  • 91. Data: 2016-09-27 18:44:18
    Temat: [off-topic] Re: grzejecie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie objawia zapsute kodowanie? U mnie wszysko ok.

  • 92. Data: 2016-09-27 18:55:35
    Temat: Re: grzejecie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-09-27 00:02, Uzytkownik wrote:
    > To masz g...., a nie bufor.

    Nie mam bufora. śmiem twierdzić że buforuje ciepło z kominka w ścianach,
    rurkach instalacji, baniaku cwu itd.

    > Bufor to ma mieć przynajmniej 1000l wody, bo woda ma duże ciepło
    > właściwe i można ją podgrzać w buforze o więcej stopni niż betonową
    > podłogówkę.

    No ale po co ja mam podgrzewać jakis dupny bufor skoro kominek *ledwo*
    daje rade podgrzać 120 litrów cwu do letniej temperatury na jednym
    wsadzie na kilka godzin?

    > W efekcie podłogówka może zgromadzić kilkadziesiąt razy mniej energii
    > niż zwykła woda o takiej samej masie, a przy tym i tak byś urządzał
    > domownikom saunę.

    Widzisz, znowu dajesz wykład o duperelach. Po cholere mi bufor skoro
    kominek ma tak gownianą sprawnośc płaszcza że jestem w stanie
    skonsumować całe ciepło na miejscu w odbiornikach?

    > Zakładając, że podnosimy temperaturę wody w buforze o pojemności 1000l o
    > 30stC (od 50 do 80stC lub od 60 do 90stC, bo 50-60stC to jest normalna
    > temperatura grzewcza, którą utrzymuje kocioł automat) i uwzględniając
    > sprawność kominka na poziomie 50% to taki bufor jest w stanie zgromadzić
    > energię z ok. 15kg drewna.

    Kominek z płasczem *znikomą* moc wkłada do płasza, znaczną
    wypromieniowuje a najwiekszą wyrzuca kominem bo większość ludzi pali w
    trybie palnika. Co tu u diabła buforować skoro tego jest jak kot napłakał?

    > Jeżeli masz kominek, do którego można
    > załadować większą ilość drewna to bufor musi być odpowiednio większy.

    Wiesz juz o czym mówie kiedy twierdze że gadasz z wyimaginowanymi
    tezami? Mówisz rzeczy oczywiste i myślisz że to jest niezwykle mądre.
    Nie, to nie jest mądre. To trywializmy w dodatku słabo poparte praktyką.
    Podobnie jak liczenie energii z ciepła własciwego wody i cała reszta
    tych trywializmów które tutaj padają.

    > W chwili, kiedy kominek zaczyna promieniować i nagrzewać pomieszczenia
    > to automatyka podłogówki i grzejników powinna obniżyć moc. U Ciebie jest
    > na odwrót, bo gdyby było prawidłowo to dochodziłoby non-stop do
    > zagotowywania kominka i zadziałania schładzacza, który nadmiar ciepła
    > puszczałby w kanał. Niepotrzebnie podnoszona jest temperatura w domu,
    > podłogówka zaczyna grzać jak głupia.

    Jednak okazuje się całkiem nie rozumiesz jak działa automatka pieca na
    paliwo stałe. Podpowiem: całkowity pobór mocy przez wszystkie urzadzenia
    grzewcze jest w zimie większy niz moc dostarczana przez płaszcz kominka.
    Dużo mniejsza. Obawiam się że może Ci z tego wyjśc bufor o ujemnej
    objętości.

    > Rozumiesz teraz, dlaczego masz spier...ą instalację?

    Dzięuję Captain Obvious.Tylko że ja mam spieprzone coś zupełnie innego
    niż fizykę i automatykę pieca. Akurat u mnie woda leci w dół i piec
    potrafi zmniejszyć moc. problem sa gdzie indziej i więszość zostala albo
    naprawiona albo zworkaroundowana.

    > To, że nie zagotowuje Ci się kominek nie świadczy o tym, że instalacja
    > jest dobra. Ona jest tylko w miarę bezpieczna, ale nieekonomiczna i mało
    > praktyczna.

    a) mam w dupie ekonomie
    b) mam w dupie praktyczność

    Jesli nie czaisz zauważ że mówie to do poczatku. Kominek nie montuje sie
    w celu robienia ekonomii. Argumenty ekonomiczne są po prostu mało sensowne.

