  • 21. Data: 2017-08-12 19:48:49
    Temat: Re: burza była i prądu ni ma
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu sobota, 12 sierpnia 2017 18:07:49 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > U mnie też syf wylewają i śmierdzi cała okolica przez 3 dni.

    Zarty zartami ale pogoda lubi platac figle. Ja jestem pelan uznania dla Lowcow
    Burz, którzy beznteresownie sledza rozne zjawiska pogodowe,analizuja je i
    ostrzegają ludzi o nawałnicach a nawet tornadach. Nietety nasze służby meteo
    pracujace etatowo nie zawsze to robia. Ich prognozy na wczoraj były
    uspokajające a tu w nocy nawet jakies tornado się trafilo. Nie pisząc o gradzie
    i wyłamaniu kilku hektarow lasu.

    Ja się tym również interesuje; Lowcy burz nawet gdzies na swych lamach
    zamieścili adres moje strony i artykuly na temat warunków powstawania tornad.

    Ale ja nie o tym. Chce się z Czytelnikami podzielić moim spostrzeżeniem, ze
    tzw. "jet stream" jest kuznia pogody na ziemi. Po polsku jest to wiatr
    strumieniowy, ktory wieje zawsze z zachodu ale po grodze tworzy rozne esy-
    floresy. Na szczescie wieje na wysokoscich około 10 - 12 km. Jego lokalizacje
    i natężenie można znaleźć wstukując na goglach jet stream menu. Scislego adresu
    nie podaje bo mi wiadomość cenzura odrzuca.

    Nalezy wybrac polkule polnocna i potem wybrać budowanie animacji. Np co 6
    godzin i z 2 dni. Polska jest tam pokazana do gory nogami ale latwo ja
    znaleźć. Patrzylem przed chwila i stwierdziłem, ze ten wiatr wieje wlasnie
    dokładnie nad Polska tworząc jezor przesuwający się z południa na polnoc. To
    sa idealne warunku do tworzenia się roznic cisnien i tych frontow burzowych.
    Wtedy nie planowałbym dłuższych podrozy ani przebywania pod golym niebem.

    Dzis wielu będzie w nocy ogladac niebo. Bo te perseidy czy po prostu "spadające
    gwiazdy" będą spadac. I kazdy może sobie spełnienie jakichś
    przyjemych zyczen w niebie zamowic.

    Zwrocie uwagę na gwiazdy, te normalne, stale, one powinny migac. To jest
    rezultat tego jeta, który to miganie powoduje. O ile oczywiście niebo będzie
    w miare czyste.
    Pzdr
    Tornad

  • 22. Data: 2017-08-13 09:16:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 sierpnia 2017 19:48:51 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
    > Zwrocie uwagę na gwiazdy, te normalne, stale, one powinny migac. To jest
    > rezultat tego jeta, który to miganie powoduje. O ile oczywiście niebo będzie
    > w miare czyste.

    gwiazdy mrugają bo zachodzi refrakcja atmosferyczna, czyli mieszają się warstwy
    powietrza o różnej gęsości. Bez jeta też by sie mieszały.

    prund wrócił około 8.00, jak u nas to rekord.

    b.

  • 23. Data: 2017-08-13 10:54:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 09:17:00 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > prund wrócił około 8.00, jak u nas to rekord.

    A tak BTW, nie zacząłeś się martwić, że Twój dom zostałby złożony jak
    domek z kart takim huraganem jak przeszedł przez Wielkopolskę przedostatniej
    nocy? Niech ktoś jeszcze raz napisze, po co murowany jak w Polsce nie ma
    tornad... (oprócz jednego na grupie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-08-13 12:39:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 12-Aug-17 15:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jak chcesz mieszkac za dwa lata i mniej wiecej na tyle planujesz budowe to odstepy
    czasu jakie? Tydzien czy dwa tygodnie? Plan zagospodarowania na wsi, o ile bedzie,
    zawsze bedzie preferowal zabudowe pod produkcje rolna. W buty mozesz wsadzic rady
    jakie dajesz na za dziesiec lat. Co bys poradzil takim jednym. Osiedle domkow i w
    okolicy jakas sortownia smieci sie zrobila. Na wszystko legalne papiery. I karaluchy
    jak male krokodyle z sortowni wylazy. Oczywiscie na osiedle tez dotarly. Wartosc
    domow w tym momencie wynosi tyle ile da sie kranow i rur z nich wymontowac i sprzedac
    na bazarach.

    Zenek, litości ... A kto Ci się każe budować na produkcyjnej wiosce?!

    U nas w MPZP większość jeśli nie cały teren jest przeznaczony pod lasy,
    tereny rekreacyjne (parki), tereny zabudowy rezydencjalnej i jednorodzinnej.

    W wiosce aktualnie jest może ze trzech czynnych rolników. Z czego jeden
    to pszczelarz. A pozostali to też raczej koszą kasę ze sprzedaży gruntów
    i jedynie dla relaksu okoliczne łąki.

    Obszar chronionego krajobrazu.Tak więc jest jawny zakaz lokowania
    "fabryk" i innego badziewia.

    Z drugiej strony do marketów 5 kilometrów, do lekarza 5 minut, do
    szpitala 15 minut, do DC 30-45 minut.

    O powyższym wiedziałem *zanim* kupiłem grunt. Kwestia *użycia* mózgu i
    szanowania własnych pieniędzy.

    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że taki stan spokojnie utrzyma się
    przez następne 10-15 lat.

