  • 61. Data: 2023-03-27 10:26:50
    Temat: Re: Zaczynają się problemy z fotowoltaika
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A w Twojej?

    Nie sądzę.

    > Ale jak chcesz mnie uświadomić, że nic nie mam - to nie musisz. Przecież
    > już w pierwszym poście do Zenka pisałem, że żyjemy w bandyckim państwie,
    > które nie respektuje żadnych umów i zmianę ustawy może zrobić po cichu w
    > ciągu jednej nocy.

    No właśnie.
    Dlatego zaciekawiło mnie stwierdzenie, że masz jakąś umowę - myślałem że
    coś ktoś Ci podpisał ponad to, co wszyscy mamy.

    I też sądzę, że netmetering się utrzyma do końca.

  • 62. Data: 2023-03-27 14:43:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 10:26:53 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > coś ktoś Ci podpisał ponad to, co wszyscy mamy.
    >
    > I też sądzę, że netmetering się utrzyma do końca.
    Dlaczego miałby się nie utrzymać? Trzeba sobie zdawać sprawę że jest to zle
    rozwiązanie dla wszystkich poza tymi co mają takie umowy. Niesprawiedliwy społecznie
    jest. Wprowadzili bo musieli coś zrobić żeby zachęcić ludzi do zakładania
    fotowoltaiki. Potem ci ludzie robili za żywa reklamę że się opłaca. Robili to kosztem
    innych. Pierwszy artykul jaki podrzuciło dzisiaj google był o fotowoltaice i
    magazynach energii. Fotowoltaika współpracująca z siecią ma sens tylko z
    indywidualnymi magazynami energii i będzie parcie ze strony góry żeby tak się stało.
    Sposób wymuszenia opiera się na dobrwolnosci przymusowej.

  • 63. Data: 2023-03-27 14:45:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 10:21:47 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > ciągu jednej nocy.
    > Tak czy inaczej na razie mam starego prosumenta i na tym się opieram.

    Z wyjątkiem populistycznych na dodatek głupich tekstów możesz podać jakieś przykłady
    niedotrzymywania umów państwa w zakresie fotowoltaiki?

  • 64. Data: 2023-03-27 14:58:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 07:00:11 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > dzień będzie stał i robił za mobilny magazyn energii.
    > Jak problem powstanie to jakoś go rozwiążę.
    > Mam umowę na odbiór prądu na tych zasadach, które mam teraz - na 15 lat.
    > Państwo jest bandyckie i nie respektuje umów długoterminowych z
    > obywatelami ale nie sądzę aby w perspektywie kolejnej kadencji coś zaczęli
    > mieszać w starych prosumentach. Zmieniają zasady dla "nowych prosumentów".
    > Tak czy siak uważam, że teraz* magazyny na poziomie domu to
    > nieporozumienie.
    >
    > TG
    >
    > * - jak się zmieni technologia to może będą miały większy sens.
    Dorabiasz dobra minę do złej gry. Jeśli ci co mają podpisane umowy napisali że mogą
    odłączać im dostarczanie energii do sieci w przypadku przekroczenia górnego
    dopuszczalnego napięcia w sieci to znaczy że ZE podniesie napięcie za transformatorem
    do wartości bliskiej górnego progu i falownik ci się wyłączy. Im więcej paneli
    zainstalujesz tym częściej będzie się wylaczal. Dałeś przykład znajomego który już
    miał z tym problem. Jemu pomogli ale czy tobie pomogą? Może będą chcieli ale nie będą
    mogli ze względu na jakieś problemy na przykład związane ze zbyt małymi przekrojami
    do transformatora. I co im zrobisz. Odpiszą że nie mają twojego płaszcza.

  • 65. Data: 2023-03-27 15:13:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 14:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > będą mogli ze względu na jakieś problemy na przykład związane ze zbyt
    > małymi przekrojami do transformatora. I co im zrobisz. Odpiszą że nie

    Będę się martwił jak wystąpi problem.
    Po kiego Ty mi tutaj takie rzeczy wypisujesz?
    Jaką dorabiam dobrą minę? - mam się martwić, że mam teraz taniej? - dobrze
    się czujesz?

    TG

  • 66. Data: 2023-03-27 15:13:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 14:45 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Z wyjątkiem populistycznych na dodatek głupich tekstów możesz podać
    > jakieś przykłady niedotrzymywania umów państwa w zakresie fotowoltaiki?

    Co napisałem populistycznego i głupiego?

    Co do PV:
    wprowadzili limit na net-metering dla już dopuszczonych do sieci
    instalacji.
    Jak zakładałem pierwszą instalację nie było żadnego limitu czasowego.
    Niech sobie zmieniają zasady dla instalacji nowych lub tych sfinansowanych
    z publicznych środków, gdzie inwestor prywatny ponosił znikomy koszt
    całości.
    Ja wyłożyłem swoją kasę i po fakcie państwo zmienia zasady gry. Jak to
    nazwiesz?

    TG

  • 67. Data: 2023-03-27 15:16:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W dniu .03.2023 o 14:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Po kiego Ty mi tutaj takie rzeczy wypisujesz?
    > Jaką dorabiam dobrą minę? - mam się martwić, że mam teraz taniej? -
    > dobrze się czujesz?