    > Dobrze zrobiona instalacja z kominkiem + kocioł automat ma tak działać,
    > że codzienne palenie w kominku ma nie wpływać na temperaturę w domu. Ma
    > być tylko nieco cieplej w trakcie palenia, a ciepło to ma pochodzić
    > tylko i wyłącznie od promieniowania żaru.

    No i wreszcie zrozumialeś jak to działa u mnie. Brawo.

    > Automatyka chłodząca ma nie działać. Ona ma zadziałać tylko w wypadku
    > poważnej awarii lub wyjątkowej głupoty.

    Brak akcji w postaci lania wody nie oznacza że automatyka nie działa.
    Sorry, ale dzialanie rowniez polega na niepodejmowaniu akcji kiedy nie
    trzeba. Natomiast doceniam twoją usilną potrzebę łapania się byle czego
    żeby potem rozpoczynać nastepny debilny wykład. Jak moj 3-ci hydraulik
    który mi wyjaśniał dlaczego woda płynie w dół. Śjakieś 5 minut przemowy
    o grawitacji, naczyniach polaczonych i odwołaniach do Boga 1==3.

    > Skoro ona się u Ciebie uruchamia to znaczy, że instalacja jest
    > spier.....na.

    Się nie uruchamia poza momentem kiedy sprawdzam wylaczając obieg i
    grzejąc kominek aby sprawdzić jej zadziałanie. Juz to pisałem, ale jak
    widać proto nie trafia. Automatykę mam sprawną bo:
    a) w czasie testowania mogę załaczyć zawór przegrzewając plaszcz
    b) w czasie eksploatacji nie włącza się

    > Bo nie umiesz "się dogadać" z tym sterownikiem.

    Dogadać mogę się przez klawiaturę membranową i jedno wejście zwierne.
    Problem lezy gdzie indziej, a konkretnie w kiepskich umiejetnościach
    programisty tego sterownika, być może też kiepskiej wyobraźni.

    > Bo nie szanujesz dobrych i każdego dobrego fachowca, który próbuje Ci
    > pomóc, traktujesz z buta i uważasz, że Ty wiesz wszystko lepiej.

    Problem w tym że *nie* wiesz lepiej. Twoje wiedzenie polega na zalewaniu
    ludzi wykladami o trywializmach które można znaleźc w programie szkoły
    podstawowej. Co ciekawe robisz to nawet wbrew temu że ktoś *nie*
    potrzebuje pomocy. Bo ja nie potrzebuje wyjasnień o cieple właściwym czy
    temu jak liczyć strumień ciepła w otulinie. Ba, ja to potrafie równiez
    pomierzyć.

    > Moi klienci jakoś nie narzekają, a tylko chwalą i polecają mnie znajomym

    3 hydraulików ktorych miałem przyszlo z polecenia. Gdybym był imbecylem
    to byłbym zadowolony: przeciez w domu jest ciepło i działa.

    Diabeł w szczegółach, a wiekszośc szczegółów nie widzi.

    > P.S. Niestety nie jestem hydraulikiem, ale elektronikiem-automatykiem i
    > prawdopodobnie dlatego jestem o wiele lepszym hydraulikiem od większości
    > tych, którzy nazywają siebie hydraulikami.

    Brawo. Serio.

  • 93. Data: 2016-09-27 23:16:00
    Temat: Re: [off-topic] Re: grzejecie?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Jak sie objawia zapsute kodowanie? U mnie wszysko ok.

    U mnie też, ale niektóre czytniki są bardziej drażliwe, jak nie mają
    wprost podanej deklaracji kodowania w poście.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 94. Data: 2016-09-28 00:53:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To raczej ci z tymi super czytnikami powinni je zmienic a nie pouczac innych. Swiat
    sie zmienia, coraz wiecej ludzi korzysta z telefonow i tabletow do korzystania z
    netu. One maja swoje dzialajace ustawienia niekoniecznie zgodne z jakas starzyzna
    komputerowa.

  • 95. Data: 2016-09-28 08:30:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Sep 2016 15:53:34 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

> [...]
    > tabletow do korzystania z netu. One maja swoje dzialajace ustawienia
    > niekoniecznie zgodne z jakas starzyzna komputerowa.

