit)
    to trza zbudowac raz i dobrze a nie certolic sie w jakies drewniaki.

    Na prowincje to jeszcze nie dotarlo. Moze mysla ze wioska dzis jest ale za 20 lat nie
    bedzie albo nie bedzie jak w niej sie utrzymac wiec nie warto kasy wkladac w solidne?

    To nie tlumaczy masy przedmiesc gdzie sie dalej buduje drewniano...

> [...]
    > lekkie ściany i stropy, w betonie czy nawet bloczkach trwa to
    > zdecydowanie dłużej. Prawdopodobnie nie mam żadnej nośnej ściany, nawet
    > zewnętrznej - a dzięki stalowej konstrukcji (to akurat niestandardowe)
    > mogę wywalić praktycznie dowolną ścianę bez naruszania konstrukcji.
    > Dom naprawdę ciepły, mimo że jakość budowy w UK jest zerowa (w dowolnym
    > domu może wiać np. spod okna - bo nie dali nic; u mnie wiało z kanalizy
    > (!) - rurę fi 50 wstawiono do rury fi 110 bez żadnej redukcji i tyle -
    > 110 na dwór do trójnika, ścieki na dół, a od góry kratka umożliwiająca

    Zgadzam sie ze szkielet w srodku jest fajny. Ale sciany zewnetrzne, stropy to bym
    lal/murowal.

    A w srodku jakis rygips czy drewniany szkielet niech se jest. Nowy wlasciciel se
    sciany poprzesuwa jak lubi...

  • 68. Data: 2019-10-14 20:51:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.09.2019 22:35, collie wrote:

    > Parafrazując znane powiedzenie: stawiając szopę ofiarnie pokonujemy
    > trudności, których nie ma przy budowie domu.

    Zamiast się wykłócać co lepiej postawić, trzeba tak do tematu podejść -
    https://www.youtube.com/watch?v=ZeqjL6aJ6Tg&feature=
    youtu.be&t=30

    "Cóż za szczęście że przeżyłem...No, to bierzemy się za odbudowę."

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 69. Data: 2019-10-15 07:07:08
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.09.2019 o 16:31, s...@g...com pisze:

    > Na dwoje babka wrozyla. Zmiany sa dobre jak maja sens i przynosza pozytek. Zmiana
    tylko dla zmiany jest bez sensu. Jak klase miksuja to trudniej znalezc dobrego
    przyjaciela na dlugo. Ale to moja opinia.

    IMO wręcz przeciwnie. Akurat miksowanie w ramach szkoły kontaktów nie
    pogarsza, bo na przerwie dzieci i tak się widzą

    > Mysle ze jest. Tylko oni do tego jeszcze nie dojrzeli.
    > Oni dobrze wiedza ze zabudowa musi gestniec, czy to male familoki czy wieksze bloki
    sa potrzebne i powinny wypierac te male domki.

    w mieście ok, ale mówimy o domkach lub małych blokach

    > Drewno juz ani nie przenosi obciazen ani nie izoluje z zewnatrz.

    mimo to jak na brytyjskie standardy to te szkieletówki bardzo ciepłe są :)

    > Na prowincje to jeszcze nie dotarlo. Moze mysla ze wioska dzis jest ale za 20 lat
    nie bedzie albo nie bedzie jak w niej sie utrzymac wiec nie warto kasy wkladac w
    solidne?

    ale te szkieletówki będą stały następne kilkadziesiąt lat

    > Zgadzam sie ze szkielet w srodku jest fajny. Ale sciany zewnetrzne, stropy to bym
    lal/murowal.

    budowa to jedno, zakup drugie. Przy zakupie nie byłoby dla mnie
    priorytetem żeby kupić murowańca- no i nie było, kupiłem szkielet (metalowy)

    Lukasz

  • 70. Data: 2019-10-15 17:54:08
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 października 2019 00:07:11 UTC-5 użytkownik ddddddddddddd napisał:

    bloki sa potrzebne i powinny wypierac te male domki.

    > w mieście ok, ale mówimy o domkach lub małych blokach

    Wszedzie zabudowa gestnieje. Nawet na wsi ludzie buduja wieksze, dwurodzinne czasem.

    > mimo to jak na brytyjskie standardy to te szkieletówki bardzo ciepłe są :)

    :)

    nie bedzie albo nie bedzie jak w niej sie utrzymac wiec nie warto kasy wkladac w
    solidne?

    > ale te szkieletówki będą stały następne kilkadziesiąt lat

    No mi sie tez tak wydaje. Ale oni (bo piszemy caly czas o amerykanach) chyba mylnie
    zakladaja inaczej. Albo po prostu z rozpedu buduja tak jak wczesniej i nie rozumieja
    ze to durne jest aby tyle kasy inwestowac w tak nietrwale konstrukcje. No i druga
    strona tego samego: Dom jako inwestycja.

    W polsce rzadkie podejscie, w usa prawie regula. Ile analiz bym nie widzial to prawie
    wcale w nich nie ma kosztow utrzymania/remontow. Zakladaja ze kupuja szkieleciaka, za
    10-20 lat sprzedaja i zyskaja na tym 200%.

    Przeciez to idiotyzm...

    A calosc nakrecana jest przez literalnie wszystkich.
    Agent, chce sprzedac drogo, nawet jak jest agentem kupujacego bo tez dostaje procent.
    Miasto, bo podwyzsza podatki.
    Kupujacy, bo zakladaja ze sprzedadza z zyskiem wiec nie licza sie z tym ze dzis
    zaplaca kupe kasy, licza ze dostana dwie kupy za 10-20 lat.
    Sprzedajacy, no tu nie trzeba wiele pisac....
    Budowlancy, bo se za nowke licza 150-200% ceny 20 letniego. Mimo ze i to szopa i to
    szopa...

    > budowa to jedno, zakup drugie. Przy zakupie nie byłoby dla mnie
    > priorytetem żeby kupić murowańca- no i nie było, kupiłem szkielet (metalowy)

    Czyzbys myslal juz o jego sprzedazy? ;)