  • 11. Data: 2016-01-04 12:14:02
    Temat: Re: ile w takie mrozy idzie wam gazu na ogrzewanie
    Od: ziutek <z...@o...eu>

    pytałem się o gaz

  • 12. Data: 2016-01-04 12:33:50
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-04 11:21, Majka wrote:
    [...]
    > (p.s. tylko jak długo będzie można jeszcze palić węglem, ktoś wie?)
    No przecież poprzednie jak i obecne rządy twierdzą, że Polska węglem
    stoi. :-) Poza tym jak nie będzie można palić weglem, to górnicza hołota
    wyjdzie na ulicę i znowu będzie można palić węglem. :-) IMO nie masz
    czym się martwić.

  • 13. Data: 2016-01-04 23:06:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    A zdradź jeszcze jaki masz kocioł, producent, typ/moc, i jak palisz od
    góry czy od dołu?

  • 14. Data: 2016-01-05 22:40:25
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 23:06:46 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > A zdradź jeszcze jaki masz kocioł, producent, typ/moc, i jak palisz od
    > góry czy od dołu?

    Taki dom mam:
    http://www.archeton.pl/projekt-domu-kraska_388_opiso
    golnyl
    Z drobnymi modyfikacjami (ścianki, drobiazgi), w lustrzanym odbiciu.
    Pokazuję dom, dla zobrazowania co opalam.

    Piec model:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipNt8LGqWOxJ3oNn
    zZKMZaXtSsmQ80ljo-E7fmd-
    Piec zdjęcie:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipPGTHVg6pn-Bd6e
    UStfgxtmOdkoCWOcbt3Inpqw
    Palone jest od góry.
    Regulator / sterownik:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipPyTSK09CRq3MbP
    kFr0_QlA3EZ-z2dUErNQChB7

    Majka

  • 15. Data: 2016-01-06 10:50:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-01-05 o 22:40, Majka pisze:

> [...]
    > Z drobnymi modyfikacjami (ścianki, drobiazgi), w lustrzanym odbiciu.
    > Pokazuję dom, dla zobrazowania co opalam.

    W tym projekcie nie widzę miejsca na kotłownie.
    Rozumiem, że jakoś to przerobiłaś i w kominku tym węglem nie palisz.;)

    > Piec model:
> [...]

    Zdjęć niestety nie mogę podejrzeć bo pyta mnie o hasło. Ale już pogląd
    domu i informacja, że palisz od góry w zasadzie mi wystarcza.
    Pytałem o te rzeczy bo mam w rodzinie osobę, która ma podobną
    powierzchnię i też wszystko ogrzewa kotłem na węgiel. Zużycie węgla
    wychodzi podobnie, z tym że nie pamiętam już jak grzeje wodę w sezonie
    letnim.

  • 16. Data: 2016-01-06 18:25:22
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-01-04 o 11:21, Majka pisze:

    > Węgiel jest "brudny" i wymaga pracy, to jego wady, ale kur... nie jest to 60 zł na
    dobę!

    Była taka doba w tym roku, że poszły mi prawie 2 worki węgla po 25 kg,
    czyli około 40 złotych. Oczywiście średnio wychodzi na sezon 2,5 tony,
    ale jak widzisz i węgla można sporo na dobę spalić :)

    Powierzchnia domu podobna.

    Palę ekogroszkiem.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2016-01-06 19:18:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-06 18:25, wolim wrote:
    > Była taka doba w tym roku, że poszły mi prawie 2 worki węgla po 25 kg,

    Hmm, mam 210m2, podczas najsilniejszego mrozu (kilka lat temu, -22),
    spalałem dokładnie *jeden* worek 25kg. Obecnie przy -10 spalam około 0.8
    worka na dobę, ale temperatury skaczą i ciężko określić. Mam ciepło,
    wiekszośc pomieszczeń to 22+ stopnie. Ekogroszek.