    Tak sobie tłumacz leniu, ignorancie. Jakoś korzystam z newsów na telefonie
    tudzież tablecie z andkiem, i nie dosyć że cytować się da poprawnie, to
    jeszcze da się wszystko poprawnie skonfigurować, włączając w to kodowanie
    swoje jak i dyskutantów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2016-09-28 09:07:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 września 2016 18:55:46 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Dużo mniejsza. Obawiam się że może Ci z tego wyjśc bufor o ujemnej
    > objętości.

    Wybaczcie że się wetnę w Waszą intensywną rozmowę, ale to powyższe
    to może być doskonały podpunkt w prezentacji domu. Wpadają koledzy
    na piwo, idą do kotłowni, a właściciel wykonując nieokreślony ruch ręką
    powiada "a tutaj mam bufor o ujemnej objętości". Kumple kiwają głowami
    z podziwem, po czym wracają do jadalni dopijać browara :P

    L.

  • 97. Data: 2016-09-28 10:01:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > ręką powiada "a tutaj mam bufor o ujemnej objętości". Kumple kiwają
    > głowami z podziwem, po czym wracają do jadalni dopijać browara :P

    Jeśli będzie co dopić. Szklanki, czy inny bufor na browar, też może
    mieć ujemną objętość. Wszystko zależy od domu.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2016-09-28 10:48:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Cały czas piszesz "JA", "MÓJ", "MAM W DUPIE KOSZTY".
    Zapominasz jednak, że dyskusja odnosi się do wypowiedzi kolegi
    Twistedme, który stwierdził: "Żałuję jesienią, że nie mam kominka, rano,
    to nie, bo wiadomo, każde 30 sek. na wagę złota, ale wieczorami by się
    przydał." Jak widać żałuje, że nie może pogrzać jesienią, kiedy
    zapotrzebowanie na ciepło jest bardzo małe, kiedy właśnie najłatwiej
    jest zagotować kominek. Skwitowałem to stwierdzeniem, że nie ma czego
    żałować, przedstawiając argumenty.
    Kiedy przedstawiam jak wygląda sprawa kominków to zaczynasz stawiać nowe
    warunki, że zimą to kominek daje tyle ciepła co kot napłakał, cały czas
    się odnosząc tylko i wyłącznie do swoich warunków. Ale my tu nie piszemy
    o zimie, lecz o okresach przejściowych. Sam też na początku odnosiłeś
    się do okresów przejściowych "U mnie jesień i wiosna to czas kiedy
    kominek pozwala na impulsowe ocieplenie salonu jak trzeba."
    Niestety nie wszyscy mają takie podejście jak Ty. Większość chce, aby
    kominek, kiedy w nim palką ogrzał im dom. Dlatego też wybierają kominki
    z płaszczem. Kominki też są różne o różnej sprawności. Nie wszyscy
    wybierają takie, najtańsze, marketowe gówna jakie wybrałeś Ty. Na rynku
    są kominki, które mają sprawność nawet powyżej 85%, czyli taką jak dobre
    kotły. Jak widać Twoja wiedza w tej materii jest po prostu zerowa,
    podobnie jak wiedza teoretyczna dotycząca ogrzewnictwa i automatyki.
    Cała ta Twoja dyskusja jest po prostu trollowaniem bufoniastego
    ignoranta i nic więcej.
    Dalsza nasza dyskusja jest bezsensowna.
    Jak dla mnie EOT

  • 99. Data: 2016-09-28 10:51:59
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    netu. One maja swoje dzialajace ustawienia niekoniecznie zgodne z jakas starzyzna

    Nie no, bez przesady. Po coś pewne standardy są ustalone.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 100. Data: 2016-09-28 11:08:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 28 Sep 2016 10:48:13 +0200, Uzytkownik

    > Na rynku są kominki, które mają sprawność nawet powyżej 85%,

    Ta, szczególnie powyżej...
    MuratorTV popełniło film o takim superkominku:

    http://muratordom.pl/filmy/instalacje-w-domu/ogrzewa
    nie/dom-ogrzewany-nowoczesnym-piecem-ceramicznym-z-k
    uchnia,0_wuvrgylr/

    W srócie, niezłe brednie redaktora i miszcza zduńskiego z jego pobożnymi
    życzeniami odnośnie sprawności i poziomu akumulacji ciepła.

    --
    Pozdor
    Myjk