  • 121. Data: 2012-08-30 14:21:44
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Aha... no to już wszystko jasne dla mnie - Ergie nie wie na jakim świecie
    > żyje.

    ???
    Wydaje mi się, że jest odwrotnie. To Ty zupełnie bezpodstawnie zakładasz że
    na nic nie masz wpływu. Uczestniczyłem w kilku konsultacjach MPZP i
    inwestycji publicznych w mojej i sąsiedniej gminie. Uczestniczyłem też w
    konsultacjach przebiegu dróg. I wyobraź sobie, że za każdym razem wygrywała
    koncepcja za którą opowiedziała się większość osób uczestniczących w
    konsultacjach.

    No ale łatwiej siedzieć w domu i narzekać, że na nic się nie ma wpływu a
    "faszystowska" władza coś narzuca.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 122. Data: 2012-08-30 14:24:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Ależ dlaczego. Toż to "faszyzm", że mi na mojej prywatnej działce nie
    > wolno postawić oczyszczalni ścieków!

    Hint - smród, cień, ogień, hałas vs kolor, kształt, faktura, kąt - pomyśl
    trochę.

    > To ani nie kostka jeśli chodzi o ściany ani też nie ma płaskiego dachu,
    > tylko nawiązujący do kąta tego budynku w tle.

    Jest więcej domów projektu tego architekta ale to *nie istotne* bo, bo nie
    ma nikt tytułu (poza aktem własności) aby na jego podstawie decydować za
    innych co jest ładne a co nie!
    Nie może być tak, że właściciel działki jest jedynie figurantem przy
    ustalaniu jaki może na tej działce zbudować dom. Znaczy tak jest dziś często
    i to jest złe.

    Ale Ty tego nie rozumiesz jednak. No cóż, nie każdy jest w stanie to pojąć
    widocznie.

    Dla mnie EOT

  • 123. Data: 2012-08-30 14:27:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > za każdym razem wygrywała koncepcja za którą opowiedziała się większość
    > osób uczestniczących w konsultacjach.

    Bez znaczenia.
    Zrozum w końcu, że nie może być tak, żeby ktokolwiek, poza osobą posiadającą
    akt własności terenu, ustalał z góry jak ma wyglądać czyiś dom! Ani
    burmistrz z radą ani jakaś większość...

    Tyle.

  • 124. Data: 2012-08-30 18:17:48
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    a.pl...

    > nie to jest prawda...
    >
    > narzucanie ludziom pewnego stylu życia też jest błędem
    >
    > co jest ralnie złego w poligamii?

    Są kraje gdzie homoseksualizm jest przestępstwem :-) Mogą ci za to obciąć
    głowę lub publicznie powiesić :-)

  • 125. Data: 2012-08-30 23:25:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A ci urzędnicy to z nadania Carskiego, czy jak?

    Eufemistycznie z nadania carskiego jak wolisz. No chyba, ze Ty masz wplyw na
    dobor kadry gminnej.

    > Oczywiście, że masz. Jeśli masz lepszą wizję to podziel się nią z
    > mieszkańcami i jeśli _większość_ będzie tego samego zdania co ty to
    > możecie przegłosować zmianę lokalnej władzy.

    Prosze Cie, zyjesz w matrixie czy jak? Mam zwolywac zebrania kol gospodyn
    wiejskich, zebym po przeglosowaniu za jakis rok przy dobrych wiatrach mogl
    przykryc dom dachem o kacie 42 stopni, a nie 38? Zadam inne pytanie, po co
    mi oni w takim razie? Niech zajma sie wywozka smieci i ulozeniem kostki na
    ulicy, czyli tym do czego ja ich potrzebuje, anie pierdolami w stylu kolor
    dachowki. Kto tu jest dla kogo? Ja mam ich odwolywac zebym mogl miec
    niebieski dach a nie czerwony na mojej wlasne ziemi?

