  • 21. Data: 2011-02-07 13:11:54
    Temat: Re: ciekawe urzadzenie
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:d54dc202-a18e-4df8-8857-dcebf20ae18b@r4g2000vbq
    .googlegroups.com...
    >Ciekawym jestes co to kombinujesz

    tak w szczególach - to na razie tajemnica :-) Bede sie chwalil jesli to
    wyjdzie.

    b.

  • 22. Data: 2011-02-07 13:42:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 14:11, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    r4g2000vbq.googlegroups.com...

    > tak w szczególach  - to na razie tajemnica :-) Bede sie chwalil jesli to

    Ales kurde tajemniczy;) Lepiej bys sie pochwalil to wiecej glow by nad
    tym pomyslalo :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-02-07 15:54:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A PC wielu kojarzy sie z perpetum mobile - co do fizyki: obrazowo w
    > budynku +20, na zewnątrz 0 - bez PC w tym urządzeniu niech tam
    > rekuperator da wylotowe 5, wlotowe do pomieszczeń +15.
    >
    > jesli PC zamontowana w tym urządzeniu z wylotowego wyciągnie energię (od
    > 5 do na przyklad -10) to podgrzeje wlotowe od 15 do +30 . Ma prawo
    > grzać? Ma :-)

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, zakładasz że taką samą objętość powietrza
    masz na wlocie i wylocie tego urządzenia?
    Jeżeli tak, to grzać nie będzie jeżeli nie będzie dodatkowego źródła
    energii z zewnątrz, mogą to być nawet straty na silnikach wentylatorów,
    które ogrzeją cały układ, ale energia znikąd się nie weźmie.

  • 24. Data: 2011-02-07 17:35:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > energii z zewnątrz, mogą to być nawet straty na silnikach wentylatorów,
    > które ogrzeją cały układ, ale energia znikąd się nie weźmie.

    zauwazyłeś ze tam siedzi pompa ciepła? I że obnizamy temperature powietrza
    wylotowego poniżej tej na zewnątrz budynku? Weź kalkulator i sobie to
    policz.

    b.

  • 25. Data: 2011-02-07 17:53:17
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.02.2011 00:09, Adam pisze:
    > A GWC jakie planujesz? Ja wlasnie jestem na etapie zbierania ofert na
    > nagrzewnice ~3,5kW do GWC wodnego. Narazie najtaniej 1,2k pln, acz
    > mysle ze ponizej tysiaca sie da utargowac :)

    Adam, jesli Ci w negocjacjach pomoze zwiekszenie ilosci nagrzewnic to ja
    tez taka bede potrzebowac i chetnie kupie za dobra cene. A jako ze
    jestesmy obaj ze Slaska to logistyka byla by dosc prosta przy zmowieniu
    rowniez dla mnie.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 26. Data: 2011-02-07 18:01:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 18:53, RadekNet <r...@r...com> wrote:

> [...]
    > tez taka bede potrzebowac i chetnie kupie za dobra cene. A jako ze
    > jestesmy obaj ze Slaska to logistyka byla by dosc prosta przy zmowieniu

    Wiekszej roznicy chyba nie zrobi (choc bedziemy naciskac na wiekszy
    rabat;) ale zapraszam tu do watku:

    http://forum.muratordom.pl/group.php?do=discuss&disc
    ussionid=3008

    Tu sie dogadujemy i zbieramy oferty :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-02-07 18:07:33
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.02.2011 14:42, Adam pisze:
    wiadomoscinews:d54dc202-a18e-4df8-8857-dcebf20ae18b@
    r4g2000vbq.googlegroups.com...

    > Ales kurde tajemniczy;) Lepiej bys sie pochwalil to wiecej glow by nad
    > tym pomyslalo :-)

    A ja sie tak wlasnie zastanawiam, czy planujac dach kryty zwykla czarna
    papa, nie puscic pod wartwa tejze papy rurki w odpowiedniej gestosci i
    podlaczyc do bufora. Koszty eksperymentu to w zasadzie pareset metrow
    rurki, pompa wody i ... troche wlasnej pracy. Macie moze linki do opisow
    podobnych konstrukcji? ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 28. Data: 2011-02-07 18:16:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Lut, 19:07, RadekNet <r...@r...com> wrote:

> [...]
    > podlaczyc do bufora. Koszty eksperymentu to w zasadzie pareset metrow
    > rurki, pompa wody i ... troche wlasnej pracy. Macie moze linki do opisow

    W lato moze to miec sens ale w zime straty beda za duze :) A na tej
    papie co bedzie? Nic ? To jakis plaski dach? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-02-07 18:17:22
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 07.02.2011 19:16, Adam pisze:

    wiadomoscinews:d54dc202-a18e-4df8-8857-dcebf20ae18b@
    r4g2000vbq.googlegroups.com...

    > W lato moze to miec sens ale w zime straty beda za duze :) A na tej
    > papie co bedzie? Nic ? To jakis plaski dach? :)

    Przy kosztach budowy tego systemu jaki mi sie wydaje, ze bedzie to mozna
    sobie zalozyc, ze to cos pracuje tylko w idealnych warunkach i wspomaga
    prawdziwe solary. Poprawcie mnie jesli sie myle.

    Dach jest dwuspadowy, ale na tyle plaski i na tyle wysoki, ze z dolu go
    nie widac i na pewno nie bedzie tam zadnej wartwy "wizualnej".

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 30. Data: 2011-02-07 18:18:20
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > podlaczyc do bufora. Koszty eksperymentu to w zasadzie pareset metrow
    > rurki, pompa wody i ... troche wlasnej pracy. Macie moze linki do opisow

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?118381-Kol
    ektor-s%C5%82oneczny-economic

    autora pytaj co mu to dalo.

    b.