  • 101. Data: 2016-09-28 12:16:16
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-28 o 10:48, Uzytkownik pisze:

    > Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna.
    > Jak dla mnie EOT

    A pamietasz kolesia co zlapal wiadro, ale nie wiedzial, ze byla w nim rtec?

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2016-09-28 12:45:35
    Temat: Re: [off-topic] Re: grzejecie?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-28 o 10:51, Kżyho pisze:

    > Nie no, bez przesady. Po coś pewne standardy są ustalone.

    Standardy też ewoluują.

  • 103. Data: 2016-09-28 12:49:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 września 2016 10:48:04 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna.
    > Jak dla mnie EOT
    Sebastian od początku pisze że ma kominek tak marnej sprawności(jak zresztą wszystkie
    kominki) że ledwie niezauważalnie baniak CWU podgrzewa a Ty w Swoich przydługich
    pseudofachowych wywodach starasz się udowodnić ze jednak może być inaczej

  • 104. Data: 2016-09-28 13:03:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 11:08, Myjk pisze:
    > Wed, 28 Sep 2016 10:48:13 +0200, Uzytkownik

    > Ta, szczególnie powyżej...

    Ale chodzi o sprawność laboratoryjną, dokładnie taką samą jaką się
    wyznacza dla kotłów.
    W rzeczywistości w zależności od zasyfienia i wielu czynników sprawność
    ta jest o wiele niższa 10-40% mniej. Ale dotyczy to wszystkich tego typu
    urządzeń.

    > MuratorTV popełniło film o takim superkominku:
    >
    > http://muratordom.pl/filmy/instalacje-w-domu/ogrzewa
    nie/dom-ogrzewany-nowoczesnym-piecem-ceramicznym-z-k
    uchnia,0_wuvrgylr/

    > W srócie, niezłe brednie redaktora i miszcza zduńskiego z jego pobożnymi
    > życzeniami odnośnie sprawności i poziomu akumulacji ciepła.

    W szczególności fajny jest ten fragment wypowiedzi: "Taki piec potrafi
    zmagazynować energię do 40kW" :)

  • 105. Data: 2016-09-28 13:13:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli potrafi tak spalic ze zostanie 0,5% popiolu to ma sprawnosc spalania 99,5%. Tak
    jak moj samochod. Spali cale paliwo jakie mu wleje. Dlatego wprowadzili madrzy ludzie
    pojecie efektywnosci. Czyli okreslajace ile z tego co spalilismy zamienilo sie na to
    co chcielismy. W przypadku piecow, ognisk, kominkow, kotlow z reguly chcemy jak
    najwiecej zamienic na cieplo. Konstrukcja z filmu ma bardzo wysoka sprawnosc spalania
    drewna. Efektywnosc tez ma zapewne dobra. O efektywnosci bedzie w tej konstrukcji
    decydowala temperatura spalin.

  • 106. Data: 2016-09-28 14:37:49
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-28 o 12:49, Kris pisze:

> [...]
    przydługich pseudofachowych wywodach starasz się udowodnić ze jednak może być inaczej

    Adam tez ma kominek z plaszczem, ale jemu zwrocil sie w pol sezonu czy
    mniej nawet. Jego sprawnosc napewno jest znacznie wieksza od tu
    deklarowanych.

    Pozdro.. TK

  • 107. Data: 2016-09-28 14:41:54
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-09-28 o 12:45, nadir pisze:

    > Standardy też ewoluują.

    Owszem, ewoluowały o tyle, że zamiast ściśle normy kodowania polskich
    znaków iso 8859-2, dopuszcza się w tej chwili i szeroko stosuje UTF8.
    Ale to nie oznacza ogólnie wolnej amerykanki...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 108. Data: 2016-09-28 14:53:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Sep 2016 04:13:36 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

> [...]
    > Dlatego wprowadzili madrzy ludzie pojecie efektywnosci.
    > Czyli okreslajace ile z tego co spalilismy zamienilo

    Znaczy wniosek z tego taki, że są lepiej lub gorzej działające utylizatory
    paliwa. Ostatecznie jednak liczy się ile dom z tego otrzyma, a przy takiej
    ilości energii, dom energooszczędny może wziąć maksymalnie 50% z tej
    utylizacji, a najczęściej w okolicach 30%. Reszta jest TRACONA, i to
    wszystko przy mizernym komforcie cieplnym.

> [...]
    > sprawnosc spalania drewna. Efektywnosc tez ma zapewne dobra. O
    > efektywnosci bedzie w tej konstrukcji decydowala temperatura spalin.

    Z obliczeń na podstawie deklaracji zduna o zużyciu paliwa i parametrów domu
    wychodzi, że to cudo potrafi "przekazać" do domu, w silnych porywach, 50%
    ciepła ze spalonego paliwa (i to taki bardzo, bardzo optymistyczny wariant,
    albo gdy dom to stodoła z '96). Przy 4 tonach masy akumulacyjnej i cenie
    systemu min. 70 tys. zł to jakiś śmiech na sali, szczególnie jak zdun
    nawija o "niesamowitej ekonomice" i ew. uniezależnieniu się od prądu...

    Ps. kiedy się nauczysz cytować posty, leniu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 109. Data: 2016-09-28 15:03:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 września 2016 14:41:56 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
    8859-2, dopuszcza się w tej chwili i szeroko stosuje UTF8.
    > Ale to nie oznacza ogólnie wolnej amerykanki...

    Tyle że teraz chyba większość z google groups pisze więc problemy z odczytywaniem
    wiadomości mają nieliczne osoby które korzystają z jakiś archaicznych, ale pewnie
    skonfigurowanych zgodnie z netykieta czytników.
    Więc skoro problem mają pojedyncze osoby a większość posty kogutka chociażby widzi
    poprawnie to może warto iść w kierunku takim żeby pojedyncze jednostki dostosowały
    się do reszty.
    Z Kogutka postami jest jeszcze ten problem że nie widać komu odpisuje,- podejrzewam
    że pisze z urządzenia z androidem z przeglądarki Chrome. Tam tak dziwnie google
    groups działa że jak zrobisz "odpowiedz" to nie widać cytowanego tekstu i nie ma
    możliwości cięcia cytatów. Kiedyś tez tak miałem, zmiana z Chrome na IE rozwiązała
    problem.

  • 110. Data: 2016-09-28 15:41:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-09-28 o 15:03, Kris pisze:
> [...]
    wiadomości mają nieliczne osoby które korzystają z jakiś archaicznych, ale pewnie
    skonfigurowanych zgodnie z netykieta czytników.

    O przepraszam. Trzeba byc masochista zeby pisac z googla. Jadac rowerem
    moze i tak, ale katowac sie za kazdym razem?

    Pozdro.. TK