  • 161. Data: 2013-10-24 20:14:37
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 24 października 2013 14:02:59 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > A dlaczego? Bezpośrednio może i nie - ale przez położoną na płycie grubą blachę z
    czegoś tam - i owszem (taki kamień do pizzy, ale metalowy i na płycie).

    > Inna rzecz, że ani kuchenka gazowa, ani indukcja nie mają wystarczająco pary do
    woka - z tego co pamiętam to sensowna praca woka wymaga chyba ok. 6-7 kW mocy - u
    mnie na płycie można połączyć 2 pola w jedno, z boostem daje to prawie 5kW -
    przynajmniej teoretycnzie - ale problem ze średnicą samego woka wtedy.

    > mucher

    Ciekawe skąd masz informacje o tych mocach potrzebnych do woka. Wok jest garnkiem w
    którym do grzania potrzebne są minimalne moce. To że w wietnamskiej budce jedzie na
    taborecie gazowym nie jest wzorcem grzania dla tego typu garnka. Tam skąd wok
    pochodzi i gdzie był używany od tak dawna że ludzi w Europie praktycznie wtedy nie
    był, do grzania musiała wystarczyć garść chrustu a nie ognisko.

  • 162. Data: 2013-10-24 20:32:54
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 19:44:54 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > http://img401.imageshack.us/img401/3828/zfjv.jpg
    > To są REALNE faktury a nie jakieś prognozowane.

    To nie chwal sie bo masz walniety licznik, serio :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 163. Data: 2013-10-24 20:36:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:

    > http://img401.imageshack.us/img401/3828/zfjv.jpg
    > To są REALNE faktury a nie jakieś prognozowane.

    Z tych faktur wychodzi Ci srednia cena za kWh 0,62 pln (drogo swoja droga).
    To policzmy raz jeszcze. Mowisz ze placies zeszly rok 949 pln. To daje
    1530kWh. Rekuperator biorac 35W zuzywa w ciagu roku 302 kWh. Bojler przez
    5 m-cy, codziennie po 6kW zuzyje 900kWh. 1530-302-900 = 328kWh.
    Lodowka zjada 350kWh / rok - to juz jestes ponizej zuzycia.

    A gdzie oswietlenie, gotowanie na indukcji, tv, komputery itp ? No mowie Ci
    ze to nie jest mozliwe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 164. Data: 2013-10-24 20:44:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:

    > To są REALNE faktury a nie jakieś prognozowane.

    BTW. Oczywiscie, ze realne - ale na podstawie prognozowanego zuzycia..
    Kiedy dokladnie wymieniales ten licznik i przechodziles na II taryfy?
    Po roku przyjdzie faktura z rozliczeniem w stosunku do zuzycia realnego..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 165. Data: 2013-10-24 20:48:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >5 m-cy, codziennie po 6kW zuzyje 900kWh. 1530-302-900 = 328kWh.

    Nie zużyje. Miałem podłaczony licznik do bojlera i miesięcznie średnio
    wychodziło mi 30-40zł za wodę ..

    >Lodowka zjada 350kWh / rok - to juz jestes ponizej zuzycia.

    A skąd wiesz ?

    >A gdzie oswietlenie, gotowanie na indukcji, tv, komputery itp ? No mowie Ci
    >ze to nie jest mozliwe :)

    Dobra ja się poddaje ...
    Z Tobą gada się jak z komisją Macierewicza ...
    Ty wiesz lepiej ...

    Moje rachunki są średnio o 50zł wyższe niż te które miałem w bloku jak
    mieszkałem. Też miałem taki sam licznik tam i taką samą taryfę , ale zapewne
    też tam miałem uszkodzony licznik ...

    Dobra ja się poddaje ...

  • 166. Data: 2013-10-24 21:07:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    Ryli sadzisz, ze lykna?

  • 167. Data: 2013-10-24 21:22:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 20:48:48 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:
    > Nie zużyje. Miałem podłaczony licznik do bojlera i miesięcznie średnio
    > wychodziło mi 30-40zł za wodę ..

    Sam pisales, ze masz grzalke 1,5kW na 2h wlaczana.

    40 pln przy cenie 0,62 to wychodzi 64kWh czyli 2,1kWh / dobe. Normalna
    4-osobowa rodzina zuzywa 20-30kWh / dobe na cele CWU czyli 10 x tyle :)

    > A skąd wiesz ?

    Oh god... Bo tyle zuzywa kazda sredniej wielkosci energooszczedna, nowoczesna
    lodowka :)

    > Dobra ja się poddaje ...
    > Z Tobą gada się jak z komisją Macierewicza ...
    > Ty wiesz lepiej ...

    Bo przedstawiasz jakies dziwne wyliczenia. Swoja droga na Tym ostatnim jpgu
    sa dwie faktury na 160 pln w tym samym dniu (w marcu) wystawione..

    > Moje rachunki są średnio o 50zł wyższe niż te które miałem w bloku jak
    > mieszkałem. Też miałem taki sam licznik tam i taką samą taryfę , ale zapewne
    > też tam miałem uszkodzony licznik ...

    W bloku nie miales bojlera i rekuperatora. Wychodzi wiec, ze w bloku placiles
    0 pln za prad :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 168. Data: 2013-10-24 21:23:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 21:07:41 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Ryli sadzisz, ze lykna?

    Ciezko powiedziec - jak powiem ze wyjezdzam na rok w podroz dookola swiata
    i dom zamykam na trzy spusty.. Moze by przeszlo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 169. Data: 2013-10-24 21:25:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    napisał:

    > 40 pln przy cenie 0,62 to wychodzi 64kWh czyli 2,1kWh / dobe. Normalna
    > 4-osobowa rodzina zuzywa 20-30kWh / dobe na cele CWU czyli 10 x tyle :)

    Przepraszam troche sie zapedzilem z tym 20-30 / dobe - chodzilo o zuzycie
    tygodniowe :-) Czyli poprawiajac: zuzywasz 2 x mniej niz "modelowa" rodzina
    4 osobowa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 170. Data: 2013-10-24 21:31:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:

    >Ciezko powiedziec - jak powiem ze wyjezdzam na rok w podroz dookola swiata
    >i dom zamykam na trzy spusty.. Moze by przeszlo :-)

    nihuja, nawet jesli jedziesz, to przeciez mozesz ich troszke pokredytowac