  • 18. Data: 2016-01-07 07:51:24
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 10:50:52 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > powierzchnię i też wszystko ogrzewa kotłem na węgiel. Zużycie węgla
    > wychodzi podobnie, z tym że nie pamiętam już jak grzeje wodę w sezonie

    Hej nadir.
    Może będzie teraz widać:
    piec wygląd:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipPGTHVg6pn-Bd6e
    UStfgxtmOdkoCWOcbt3Inpqw
    tabliczka znamionowa:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipNt8LGqWOxJ3oNn
    zZKMZaXtSsmQ80ljo-E7fmd-
    dane:
    producent PPHU Mar-Metpol 63-300 Pleszew Poznańska 13,
    Kocioł CO wodno-miałowy KWM-S, 32KW, 3,5mkw, typ 32 wzór 102930
    Kocioł jest miałowy, ja palę węglem. Z miałem nie szło mi dobrze, przesypywał się
    przez ruszt, bardzo brudny w obsłudze, dowozie itd.
    Podobno do mojego domu ten kocioł jest przewymiarowany - ja się na tym nie znam, tak
    mówi np. hydraulik czy kominiarz. Drugie "podobno": gdym piec miała lepiej dobrany do
    powierzchni domu, to byłoby mniejsze spalanie paliwa. Być może, tego już nie
    sprawdzę, dopóki ten piec działa.

    Sterownik do pieca:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipPyTSK09CRq3MbP
    kFr0_QlA3EZ-z2dUErNQChB7
    Producent: TMK Września, model SW 100PW. Był kiedyś inny, ale nawalił, i teraz ten SW
    100PW parcuje bez zarzutu.

    Majka

  • 19. Data: 2016-01-07 08:29:59
    Od: Majka <k...@g...com>

    golnyl

    > W tym projekcie nie widzę miejsca na kotłownie.
    > Rozumiem, że jakoś to przerobiłaś i w kominku tym węglem nie palisz.;)

    Z kominka w ogóle nie korzystam, w przyszłości mam zamiar zlikwidować.

    Kotłownia jest. Jak pisałam mój dom ma małe zmiany względem tego oryginału z www
    archetona:

    kotłownia jest, pod klatką schodową. w domu schody prowadzą tylko na górę, nie ma
    przejścia pod schodami do garażu.
    Natomiast w garażu nie ma ścianki która na projekcie dzieli garaż od domu - garaż
    jest z wnęką, wnkęka pod schodami to kotłownia, stoi tam piec i trzymam tam węgiel.
    Pojemność: maks 2,3 tony węgla, więcej nie wejdzie.

    Inne niektóre przeróbki względem projektu oryginalnego:
    1. wiatrołap jest większy, ścianka na projekcie ograniczająca wiatrołap do 2,7mkw nie
    istnieje, jest przesunięta tak, że WC parteru otwiera się do wiatrołapu. Powierzchnia
    wiatrołapu zwiększyła się przez to względem projektu dwukrotnie, dało to możliwość
    zabudowy szafą, ale i tak jest ciasno, gdy się ubieramy z dzieciakami. Jest to
    (ciasnota powiększonego wiatrołapu) jedną z największych wad domu (tak samo kuchnia
    jest dla mnie zdecydowanie za mała!).
    2. nie istnieje słupek na środku salonu/jadalni. To niewątpliwie zaleta wykonania
    mojego egzemplarza.
    3. w garażu (patrząc na projekt lewy górny narożnik) jest wykonane z płyt gk
    pomieszczenie 1,2m*1,2m na zasobnik cwu (pod sufitem), pompę wody ciągnącą ze studni
    (zostawiam jako alternatywę, i do podlewania), hydrofor (do wody studziennej) oraz
    butlę propan butan (do ogrzewania wody użytkowej poza sezonem pracy kotła).
    3. na piętrze patrząc na rzut pokój z dwoma biurkami i z dwoma łózkami pojedynczymi
    na rysunku jest podzielony na dwa małe pokoiki, i to one właśnie są nieogrzewane jak
    pisałam wcześniej.
    4. łazienka na piętrze ma ogrzewanie podłogowe (nie było w projekcie, sama zleciłam
    przeróbkę).

    Pytałeś jeszcze o ogrzewanie wody użytkowej latem:
    butla propan butan, 11kg, umieszczona w wydzielonym pomieszczeniu w garaży, zasila
    ogrzewacz 50 litrów beretta umieszczony na ścianie kotłowni.

    Majka

  • 20. Data: 2016-01-07 08:36:39
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 stycznia 2016 08:30:00 UTC+1 użytkownik Majka napisał:

    I ostatnia, najważniejsza przeróbka względem projektu:

    5. dodatkowy pokój zrobiony nad garażem, wejście do pokoju jest na spoczniku
    schodowym. To ten pokój, o którym pisałam wcześniej, że jest chłodniejszy (podłoga)
    przez umieszczenie nad garażem. Wada tego pokoju: ciemny, ma jedno okno pośrodku nad
    okienkami garażowymi. w przyszłości chcę dołożyć okno dachowe, od południa.

    majka