  • 11. Data: 2016-05-26 14:44:49
    Temat: Re: klimatyzator - warto czy to ściema
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obok mnie w sklepie z miesem jest taki przenosny klimatyzator zainstalowany pod
    sufitem. Gorace powietrz pakuje w nie uzywany kanal od komina. Sklep ma z 40m? i w
    upaly jest w nim zdecydowanie chlodniej. Kupilem kiedys przenosny klimatyzator i
    przerobilem na pompe ciepla do ogrzewania. Lepszy efekt uzyskalem jak dolozylem 15
    centymetrow welny na strychu. Mam jeszcze jeden przenosny klimatyzator ktory
    spokojnie czeka na taka sama przerobke jak ten pierwszy. Jak sie za goraco zrobi to
    go wlacze w mieszkaniu. Ale cudow sie nie spodziewam. Prosciej i taniej u mnie wyszlo
    stawianie w nocy od strony zachodniej na parapecie przy otwartym oknie sporego
    wentylatora. W nocy na poziomie trzeciego pietra powietrze ma nie wiecej niz 20
    stopni. Przeciagiem zalatwic sie nie dalo bo kiedys budowali bezprzeciagowe
    kamienice. Okna mam na wschod i zachod. I zeby skaly sraly jak je otworzyc to nie
    robi to na powietrzu w mieszkaniu zadnego wrazenia.

  • 12. Data: 2016-05-26 14:45:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2016 14:36:06 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Dzięki za odpowiedź, jestem za Wawy (prawie :-)). Przemyślę to.

    Niebawem też będę prawie... ;)

    > Podstawowy problem jest taki, że nie chcę w sypialniach żadnych splitów.
    > Jeżdżę na urlopy wakacyjne do Hiszpanii - w jednym z wakacyjnych domków ma
    > centralna jednostkę z dystrybucją powietrza do pomieszczeń. Po porównaniu
    > tego domu z innymi ze zwykłą klimą ze splitami, wiem, że w sypialni chcę
    > mieć tylko kratkę pod sufitem z nawiewem zimnego powietrza.

    W takim razie tego fancoila z drugiego linka dajesz na strychu,
    doprowadzasz kanały do pomieszczeń i voila. I masz 4kW per pomieszczenie,
    tylko niesterowalne niezależnie. Ale to akurat nie problem w tej sytuacji.
    Od bidy jeszcze jedno pomieszczenie tym ogarniesz...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2016-05-26 14:49:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ten wentylator na parapecie nie wyciaga powietrza tylko je wdmuchuje do mieszkania,
    konkretnie do kuchni.

  • 14. Data: 2016-05-26 16:42:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 14:45 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > sytuacji.
    > Od bidy jeszcze jedno pomieszczenie tym ogarniesz...

    Taki maiłem początkowy plan, ale jak podliczyłem niezbędne elementy to mi
    trochę przeszło.
    Nie brałem jednak pod uwagę używanych elementów.
    Muszę to jeszcze raz przemyśleć - dzięki za poszerzenie horyzontów :-)

    TG

  • 15. Data: 2016-05-27 15:32:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 May 2016 16:42:48 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Taki maiłem początkowy plan, ale jak podliczyłem niezbędne elementy to mi
    > trochę przeszło. Nie brałem jednak pod uwagę używanych elementów. Muszę
    > to jeszcze raz przemyśleć - dzięki za poszerzenie horyzontów :-)

    Jeśli jesteś manualistą, to weź jeszcze pod uwagę kupno zwykłego splita.
    Rozbierzesz jednostkę wewnętrzną z oryginalnej obudowy, dorobisz swoją
    obudowę pod rury i też będzie śmigać. Wada, roboty trochę będzie, zaleta,
    będzie nowe urządzenie w cenie używanej kanałówki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2016-05-28 20:48:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.05.2016 o 15:32, Myjk pisze:
> [...]
    > obudowę pod rury i też będzie śmigać. Wada, roboty trochę będzie, zaleta,
    > będzie nowe urządzenie w cenie używanej kanałówki.

    to z obi, można postawić - i działa. a split? po mechanicznym
    samodzielnym zamontowaniu wymaga....? Jakich procedru uruchomieniowych?

    ToMasz

  • 17. Data: 2016-05-28 23:13:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 28 May 2016 20:48:55 +0200, ToMasz

    > to z obi, można postawić - i działa.

    Etam, działa to za dużo powiedziane. Żeby to faktycznie działało, to musisz
    wyprowadzić też chociaż część ciepła, a nie jeszcze go dodawać jak w
    przypadku tego osuszacza... Inna sprawa, że dzisiaj płynąłem jak w
    tropikach i pewnie nawet taki osuszacz by trochę ulżył... :>

    > a split? po mechanicznym samodzielnym zamontowaniu wymaga....?
    > Jakich procedru uruchomieniowych?

    Trzeba wdusić przycisk na pilocie z oznaczeniem ON. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2016-05-29 09:38:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.05.2016 o 23:13, Myjk pisze:
> [...]
    > tropikach i pewnie nawet taki osuszacz by trochę ulżył... :>

    > Trzeba wdusić przycisk na pilocie z oznaczeniem ON. :P

    czyli zamiast wspomnianego produktu z obi, kupuje splita, biorę
    wiertarkę, montuje element na scianie zewnętrznej budynku, drugi element
    wewnątrz mieszkania i.... bangla? W splitach przepływ czynnika
    chłodzącego jest realizowany bezprzewodowo?

    ToMasz

  • 19. Data: 2016-05-29 10:12:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozna kupic nabite gazem z zaslepionymi rurkami. W czasie skrecania psuja sie korki i
    uklad sie sam napelnia. Cos jak naboj z CO2 i syfon do wody sodowej.

  • 20. Data: 2016-05-29 10:39:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 09:38:38 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > wewnątrz mieszkania i.... bangla? W splitach przepływ czynnika
    > chłodzącego jest realizowany bezprzewodowo?

    Kup splita z podlaczeniem obu elementow (wew i zew) na szybkozłączce. Np. taki:

    http://www.ab-net.pl/klimatyzatory/klimatyzatory_do_
    samodzielnego_montazu/zibro_sc_1235_klimatyzator_spl
    it_z_szybkozlaczka_do_samodzielnego_montazu-6339.htm

    Wtedy do montazu potrzebujesz jedynie wykuc dziure w scianie i przeprowadzic
    przewody (wystarczy srednica ok 5-6cm), zawiescic obie jednostki i
    podlaczyc przewody (mozna je podlaczac i rozlaczac duza ilosc razy).

    I to przynajmniej dziala, a nie udaje, ze dziala jak taki przenosny
    klimatyzator. I dziala kilkukrotnie ciszej (po godzinie dzialania klimatyzatora
    przenosnego beda bolec uszec). Mialem oba i przenosny to atrapa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.