    > Aha, czyli wystarczy mieć odpowiednio dużą działkę i można postawić
    > hipermarket na osiedlu domków jednorodzinnych wystarczy, że będzie miał
    > max. dwie kondygnacje i zachowane odległości od granic? Już z tego
    > przykładu wynika, że dochodzi kolejne kryterium - maksymalna powierzchnia
    > lub kubatura. Idźmy dalej oczyszczalnia ścieków też ma zachowane
    > odległości i wysokość więc co, też ją można budować gdzie się chce? I tak
    > dalej...

    Umiesz czytac?
    Przeciez napisalem, ze bedziesz mial pewnosc, ze nie powstanie Manhatan i
    centrum handlowe za Twoim plotem. Do tego powinny sluzyc plany
    zagaspodarowania, slowem do przeznaczenia terenu, tworzenia dzielnic
    przemyslowych, handlowych i mieszkalnych. Nie wciskaj mi durnot ktorych nie
    napisalem.

    > Jak miałem naście lat to też byłem anarchistą który uważał, że na jego
    > ziemi wszystko mu wolno, ale później dorosłem. Moja wolność kończy się
    > tam, gdzie zaczyna się Twoja.

    Kiedy miales nascie lat to zbyt czesto brales udzial w pochodzie
    pierwszomajowym jak widac.

    > Wróćmy do tego kształtu i koloru dachu. Ja nie uważam, że jeden kształt
    > albo kolor jest lepszy od innego, ale że okolica powinna być spójna.
    > Zobacz np. alpejskie wioski i wyobraź sobie teraz tam betonową kostkę.
    > Naprawdę uważasz, że tam nie powinno być ograniczeń? Albo czy przy rynku w
    > Krakowie ktoś może wyburzyć kamienicę by postawić tam blaszany bungalow?

    Centrum miasta, do tego zabytkowego to inna sprawa. Nie wrzucaj do jednego
    gara wszystkiego.
    Tak, uwazam, ze na nowych osiedlach nie powinno byc ograniczen. Co innego
    skanseny, a co innego nowe osiedla za miastem. W urzedniczej paranoi
    dowiadujemy sie, ze tereny wiejskie w sensie pola i nieuzytki nagle staja
    sie wizja piecsetletniej starowki. Ale kiedy czlowiek pojdzie z pytaniem
    kiedy za jego podatki zrobia droge to oooo paaaaanie, nie za duzo bys pan
    chcial? W czterdziestym piatym pod grunwaldem husaria po trawie jezdzila. I
    po to oni sa z ta swoja wizja koloru dachu. Ja nie lubie zielonego, ale
    sasiad taki zrobil dach. Ja mam czarny i nie pytalem czy jemu sie spodoba.
    Zyjemy sobie kazdy jak chce. Pierdziec tez wolno i tak powinno byc.

    TK

  • 126. Data: 2012-08-30 23:33:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > samorządowe i to my obywatele wybieramy władzę która uchwala plany (które
    > zresztą wcześniej z nami konsultuje) i to my w każdej chwili możemy tę

    No to zmien. :-))))

    Pozdro.. TK

  • 127. Data: 2012-08-30 23:48:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > samorządowe i to my obywatele wybieramy władzę która uchwala plany (które
    > zresztą wcześniej z nami konsultuje) i to my w każdej chwili możemy tę

    Tak przy okazji:
    Wychodzi Kolodko za rzadow LSD na schody. Dziennikarze pytaja go czemu to i
    tamto (mniejsza o szczegoly). Kolodko na to: ale ja nic takiego nie
    mowilem... Wiec dziennikarz wyciaga dyktafon i odtwarza dokladnie to co
    zacytowal. Ser minister finansow od siedmiu bolesci nie wiedzial co
    powiedziec.
    Milosciwie nam panujacy Donald, ktory zwiodl mnie swego czasu elokwencja jak
    sie okazalo (o ja glupi). Cytat w strone Kaczynskiego: Tylko czlowiek bez
    prawa jazdy moze stawiac tyle fotoradarow. Rok pozniej w poprzedniej
    kadencji dowiadujemy sie, ze rzad pragnie podniesc bezpieczenstwo na drogach
    montujac co? Kolejne fotoradary...
    Powiem Ci cos: czlowiek kierujacy sie w zyciu jakimis minimalnymi
    wartosciami, nie trafi do polityki. Zaden szanujacy sie czlowiek nie stanie
    przed kamera i nie powie przed calym swiatem, ze czegos nie mowil piec minut
    temu bez zmruzenia okiem, choc mowil. Ta wladza to koncentrat tego jacy nie
    powinnismy byc. Chcesz to zmieniaj jedna twarz na druga. Dla mnie bedzie
    lepiej jak ode mnie beda trzymac sie jak najdalej ze swoimi kreatywnymi
    pomyslami zbierania slimakow na karte wedkarska jesli wiesz o czym mowie.
    Takie jest zycie, a nie "mozemy te wladze zmienic."

