  • 51. Data: 2016-10-20 09:00:52
    Temat: Re: najemca nie płaci jak go wykurzyć
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-20 o 08:50, quent pisze:

    > Mylisz się zasadniczo bo uważasz, że powinno się to odbywać pod przymusem.
    > Ja uważam, że człowieczeństwo jest wtedy gdy ktoś robi to dobrowolnie.
    > To tak jak z pomocą państwową/społeczną - to nie dobroczynność tylko
    > złodziejstwo.

    To bardzo trudny problem. Masz dużo racji. Ale byli tacy, dla których
    człowieczeństwo kończyło się na eliminacji słabszych albo
    niedostosowanych. Takie były ich granice humanitaryzmu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 52. Data: 2016-10-20 09:16:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.10.2016 09:00, wolim wrote:
    > To bardzo trudny problem.

    I tak i nie.
    Problem w tym, że wszyscy mamy czerwono w głowach (jedni mniej inni
    więcej) no i każdy z nas ma głos. Mniejszość zna się dobrze na
    czymkolwiek. Większość "w czymkolwiek" jest głupia.
    Dlatego właśnie na całym świecie dominuje raczej czerwony system.

    Ale tak jak pisałem wcześniej.
    Nawet w czerwonym systemie można jakoś iść naprzód.
    Gdyby np. dopisać w naszej konstytucji zapis zabraniający zadłużania się
    samorządom oraz skasować przymus ubezpieczeń to byłby to milowy krok do
    przodu!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 53. Data: 2016-10-20 09:59:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Oct 2016 12:25:01 +0200, w
    <58074a07$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>, wolim <n...@p...tu> napisał(-a):

    > A Ty myślisz, że sędzia jest taki naiwny i wierzy w każde słowo strony?
    > Wystarczy, że poprosi, żebyś okazał protokół przekazania mieszkania. Na
    > wszystko trzeba mieć papier albo przynajmniej świadków.

    No pewnie, że świadków. Bo jak miałem mieć protokół od kogoś kogo nie ma?
    Nawet babcia zaświadczy.
    A jak trzeba to kamerą się nakręci i zdjęcia pokaże, że mieszkanie puste było.

  • 54. Data: 2016-10-20 10:00:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Oct 2016 05:17:33 -0700 (PDT), w
    <8...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Z CCC sprawę ostatnio wygrałem
    > 9 czerwca zaniosłem papiery do sądu, 18 sierpnia wyrok miałem kasę CCC za tydzień
    przysłało bez zbędnej dyskusji

    Nakazowy vs Deichmann to miałem po ok. 2 tyg. A zanim przyszedł nakaz z sądu,
    to już kasę mi przelali przekazem.

  • 55. Data: 2016-10-20 10:04:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Oct 2016 13:14:03 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>,
    k...@g...com napisał(-a):

    > Propozycja (nr 2):
    > Przed rozpoczęciem wynajmowania/najmu dać do podpisania taki dokument:
    >
    > "Data A /puste miejsce/,
    > Oświadczam, że z dniem (data B puste miejsce) wypowiadam umowę najmu i rezygnuję z
    lokalu.
    > Na wypadek kłopotu z pozostawionymi przeze mnie rzeczami przelewam pieniądze mające
    pokryć koszty wyniesienia rzeczy i pozostawienia ich koło windy
    > /podpisy/"

    Generalnie to coś takiego niezbyt przejdzie, bo prawo naruszenia miru jest
    nadrzędne.
    Już lepiej: "zlecam opróżnienie lokalu (spakowanie przedmiotów) i przeniesienie
    moich rzeczy na adres XXX. Należność za wykonaną usługę proszę potrącić z
    kaucji".

  • 56. Data: 2016-10-20 10:09:53
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2016-10-19 22:27, masti pisze:

    > będąc najemcą powiedziałbym Ci od razu Dziękuję, wstał i wyszedł

    A podpisałbyś taki paragraf w umowie, że w 30 dniu opóźnienia w
    jakiejkolwiek płatności wynikającej z umowy zostaje ona automatycznie
    rozwiązana?

  • 57. Data: 2016-10-20 10:11:03
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 19 października 2016 23:14:40 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    kiedy byla wpisana data? Rozwiazanie umowy nie rozwiazuje sprawy bo prawo przewiduje
    bezumowne korzystanie z przedmiotu najmu.

    > Koleżanki i koledzy kombinują jak konie pod górę ...
    >
    > IMHO wystarczające jest notarialne poddanie się egzekucji w trybie art.
    > 777 KPC (w zakresie wydania przedmiotu najmu).
    >
    > Jak trzeba opróżnić lokal to idzie się do sądu po klauzulę wykonalności
    > a następnie do komornika. W miesiąc da się ogarnąć sytuację.

    domyslam sie ze zapisy umowy zawartej na podstawie KC nie mogą byc sprzeczne z innymi
    ustawami - czyli np. ustawą o prawach lokatorów.
    Tak na czuja to nie przejdzie. Tzn ślad jest niezły - klient który takie podpisze
    moze uznac ze stoi na straconej pozycji i nie pójdzie do sądu gdzie mialby szanse
    wygrac.

  • 58. Data: 2016-10-20 10:12:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wolni ludzie moga sie umowic ze cztero letniego chlopczyka wolno wypozyczyc
    pedofilom. Przepisy to rodzaj umowy pomiedzy wolnymi ludzmi. Mozesz mnie odjac.

  • 59. Data: 2016-10-20 10:47:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To trzeba przejsc na Islam. Tam jest pomaganie i jeszcze pierdylion spraw uregulowane
    przez ichniego boga.

  • 60. Data: 2016-10-20 10:49:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-20 10:11, k...@g...com wrote:
> [...]
    moze uznac ze stoi na straconej pozycji i nie pójdzie do sądu gdzie mialby szanse

    I nie są.

    Generalnie działa to w ten sposób, że do kiedy obowiązuje umowa (najmu)
    to najemca jest chroniony ustawą o ochronie praw lokatorów aka "ustawą o
    dymaniu właścicieli/wynajmujących".

    Jak się umowa skończy (bo np. lokator nie płaci) to mając akt notarialny
    (o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 KPC) idzie się
    do sądu po klauzulę wykonalności. Sąd weryfikuje *jedynie* poprawność
    formalną kwitów i gotowe.

    Na tym polega droga na skróty.

    OIDP były na ten temat wyroki - kto zainteresowany to sobie znajdzie.

    Piotrek