    Pewnie równie źle jak Ty, gdy mu odpisujesz, licząc na sensowną
    odpowiedź z jego strony, albo choćby zrozumienie tego co napisałeś....

    Dajcie sobie siana z dyskusjami z kogutkami, bo oprócz wyciągania typa z
    kf, do niczego to nie prowadzi.

  • 68. Data: 2023-03-27 15:22:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 marca 2023 o 16:14:27 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    praktycznego wykorzystania... > Np. w garażowcu (np. jak mój, z ! 200 garaży) każdy
    ma bezpiecznik
    > 6A, ale używał większego prądu
    standardowo tylko światło na kilka minut dziennie).
> [...]
    > powstały 80 lat temu to tylko i wyłącznie biznes i lobby energetyki,
    > która nie ma żadnego interesu żeby unowocześniać to badziewie.
    > GSM 2 z 2010 też chcesz zostawić? Przecież papierologia i normy wcale
    > nie są takie stare, to raptem 10 lat wstecz.
    > 30 lat temu w domach był czajnik i radio to można było sobie bazować na
    > wzorkach z czasów Gierka. Ale był czas i byli ludzie, którzy powinni
    > myśleć i planować, żeby iść z postępem i modernizować. Rocznie
    > kilkanaście mld kroją od nas za usługi dystrybucji, kasy mieli i mają do

    ZE bazuje na mocy wynikającej z podpisanych umów. Jeśli przez ostatnie 30 lat
    odbiorcy nie zgłosili zapotrzebowania na większa moc i nie zapłacili i nie płacą za
    gotowość dostarczenia większej mocy to ZE nie ma podstaw żeby zakładać większy
    transformator i grubsze przewody. Zastanówmy się teraz kto jest nieuczciwy? ZE że nie
    zakłada większego transformatora czy ludzie którzy gówno by spod siebie zjedli i nie
    chcą płacić za większą moc?

  • 69. Data: 2023-03-27 15:39:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 15:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Zastanówmy się teraz kto jest nieuczciwy? ZE że nie zakłada większego
    > transformatora czy ludzie którzy gówno by spod siebie zjedli i nie chcą

    Strzelasz sobie w stopę, nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Nie na się podłączyć instalacji o mocy większej niż masz w umowie na
    przyłącze.
    Masz moc 3kW - możesz podłączyć tylko 3kW PV.
    ZE ma prawo odmówić przyłączenia jeśli nie ma warunków.
    To ZE cebuli i jest nieuczciwe bo nie jest w stanie odebrać energii którą
    zobowiązało się odbierać.
    Licznik dwukierunkowy rejestruje sporo parametrów i trzyma je długo.
    Jednym z tych parametrów jest max moc oddana do ZE. Inwestor nie oszuka,
    bo w historii pomiarów będzie miał zapisane, że oddaje więcej niż wynika
    to z umowy. Za to są kary finansowe.

    TG

  • 70. Data: 2023-03-27 15:51:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 27 marca 2023 o 15:15:54 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > całości.
    > Ja wyłożyłem swoją kasę i po fakcie państwo zmienia zasady gry. Jak to

    Właśnie ciągniesz dalej głupi populizm. Podpisałeś umowę na zasadach jakie kiedyś
    obowiązywały. Czy w związku z tym w stosunku do umowy określającej dokładnie co gdzie
    i kiedy wprowadzili jakieś niekorzystne nowe zapisy. Na przykład czy kazali ci zdjąć
    połowę paneli? Jedyna zmiana na dodatek niekorzystna dla ciebie a korzystna a tych
    fotowoltaiki nie maja wynika z wprowadzenia limitu 15 lat. Tak zrozumiałem z tego co
    napisałeś. Faktycznie jest to niekorzystna zmiana. Jesteś pewny że to nasz rodzimy
    wynalazek czy może obowiązek wprowadzenia przyszedł z ujnii? Rozliczanie w systemie
    godzinowym tych co są na nowych zasadach nie wynika z krajowego ustawodawstwa. Unia
    kazała wprowadzić w przeciągu kilku lat taki system. I nawet jak wtedy zamiast PiSu
    będzie rządziła partia zielonych krasnali ogrodowych to takie prawo wprowadzi. Bo jak
    nie wprowadzi to nie dostanie Polska chujnijnej kasy. Co do tych piętnastu lat. To
    duży ukłon w stosunku do magazynujących prąd a jednocześnie duza dla nich pułapka.
    Bardzo możliwe że tam gdzie takich dużo w sposób naturalny będzie rosło napięcie w
    sieci i będą mogli zmagazynować w sieci bardzo mało mocy. Może się okazać że im żadne
    dopłaty do magazynów energii nie przysługują. Sami będą chcieli przechodzić na system
    ze sprzedażą nadwyżek i kupowaniem jak brakuje. System sprzedał za cenę rynkową i
    kupił po gwarantowane jest sprawiedliwy społecznie. Jak komuś się nie podoba to musi
    zadać sobie pytanie co robił jak było referendum konstytucyjne bo zapis o
    solidarności społecznej jest jednym z ważniejszych w niej zapisów. Przez to że jest w
    konstytucji jest nadrzędny nad ustawami i dlatego można było z nieskończoności
    skrócić czas bycia prosumentem do maksymalnie 15 lat.