  • 61. Data: 2016-10-20 11:00:06
    Temat: Re: najemca nie płaci jak go wykurzyć
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.10.2016 10:12, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wolni ludzie moga sie umowic ze cztero letniego chlopczyka wolno wypozyczyc
    pedofilom. Przepisy to rodzaj umowy pomiedzy wolnymi ludzmi. Mozesz mnie odjac.

    Eee słabo - lepiej od razu się umówić/zlecić zabójstwo!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 62. Data: 2016-10-20 11:46:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > Wolni ludzie moga sie umowic ze cztero letniego chlopczyka wolno wypozyczyc
    pedofilom. Przepisy to rodzaj umowy pomiedzy wolnymi ludzmi. Mozesz mnie odjac.

    To jest cały czas niezgodne z "powszechnie obowiązującymi przepisami".

    Pozdrawiam,
    MW

  • 63. Data: 2016-10-20 12:05:08
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.10.2016 11:46, wolim wrote:

    > To jest cały czas niezgodne z "powszechnie obowiązującymi przepisami".

    No ale umówić się może a jak pójdzie do sądu z taką umową to mu założą
    kajdanki.

    Niestety nie ma tu analogii do przepisów "chroniących" którąś ze stron w
    przypadku wynajmu bo takie przepisy są niepotrzebne.
    Mało tego - są szkodliwe.
    Wystarczy zapis w umowie i sprawny sąd/policja/komornik...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 64. Data: 2016-10-20 18:19:51
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 października 2016 10:49:34 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    innymi ustawami - czyli np. ustawą o prawach lokatorów.
    moze uznac ze stoi na straconej pozycji i nie pójdzie do sądu gdzie mialby szanse
    wygrac.

    > I nie są.
    >
    > Generalnie działa to w ten sposób, że do kiedy obowiązuje umowa (najmu)
    > to najemca jest chroniony ustawą o ochronie praw lokatorów aka "ustawą o
    > dymaniu właścicieli/wynajmujących".
    >
    > Jak się umowa skończy (bo np. lokator nie płaci) to mając akt notarialny
    > (o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 KPC) idzie się
    > do sądu po klauzulę wykonalności. Sąd weryfikuje *jedynie* poprawność
    > formalną kwitów i gotowe.

    i dochodzisz do tego:
    "Należy jednak pamiętać, że gdy chodzi o najemcę mieszkania (osobę fizyczną)
    obowiązuje zakaz eksmisji na bruk (z wyjątkami) - o ile więc sąd nie przyzna
    lokatorowi prawa do lokalu socjalnego, komornik musi się wstrzymać z egzekucją do
    czasu, aż gmina wskaże tymczasowe pomieszczenie lub aż do czasu, gdy takie
    pomieszczenie znajdzie sam dłużnik."

    gdy komornik odmawia wykonania eksmisji z powyższego powodu

    b.

  • 65. Data: 2016-10-20 18:57:28
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-10-20 o 18:19, k...@g...com pisze:
> [...]
    pomieszczenie znajdzie sam dłużnik."

    > gdy komornik odmawia wykonania eksmisji z powyższego powodu

    Nie odmawia, bo najemca w akcie notarialnym, oprócz poddania się
    egzekucji w trybie 777kc, wskazuje także dla siebie lokal zastępczy.

  • 66. Data: 2016-10-20 19:07:38
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 20 października 2016 18:57:44 UTC+2 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    >
    > Nie odmawia, bo najemca w akcie notarialnym, oprócz poddania się
    > egzekucji w trybie 777kc, wskazuje także dla siebie lokal zastępczy.

    a najemca przedstawia kwit od własciciela lokalu zastępczego, że niestety nie może
    przyjąc lokatora z przyczyn niezaleznych i wycofuje sie ze uprzednio złożonego
    zobowiązania

  • 67. Data: 2016-10-20 22:14:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-20 18:19, k...@g...com wrote:

> [...]
    czasu, aż gmina wskaże tymczasowe pomieszczenie lub aż do czasu, gdy takie

    Hint: czego nie zrozumiałeś w zdaniu "Sąd weryfikuje *jedynie*
    poprawność formalną kwitów" ;-)

    > gdy komornik odmawia wykonania eksmisji z powyższego powodu

    To się skarżysz na komornika, który w tym przypadku, wbrew obiegowym
    opiniom, nie ma podstawy prawnej do zaniechania czynności.

    Piotrek

  • 68. Data: 2016-10-20 22:33:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-20 18:19, k...@g...com wrote:
    > gdy komornik odmawia wykonania eksmisji z powyższego powodu

    Jednak trochę masz rację. Komornik może wstrzymać eksmisje na okres do 6
    miesięcy. Później ma obowiązek eksmsji choćby do schroniska/nocelgowni/etc.

    Podstawa prawna art. 1046 § 4 KPC

    Piotrek