  • 11. Data: 2016-04-28 10:14:13
    Temat: Re: malowanie ogrodzenia kutego - jaka cena
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 kwietnia 2016 09:38:42 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No ale wiesz.. Jak pietnastu poda ceny to jakis obraz jest.
    Grupowicze to taki specyficzny target że pewnie sknery sami malują więc cena
    robocizny 0zł;)

  • 12. Data: 2016-04-28 10:29:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-28 o 09:38, Maniek4 pisze:

    > No ale wiesz.. Jak pietnastu poda ceny to jakis obraz jest.
    >
    > Pozdro.. TK

    Ja podałem pińcet, a Ty ile obstawiasz? Poza krytyką nic nie wniosłeś w
    tą dyskusję.

    Tak w ogóle to Ty piszesz poważnie w tym wątku?

    Wybacz, ale sam chyba nie czujesz w czym jest problem, pisząc "Gupio
    gadata". Przecież taką usługę to może mu zrobić koleś spod budki z piwem
    za 20 , 50 czy 100zł, ale równie dobrze może mu taką usługę wykonać
    firma, która tą bramę wypiaskuje, zabezpieczy antykorozyjnie i pomaluje
    np. proszkowo i skasuje kilka tysiaków.

    Poza tym są też duże rozbieżności w cenach pomiędzy firmami - jak w moim
    przypadku 1800 a 350zł dokładnie za taką samą robotę: wypiaskowanie i
    pomalowanie proszkowe regałów.

    Wyobraź sobie, że kiedyś wysłał mi zapytanie jakiś klient "Ile pan
    bierze od punktu?".

    No to odpowiadam, że nie wyceniałem nigdy i nie wyceniam "od punktu"
    lecz oglądam daną robotę, ustalamy zakres robót i wtedy wyceniam całość.

    Gość do mnie, że on nie chce wyceniać całości ale chce wiedzieć ile
    biorę od punktu.

    No to mu tłumaczę, że cena od punktu wychodzi różnie, bo to zależy od
    zakresu i wielkości roboty, od rodzaju materiału, w którym trzeba kuć i
    wiercić oraz od tego czy jest to nowy czy też stary budynek i czy pusty
    czy też zamieszkały. Proponuję, że podjadę, obejrzę i wtedy mu to wycenię.

    Tłumaczę, że jak chce położyć całą instalację to za punkt wyjdzie o
    wiele taniej niż miałbym mu dorobić jedno gniazdo.

    Gość zaczął mi ubliżać, że jestem jakiś nienormalny, że on wcale mnie
    nie prosił o to żebym mu robił wyceny i go nakłaniał do wykonania usług
    przeze mnie, że on tylko chce wiedzieć ile biorę za punkt.

    Myślę, że nie był to klient ale jakiś niedorobiony, początkujący
    "pseudoinsztalator", który nie potrafił wycenić swojej pracy. Myślał, że
    w ten sposób się dowie jak się cenić :)

    Po tej wypowiedzi olałem gościa, bo szkoda czasu dla takich.

  • 13. Data: 2016-04-28 11:35:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-28 o 10:29, Uzytkownik pisze:

    > Ja podałem pińcet, a Ty ile obstawiasz? Poza krytyką nic nie wniosłeś w
    > tą dyskusję.

    Ja nie musze. Cale szczescie mamy Ciebie. Teraz pytacz juz wie ile sie
    placi za malowanie.

    > Tak w ogóle to Ty piszesz poważnie w tym wątku?
    >
    > Wybacz, ale sam chyba nie czujesz w czym jest problem, pisząc "Gupio
    > gadata".

    Pomylilem grupy? To jest o budowach reaktorow atomowych?

> [...]
    > za 20 , 50 czy 100zł, ale równie dobrze może mu taką usługę wykonać
    > firma, która tą bramę wypiaskuje, zabezpieczy antykorozyjnie i pomaluje

    Mozesz napisac z tymi zastrzerzeniami ile placiles. Nie sadze zeby ktos
    tu sie chcial doktoryzowac z malowania plota.

    > Wyobraź sobie, że kiedyś wysłał mi zapytanie jakiś klient [..]

    A to juz sie robi z lekka dramatyczne.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2016-04-28 11:47:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zalezy od wysokosci plotu.

  • 15. Data: 2016-04-28 12:54:42
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-27 o 11:06, michael pisze:
    > jaka cena jest za malowanie ogrodzenia kutego ? (raczej pistoletem)
    Malowanie ogrodzenia w warsztacie, gdzie jest robione, czy już
    istniejącego na płocie?
    Malowanie, czy czyszczenie starych powłok i malowanie?
    Czyszczenie zawsze jest znacznie droższe od malowania, zwłaszcza, jak
    jest dużo zakamarków i kiepski stan starych powłok. Często taniej
    wyjdzie demontaż i piaskowanie, co daje przynajmniej gwarancję, że jest
    to zrobione porządnie.
    Jacek

  • 16. Data: 2016-04-28 13:20:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A pomimo ze drozej na poczatku najtaniej wyjdzie zrobienie kutego ogrodzenia ze stali
    odpornej na korozje. Nie musi to byc od razu stal taka jak na garnki. Wystarczy taka
    z jakiej buduje sie mosty. Bez malowania wytrzyma z 50 lat. Pokryje sie szczelna
    warstwa tlenkow i sama zabarwi na czarno stalowy kolor. Bedzie ze dwa razy drozsza od
    stali klamkowej rdzewiejacej z predkoscia dzwieku w poietrzu. Jak kogos stac na kute
    ogrodzenie to koszt materialu ma niewielki udzial w kosztach calosci. Jak by komus
    srebrzyste ogrodzenie pasowalo to stal 304 z cztery razy drozdza od stali klamkowej.
    Ale za to wytrzyma na plocie z tysiac lat i bedzie po wyczyszczeniu wygladal jak by
    wczoraj byl zrobiony. I tyle w tym temacie.

  • 17. Data: 2016-04-28 13:23:29
    Od: michael <m...@w...eu>

    jest juz plot zrobiony, nie byl malowany z 6 lat, malo rdzy jest, ale
    wyblakniety, myslalem farba hammerite pomalowac

  • 18. Data: 2016-04-28 13:30:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-04-28 o 13:23, michael pisze:
    > jest juz plot zrobiony, nie byl malowany z 6 lat, malo rdzy jest, ale
    > wyblakniety, myslalem farba hammerite pomalowac

    Sa zdaje sie ograniczenia w malwaniu farbami roznych typow, tj.
    chlorokauczuk, poliuretan itp. Mysle, ze kolejna warstwe powinienes
    malowac farba tego samego typu co poprzednio.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-04-28 13:31:58
    Od: michael <m...@w...eu>

    tylko nie wiem jaka byla poprzednia

  • 20. Data: 2016-04-28 13:50:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szybkosc korozji w krajowych warunkach klimatycznych to ok 0,3 mm/rok dla niczym nie
    zabezpieczonej stali St3. Zmierz jakie sa grube elementy bo moze bez malowania
    przezyja wlasciciela.