  • 1. Data: 2009-04-17 12:15:20
    Temat: berberys czerwony
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Otrzymałem od zaprzyjaźnionego lesnika kilkaset sadzonek berberysu
    czerwonego(70-80cm) Planuje z niego zrobic zywopłot. Jak go pielegnowac, jak
    czesto przycinać , jak formowac itp.
    Prosze o rady. Zalezy mi aby był gęsty od spodu(zapora dla pieska) i w miarę
    wysoki.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-04-17 18:09:27
    Temat: Re: berberys czerwony
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gs9rv8$n3t$1@news.onet.pl kris
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Otrzymałem od zaprzyjaźnionego lesnika kilkaset sadzonek berberysu
    > czerwonego(70-80cm) Planuje z niego zrobic zywopłot. Jak go
    > pielegnowac, jak czesto przycinać , jak formowac itp.

    Hejka. Trzeba było zapytać tego leśnika. Oni się na tym znają. :-)
    Pozdrawiam zwyczajnie Ja...cki

  • 3. Data: 2009-04-17 20:49:40
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    kris pisze:
> [...]
    > czesto przycinać , jak formowac itp.
    > Prosze o rady. Zalezy mi aby był gęsty od spodu(zapora dla pieska) i w miarę

    Mam jednego tzn berberysa, nie leśnika :o)
    Pielęgnacją zajął się królik, który go dokumentnie obskubał nie zważając
    na kolce.
    Berberysowi bardzo pomogło. Czyli nie stresuj się i przycinaj.
    Ja bym go teraz posadził i poczekał na jesień z cięciem. Jesienią
    (późną) przyciął, co powinno skutkować tym, że na kolejną wiosnę zrobi
    się nisko bardzo gęsty (mój się zrobił, ale to była zasługa królika, a
    nie moja).

    BR
    Igus'

  • 4. Data: 2009-04-19 20:21:17
    Od: "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl>

    A może masz nadmiar sadzonek i możesz się podzielić ? :-)))

  • 5. Data: 2009-04-19 20:52:54
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >A może masz nadmiar sadzonek i możesz się podzielić ? :-)))

    Niestety nie.
    Ale dam Tobie dobra rade. Zadzwoń do najblizszego nadleśnictwa i jak akurat
    będą mieli to sprzedadzą Tobie za grosze(legalnie z faktura i 3%vat) Jak nie
    będa mieli to powiedza które nadlesnictwo ma. Ja tak kupiłem berberys,
    ałycze i liguster.
    A szkółkach prywatnych to wariactwo- u nas za sadzonke berberysa 40cm chca
    nawet 12zł.

    Kris

  • 6. Data: 2009-04-23 10:51:53
    Od: l...@g...com

    On 19 Kwi, 22:52, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > ałycze i liguster.
    > A szkółkach prywatnych to wariactwo- u nas za sadzonke berberysa 40cm chca

    A ile to jest za grosze? Taniej niz 2,28 pln za sztuke? (pytam, bo
    tyle zaplacilam na Allegro :))

    --
    *lolka*

  • 7. Data: 2009-04-23 11:56:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    > nawet 12zł.

    A ile to jest za grosze? Taniej niz 2,28 pln za sztuke? (pytam, bo

    Do 50szt 1zł
    50-100szt -80gr
    ponad 100szt 70gr

    Krzysiek