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2012-08-30 23:57:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Zmieniliśmy np. przebieg drogi dojazdowej do autostrady i to dwa razy :-)
    > A niedawno były "konsultacje społeczne" w sprawie obwodnicy kilku wiosek.
    > Zgadnij ile osób przyszło? 4 więc bez problemu udało nam się przegłosować
    > taki przebieg jaki nam odpowiadał i już został uchwalony przez gminę.
    > Właśnie powstaje projekt budowlany. Pewnie za kilka miesięcy gdy ruszy
    > budowa to się obudzi kilku krzykaczy co nie rozumieją na czym polega
    > samorządowość i demokracja.

    Ladnie mowisz, szkoda tylko, ze nie na temat...
    Plan zagospodarowania przestrzennego. Nowe osiedle. Teren porolniczy w
    okolicy miasta np. Nikt sie nie zna. Kupuja dzialki zanim cos wybuduja i
    widza kwiatki w postaci koloru dachu. Rozumiesz? Jaka spolecznosc? Jakie
    glosowanie? Dzialek nikt nie sprzedaje w ciagu jednego dnia. Jeden sie
    zbudowal, drugi ma zamiar, trzeciego nie ma, bo dzialka niesprzedana. To
    jest zycie drogi Panie. Niech do tego trafi sie kilku frustratow co to wizje
    z Alp przywiezli, bo im tylko czerwony dach pasuje i zolta elewacja nie
    wiadomo dlaczego i nici z wlasnosci. Mam miec dom, ktory podoba sie
    sasiadowi, oddalonemu trzy ulice, ktorego nawet nie widze i nie znam.
    Rozumiesz? Nie.
    Trudno.

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2012-09-02 10:15:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    a.pl...

    > Są kraje gdzie homoseksualizm jest przestępstwem :-) Mogą ci za to
    > obciąć głowę lub publicznie powiesić :-)

    no i co z tego...

    są kraje gdzie norma jest kara śmierci i stosowanie tortur...

    np.: USA

  • 130. Data: 2012-09-02 10:20:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > wlasnosci. Mam miec dom, ktory podoba sie sasiadowi, oddalonemu trzy
    > ulice, ktorego nawet nie widze i nie znam. Rozumiesz? Nie.

    ciekawe tylko ze w tych strasznie restrykcyjnych krajach ludzie budują
    ciekaw domy odstające od urawniłowki...

    swego czasu oglądałem jak to wyglądało w Anglii, trzeba było przekonać do
    projektu "radę dzielnicy" pokazać wizualizację itd...

    no i poszło dom ultra nowoczesny w starej dzielnicy ale pasujący.

    W większości naszych chronionych planami wsi stoją setki starych bardziej
    lub mniej ohydnych domów i naprawdę postawienie nawet super nowoczesnego
    domu nie zaburzyło by struktury. IMHO sporo bardziej zaburzą tę strukturę
    postawienie cholernego białego dworku z balustradkami z kolumienek i pięknym
    rzymskim portykiem na kolumnach, z oknami ze złotymi szprosami.

    taki dom wygląda jakby spadł z księżyca w wiejskiej zabudowie szczególnie
    wpirozny na działkę 8 czy 10 ar miedzy zwykłe domy.