  • 21. Data: 2012-06-07 12:59:55
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 01:48, kogutek pisze:

    > polutowane. Związane są z tym pewne ograniczenia. Jak nie wolno używać cyny z
    > ołowiem to żeby takie połączenie mogło pracować w temperaturach poniżej ok. 10
    > stC to trzeba lutować srebrem.

    Litości... A kto robiąc przewody dla siebie będzie się przejmował tym
    debilnym RoHS-em??

  • 22. Data: 2012-06-07 13:39:16
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd089ab$1@news.home.net.pl...

    > Litości... A kto robiąc przewody dla siebie będzie się przejmował tym
    > debilnym RoHS-em??

    Czy ktoś tu pisał o RoHS?
    Taki jesteś "uczony" :), a nie wiesz co się dzieje z cyną w niskich
    temperaturach.

  • 23. Data: 2012-06-07 13:50:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 13:39, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa"<a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4fd089ab$1@news.home.net.pl...

    > Czy ktoś tu pisał o RoHS?

    Czego nie rozumiesz we fragmencie, który pokreśliłem?

    > Taki jesteś "uczony" :), a nie wiesz co się dzieje z cyną w niskich
    > temperaturach.

    Naucz się czytać, cwelu.

  • 24. Data: 2012-06-07 14:00:10
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś tu pisał o RoHS?
    > Taki jesteś "uczony" :), a nie wiesz co się dzieje z cyną w niskich
    > temperaturach.

    a cóż takiego dzieje się z cyną Pb w niskich temperaturach, przez niskie
    mam na myśli temperatury jakie występują na terenie Polski w ciągu zimy?

    Włąśnie na skuteczność połączeń za pośrednictwem cyny ołowiowej do dziś
    nie została zakazana do stosowania w medycynie i motoryzacji.

    Jestem zdania, że dobrze polutowane połączenie kabli cyną ołowiową
    będzie w przypadku amatora skuteczniejsze niż złącza zaciskane.
    Przy złączach wystarczy nie docisnąć wystarczająco zatrzasku (co może być
    niewidoczne) i można sobie narobić problemów. Przy lutowaniu, jeżeli
    powierzchnia przewodu jest czysta, nawet przy niewprawnej ręce, cyna zaleje
    połączenie wystarczająco.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 25. Data: 2012-06-07 14:09:14
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd0958f$1@news.home.net.pl...

    > Czego nie rozumiesz we fragmencie, który pokreśliłem?

    > Naucz się czytać, cwelu.

    Napiszę wprost, skoro nie zrozumiałeś o czym jest mowa.
    Nie chodzi o RoHS i szkodliwość ołowiu, ale o fakt, że cyna (także w stopach
    z ołowiem) w niskich temperaturach tj. poniżej 13,2°C zmienia odmianę
    alotropową z Beta na Alfa i zamiast cyny o metalicznej, błyszczącej barwie i
    strukturze metalu, staje się szarym proszkiem, który w ogóle nie przypomina
    metalu i nie jest w stanie zapewnić połączenia galwanicznego przewodów.
    To zjawisko nazywa się "zarazą cynową".
    Następnym razem zanim zaczniesz komuś ubliżać to zastanów się czy aby samemu
    nie wychodzisz na debila.
    Teraz przeproś za swoje chamstwo, podziękuj za naukę i spier....

  • 26. Data: 2012-06-07 14:11:03
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niewidoczne) i można sobie narobić problemów. Przy lutowaniu, jeżeli
    > powierzchnia przewodu jest czysta, nawet przy niewprawnej ręce, cyna

    Słyszałeś o "zarazie cynowej" ?

  • 27. Data: 2012-06-07 14:15:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 14:00, Darek pisze:

    > a cóż takiego dzieje się z cyną Pb w niskich temperaturach, przez niskie
    > mam na myśli temperatury jakie występują na terenie Polski w ciągu zimy?

    Ale właśnie kogutek pisał "Jak nie wolno używać cyny z ołowiem".

    Ja zaprotestowałem, że nie ma co się durnym RoHS-em przejmować i trzeba
    dawać cynę z ołowiem - a potem ten matoł plumpi nie doczytał i namieszał.

  • 28. Data: 2012-06-07 14:25:25
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Słyszałeś o "zarazie cynowej" ?

    taaaa, ale elektronika samochodowa/wojskowa najwyraźniej nie słyszała.

    Ołów kolego właśnie temu zjawisku zapobiega a przynajmniej ogranicza
    do tego stopnia, że zaraza cynowa nie jest problemem.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 29. Data: 2012-06-07 14:28:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 14:25, Darek pisze:

    > taaaa, ale elektronika samochodowa/wojskowa najwyraźniej nie słyszała.
    >
    > Ołów kolego właśnie temu zjawisku zapobiega a przynajmniej ogranicza
    > do tego stopnia, że zaraza cynowa nie jest problemem.

    Ale wiesz, Plumpi ma w nosie rzeczywistość (chemię, fizykę itepe). On
    święcie wierzy w NORMY. I jak NORMA mu mówi, że ołów to ZŁO, to ołów nie
    może zrobić niczego dobrego, czyli np. zapobiegać zarazie cynowej w
    spoinach ;->

  • 30. Data: 2012-06-07 14:29:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 14:09, Plumpi pisze:

> [...]
    > metalu i nie jest w stanie zapewnić połączenia galwanicznego przewodów.

    Aha. Zatem mój stary, 18-letni samochód sam się permanentnie podgrzewa -
    bo inaczej wszystkie połączenia lutowane już dawno by się wg. twojej
    "wiedzy" rozsypały.

    Chyba już bardziej nie uda ci się okazać wszem i wobec głębi twojej
    ignorancji i bezmyślności, ale... może ciebie nie doceniam.