  • 11. Data: 2019-04-28 15:26:54
    Temat: Re: czy da sie sprzedać część działki z nieruchomością, udział procentowy BEZ ksiegi wieczystej?
    Od: l...@g...com

    Do ToMasza, możesz też zorientować się, kto na twoim terenie jest dobrym rzeczoznawcą
    ds. wycen nieruchomości. Też mogą coś podpowiedzieć, ewentualnie skierują do
    właściwej osoby.

  • 12. Data: 2019-04-28 16:08:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sa dwa tuziny spadkobiercow to nie ma w okolicy wlasciwej osoby. Mozna kupic
    jedynie udzial pod warunkiem ze u notariusza beda wszyscy wspolwlasciciele albo
    bedzie ktos kto ma przez sad nadane upowaznienie do reprezentowania wszystkich. Jesli
    nie bedzie spelniony jeden z ww warunkow to notariusz nie uzna umowy, nie
    zarejestruje jej i nie wysle do sadu prowadzacego ksiege wieczysta nieruchomosci
    informacji o zmianach. Notariusz do sporzadzenia umowy kaze sobie przyniesc wyciag z
    ksiegi wieczystej. I na jego podstawie wie kto moze podpisac umowe. Koniec kropka i
    dalej nie ma sensu nic wiecej pisac.

  • 13. Data: 2019-04-28 18:38:52
    Od: l...@g...com

    Nie ma księgi wieczystej.

  • 14. Data: 2019-04-28 19:38:34
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2019 18:38:54 UTC+2 użytkownik l...@g...com
    napisał:
    > Nie ma księgi wieczystej.
    Też na zasadzie:nie znam się, ale napiszę: warto dać sobie siana.Zdarzało mi się
    widzieć działki lub nieruchomości z zabagnioną hipoteką i z doświadczenia wiem, że to
    sprawa beznadziejna.Może się zdarzyć, że koszty ustanowienia księgi wieczystej będą
    większe, niż wartość nieruchomości, albo sprawa będzie się ciągnąć kilka lat.
    Pamiętaj, że nikt jeszcze nie kupił kawałka ziemi na własność.No nikt nie kupił, i
    już. Wszyscy kupują tylko prawa do konkretnego kawałka.I płaci się również za to,
    żeby inni nie mieli do tego kawałka żadnych praw.
    Prywatnie- nie wolno kupować nieruchomości bez księgi wieczystej z wpisem o braku
    jakichkolwiek obciążeń i z dojazdem do drogi publicznej.Choćby ta droga miała być
    drugą działką.
    Ale ja piszę co JA bym zrobił ze SWOIMI pieniędzmi.Ty ze swoimi zrobisz jak uznasz za
    stosowne.
    Pozdro.abomito

  • 15. Data: 2019-04-28 19:54:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2019 19:38:36 UTC+2 użytkownik abomito napisał:
    mieli do tego kawałka żadnych praw.
    > Prywatnie- nie wolno kupować nieruchomości bez księgi wieczystej z wpisem o >braku
    jakichkolwiek obciążeń i z dojazdem do drogi publicznej

    Znasz przypadek z ktoś kupił nieruchomość bez założonej księgi wieczystej?

  • 16. Data: 2019-04-28 20:20:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie ma ksiegi wieczystej to sie nie kupuje bo nie wiadomo kto jest wlascicielem.

  • 17. Data: 2019-04-29 13:04:32
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Jak nie ma ksiegi wieczystej to sie nie kupuje bo nie wiadomo kto jest
    wlascicielem.

    nie całkiem. jest akt nadania ziemi na nieżyjącego faceta i świeże
    postępowanie spadkowe w którym sąd stwierdza że majątek zmarłego
    przechodzi na jedynego wnuka. Czyli właściciela mamy. Ale wiadomo ze bez
    księgi wieczystej, nie wiadomo czy wczoraj ten lokal nie został sprzedany.
    ToMasz
    z drugiej strony, jak zostanie sprzedany o 9 rano, to czy o 10 rano nie
    może zostać sprzedany drugi raz? Czy notariusz ma obowiązek natychmiast
    wpisywać coś w księgę wieczystą? na 100% nie. więc też da się namieszać
    i zwiać do ciepłych krajów.

  • 18. Data: 2019-04-29 19:50:17
    Od: l...@g...com

    W latach 90-tych w Katowicach był przypadek, że gość w ciągu jednego dnia sprzedał
    swoje mieszkanie trzem osobom.
    Wizyty u trzech notariuszy umówione w odstępach kilkugodzinnych, gotówka do ręki,
    gość zwiał zagranicę, mieszkanie przypadło temu, który był umówiony najwcześniej. Co
    do postępowania spadkowego, księgi wieczystej itp. to znany mi jest przypadek, że
    nieruchomość z rolną działką, będąca od przed wojny w rodzinie, w sądowym
    postępowaniu została przyznana wnukom (zmarli dziadkowie i rodzice). Pierwsza próba
    założenia ksiegi wieczystej się nie powiodła, bo brakowało pewnych papierów.
    Aktualnie leci drugi rok, sprawa w sądzie a nieruchomość stoi i niszczeje.

  • 19. Data: 2019-04-29 23:48:25
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Znasz przypadek z ktoś kupił nieruchomość bez założonej księgi wieczystej?

    Oczywiście, że znam.Najczęściej chodzi tu o ułamek nieruchomości(podobnie, jak na
    przypadku ToMasza). Oczywiście, że to robi się stosowną umową, nawet u notariusza.Ale
    każdy notariusz powinien zaznaczyć, że taka umowa nie jest honorowana przez sąd.
    Gorzej- może się zdarzyć, że sąd uzna takie działanie jako przestępstwo skarbowe.
    Tyle, że takie rzeczy były robione od wielu lat i mało kto sobie zaprzątał głowę
    legalnością takich działań. Dlatego wszystkie nieruchomości są do sprzedania, ale nie
    wszystkie warto i można kupować.Podobnie jest z samochodami.Ale w obu wypadkach są
    okazje i są straty.
    Bardzo ciekawe są przypadki, kiedy ktoś zbudował dom, nie mając sprawa do ziemi.
    Wtedy budynek należy do właściciela gruntu i właścicielu budynku może tylko liczyć na
    zmiłowanie właściciela ziemi. A odnoszę wrażenie, że taki przypadek mamy na
    obrazku...
    Pozdro. abomito.