    Daje się z głową zaplanować "interes życia"? Daje się! :-)

    Piotrek

  • 25. Data: 2017-08-13 12:57:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 13 Aug 2017 12:39:38 +0200, Piotrek

    > Zenek, litości ...

    Tu litości nie potrzeba, tylko rozumu.

    Jak mu się w kamienicy zainstaluje nad głową jakiś syfiarz hodujący szczury
    i karaluchy, albo inny pijak tłukący się po nocach, czy "agencja reklamowa"
    to co wtedy? Nic tylko się pochlastać, bo od karaluchów i smrodu nie
    ucieknie, od hałasu też nie. Eksmisja takich może trwać latami co nie raz
    już było na tapecie. O codziennych uciążliwościach nawet z normalnego
    użytkowania, w KAŻDYM bloku, nie wspomnę. Tam wszystko słychać na 3 piętra
    w każdą stronę jakby się ktoś spieprzył z łóżka za ścianą salonu. Smród
    papierosów i szczyn na klatce to tylko taki lajtowy dodatek. I nie, nie
    piszę o slumsach, tylko o całkiem porządnych warszawskich dzielnicach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2017-08-13 13:01:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 10:54:52 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > nocy? Niech ktoś jeszcze raz napisze, po co murowany jak w Polsce nie ma

    a tym to sie nie martwiłem, na początek trzeba miec przyzwoitą konstrukcję, potem
    moze ubezpieczenie, ale na pewnym etapie wystarczy mi sie z wola Bozą zgodzić.

    b.

  • 27. Data: 2017-08-13 13:04:29
    Od: Tornad <w...@a...com>

    > gwiazdy mrugają bo zachodzi refrakcja atmosferyczna, czyli mieszają się warstwy
    powietrza o różnej gęsości. Bez jeta też by sie mieszały.

    > prund wrócił około 8.00, jak u nas to rekord.
    Cos mi się widzi, ze mieszasz pojęcia. Refrakcja to jest inne zjawisko.
    Tu cytat z Wikipedii przyblizajacy to o czym napisałem.

    Atmosfera ziemska nie jest statyczna, powietrze jest w ciągłym ruchu, tak pionowym
    (konwekcja), jak i poziomym (wiatr). Masy powietrza o różnej temperaturze i
    wilgotności przemieszczają się i mieszają się ze sobą, powodując nieustanne
    niewielkie, ale szybkie zmiany odchylenia refrakcyjnego, a także jego
    niejednorodność. Gołym okiem zjawisko to jest widoczne jako migotanie gwiazd -
    niejednorodności i ruchy powietrza w atmosferze powodują, że zachowuje się ona jak
    soczewka o nieustannie zmieniającej się ogniskowej, która na zmianę skupia i
    rozprasza światło gwiazdy, powodując pozorne zmiany jasności. Wielkość tych drgań i
    niejednorodności astronomowie nazywają seeingiem. ,,Dobry seeing" oznacza, że
    atmosfera jest spokojna i obrazy obiektów w teleskopie są ostre, a drgania
    niewielkie. koniec cytatu.
    No ale nie bede się z Toba klocil. Czytalem kiedyś o marynarzach i o dalekich
    podróżach morskich. Najwieksza zmora majtkow byly huragany, tajfuny, cyklony i co tam
    jeszcze. One tez powstają chętniej gdy nad nimi wieje jet stream. I ci majtkowie
    przewidywali sztorm po migotaniu gwiazd.
    Pzdr
    Tornad

  • 28. Data: 2017-08-13 13:06:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 13:01:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a tym to sie nie martwiłem, na początek trzeba miec przyzwoitą konstrukcję, potem
    moze ubezpieczenie, ale na pewnym etapie wystarczy mi sie z wola Bozą zgodzić.

    No weź nie rób sobie jaj z tą wolą bożą :) 200 tonowy bunkier jest jednak
    kilkadziesiąt razy odporniejszy na taką wolę niż drewniak, choćby
    nie wiem jaką konstrukcję miał. Ja tam zaczynam się martwić o moją przyszłą
    altanę bo miała być drewniana i bez zastrzałów (sztywność utrzymywana przez
    odciągi stalowe plus częściowo przykotwiona do murowanego grilla) ale takie
    wiatry że mam obawy czy to wystarczy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2017-08-13 13:20:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 13:04:30 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    jeszcze. One tez powstają chętniej gdy nad nimi wieje jet stream. I ci majtkowie
    przewidywali sztorm po migotaniu gwiazd.

    a ja sie nie kłócę ze jet zmienia parametry refrakcji i moze sie daje nawet
    zaobserwowac. Ale bez jeta gwiazdy też będą migac.

    b.

  • 30. Data: 2017-08-13 13:27:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 sierpnia 2017 13:06:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    moze ubezpieczenie, ale na pewnym etapie wystarczy mi sie z wola Bozą zgodzić.

    > No weź nie rób sobie jaj z tą wolą bożą :) 200 tonowy bunkier jest jednak
    > kilkadziesiąt razy odporniejszy na taką wolę niż drewniak,

    absolutnie nie robie sobie jaj. Jesli ty sie czujesz panem wszechswiata bo masz
    200tonowy bunkier i nic złego stać ci sie nie moze - to się czuj, tyle ze to z prawdą
    ma niewiele wspólnego.

    Jasne jest ze mój drewniak zostanie rozbity przez mniejszy huragan niz taki który
    rozwali twój, co do tego sie nie spieram.
    A teraz poszukaj linków ile kanadyjsczykow poległo wczoraj.

    b.