  • 1. Data: 2009-09-20 07:35:36
    Temat: oceplenie wełna a styropian?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Czy jesteście w stanie podać różnice w cenie
    przy ociepleniu domu 10tką sturopiany a 10tką wełny

    jaka będzie róznica

    dom to ok 200m2
    projekt archon dom w groszku 3 z piwnicą

    co przemawia za wełną a co za styropianem?

    Co budowlańców słyszę, że tylko wełna, ze na zachodzie odchodzi się od
    styropiany
    ze w styropian myszy się wrzerają, ze nasiąka wilgocią (A niby wełna nie?)
    itp.

    Dodam ze mam dom z pustaków 38ki i planuje dac 10tkę ocepłenia, raczej
    wełny,
    o ile cena nie będzie wyższa niz 20% od sturopianu.

    jak wełna to jaka? czy są rózne rodzaje, na co zwrócić uwagę, co polecić
    możecie?

    dziękuje za wszelkie opinie pozdrawiam
    Amir

  • 2. Data: 2009-09-20 08:04:26
    Temat: Re: oceplenie wełna a styropian?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > styropiany
    > ze w styropian myszy się wrzerają, ze nasiąka wilgocią (A niby wełna nie?)

    Hmm, w Grecji praktycznie w ogóle nie stosuje się kolektorów słonecznych - nie
    sprawdzają się. Lepsza jest czarna beczka stalowa z wodą. Czy w zwiazku z tym w
    Polsce też trzeba zmienić techologię ? Styropian w naszych warunkach się sprawdza i
    nie ma z nim problemów. Jedyną istotną zaletą wełny v/s styropian jest jej
    niepalność. Dlatego strażacy zalecają, by w budynku ocieplonym styropianem mieć nad
    wejściem trudnozapalny daszek.

    > Dodam ze mam dom z pustaków 38ki i planuje dac 10tkę ocepłenia, raczej
    > wełny,
    Planujesz, czy tak masz w projekcie ? 10cm styropianu nie pozwala na spełnienie
    obowiązującej normy U<0,3, więc coś jest nie tak...

    > o ile cena nie będzie wyższa niz 20% od sturopianu.

    Cena wełny jest dziś podobna do styropianu. Największym problemem będzie ekipa. Do
    wełny będziesz musiał poszkukać zapewne przez producenta bo zwykłe małe firmy
    ocipleniowe układają tylko styropian.

  • 3. Data: 2009-09-20 18:48:34
    Od: "R" <n...@w...pl>

    właśnie u mnie dłubią - zdecydowałem się na styropian, bo szybciej, taniej a
    wełnę mam i tak od wewnątrz(!) w dodatku. z tego co mówił majster, to robili
    ok. 200m i za same kołki do wełny zapłacili chyba ok 1,5k zł(!). podobno
    wełna paskudna w ociepleniu (znaczy trudniej się kładzie). stryropian jest
    na zakładki, nie wiem czy robią już taką wełnę? ja słyszałem, że to właśnie
    pod wełną się mrówy jakieś i myszy lęgną. na pewno wełna nie palna to jest
    plus, styropian raczej się tylko wytopi. wełne się stosuje obowiązkowo jak
    budynek powyżej 6ciu pięter w niższych można śmiało styropian.

    wątek był klikukrotnie poruszany na grupie i chyba tak naprawdę nie
    stwierdzono znaczących za lub przeciw w stosunku do jednego lub drugiego, a
    jak nie widać różnicy, to po co ....

    pozdr. r.

  • 4. Data: 2009-09-20 18:50:58
    Od: "R" <n...@w...pl>

    aha podobno i -dB na korzyść wełny przemiawia, ale mimo to się nie
    zdecydowałem, nie wiem dlaczego....

  • 5. Data: 2009-09-20 19:32:10
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > aha podobno i -dB na korzyść wełny przemiawia, ale mimo to się nie
    > zdecydowałem, nie wiem dlaczego....

    Bo cena ok 50% wyższa? (matsy i robota)

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-09-20 19:53:01
    Temat: Re: oceplenie we?na a styropian?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisal w wiadomosci

    > Bo cena ok 50% wy?sza? (matsy i robota)
    >
    > --
    > Mariusz

    System jest u nas niepopularny i stad drogi i w zakupie i w wykonastwie. Welna do
    ocieplen "skosów" jest zas w cenie styropianu i o ekipe nietrudno.

  • 7. Data: 2009-09-21 08:00:32
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Planujesz, czy tak masz w projekcie ? 10cm styropianu nie pozwala na
    > spełnienie obowiązującej normy U<0,3, więc coś jest nie tak...

    z tego co piszesz to faktycznie nie będzie łatwo, ale rozeznam temat jeszcze
    robiąc wyceny

    W projekcie miałem proterma 30 + 15 styripianu

    wybrałem 38ki a styropianu plamujuje dac 10cm, ile powinno być do 38?

  • 8. Data: 2009-09-21 13:35:44
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Planujesz, czy tak masz w projekcie ? 10cm styropianu nie pozwala na
    > spełnienie obowiązującej normy U<0,3, więc coś jest nie tak...

    Tak się pytam z ciekawości. Nawet przy takiej ścianie ? Pewnie zależy od
    pustaka (zakładam ze suporeks) ale 38 cm to i tak kawął ściany

  • 9. Data: 2009-09-21 14:14:46
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Tak się pytam z ciekawości. Nawet przy takiej ścianie ? Pewnie zależy od
    > pustaka (zakładam ze suporeks) ale 38 cm to i tak kawął ściany

    http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkul
    ator

    tak sprawdzam sobie i niby wychodzi U<3

    tylko pytanie ile będzie optymalnie dla 38 winerbergera porothery styropianu

    tak jest to kawal sciany, zajomy dal 44ke i stryo 5

    dom ok 250m2 + piwnica + garaz i 6t miału idzie na sezon mu

  • 10. Data: 2009-09-21 15:57:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > tylko pytanie ile będzie optymalnie dla 38 winerbergera porothery
    > styropianu
    >
    > tak jest to kawal sciany, zajomy dal 44ke i stryo 5
    >
    > dom ok 250m2 + piwnica + garaz i 6t miału idzie na sezon mu

    Powinien tez czasem zajmowac sie mysleniem.

    Pozdro.. TK