  • 21. Data: 2013-09-27 21:41:23
    Temat: Re: okap kuchenny
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 27.09.2013 o 20:28 Grzegorz <n...@g...pl> pisze:

    > ,Doucz sie a nie pisz głupot, nie ma silników trójfazowych z
    > kondesatorem,
    > ,są tylko jednofazowe asynchroniczne z kondesatorem rozruchowym cytat
    >
    > Doucz się i nie pisz głupot:
    > http://46.28.247.103/#q=jak+pod%C5%82%C4%85czy%C4%87
    +silnik+3+fazowy+na+jedn%C4%85+faze+230v+schemat

    Chłopcze, jak podłączyć 3f sinik pod jedną fazę wiedziałem zanim się
    urodziłeś, już ptactwo ci napisało że to prowizorka,
    dzisiaj używa się do tego celu falownika a autor wątką pisze o silniku 1f
    i oczekuje odpowiedzi związanej z takim silnikiem.

    > Jeśli na wiki czegoś nie ma to nie znaczy, że nie istnieje.(*)
    Wiki wie wiecej od ciebie.

    > ,"w instalacjach jednofazowych konstruuje się układy uzwojeń, w których
    > ,płynie prąd z przesunięciem fazowym, co uzyskuje się przez zasilanie
    > ,jednej fazy uzwojenia przez kondensator lub dodatkowe uzwojenie zwarte."
    > ,(*)
    >
    > ,a dla dociekliwych całość
    > ,http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elektryczny_asy
    nchroniczny

    > ,--
    >
    > ,Pozdr
    > ,Janusz
    >

    > Dziękuję, mam ksiązki.
    No i co z tego jak nic nie umiesz.

  • 22. Data: 2013-09-29 01:27:32
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Dziękuję, mam ksiązki.
    >
    > g.

    Pewno mu idzie że jak podłączyć w
    odpowiedni sposób do silnika trófazowego
    kondensator to taki silnik pójdzie z
    jednej fazy. Tylko że to jest proteza a
    taki silnik to chujówka a nie silnik

    Jak i te tzw. jednofazowe.
    -Nie są jednofazowe.
    Są zasilane z jednej fazy.
    g.

  • 23. Data: 2013-09-29 01:33:30
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    <n...@g...pl> pisze:

    kondensatorem.
> [...]

    No przeczytaj raz jeszcze co napisałeś.

    > Chłopcze,
    Dzieli nas zbyt wiele byś mógł tak do
    mnie mówić.

[...]

    Przeczytaj raz jeszcze co wyżej
    napisałeś.
    Nie odwracaj kota ogonem.

  • 24. Data: 2013-09-29 12:24:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.09.2013 o 01:33 Grzegorz <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > urodziłeś, już ptactwo ci napisało że to
    > prowizorka,
    > dzisiaj używa się do tego celu falownika

    Kto odwraca? http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
    w tych wyciągach są silniki 1F o czym świadczy kondesator,
    żaden producent nie robi takiej prowizorki o jakiej
    ty pisałeś.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 25. Data: 2013-09-29 13:59:38
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    <n...@g...pl> pisze:

    > jak podłączyć 3f sinik pod jedną fazę
> [...]

    Nawet w silniku o którym Ty piszesz
    czyli 1F należy
    w jakiś sposób wytworzyć wirujące pole
    magnetyczne.
    Robi się to za pomocą kondensatora,
    Stosuje się też pomocniczą fazę
    rozruchową,
    łączoną za pomocą kondensatora albo
    z/lub wyłącznikiem odśrodkowym.
    Zasila się je z jednej fazy ale w środku
    silnika wykonuje się
    namiastkę tego co silnik trójfazowy ma w
    sposób naturalny.
    Dla silników małej mocy układ rozruchowy
    często
    pozostawia się włączony na stałe bo
    konstrukcja wyłączanego
    układu rozruchu jest zbyt skomplikowana,
    awaryjna i kosztuje.
    Takie silniki były np w starych
    magnetofonach.

    W chłodziarkach POLAR (takich
    otwieranych od góry) był wentylator
    napędzany małym silnikiem z którego
    wychodziło 6 przewodów.
    Był to silnik 3F z kondensatorem.
    Czyli da się.

    Twierdzisz, że silnik 3f z kondensatorem
    jest be
    a silnik 1F z kondensatorem jest cacy?
    A czym to się w środku różni?

    Wracając do wątku:
    Zastosowanie ściemniacza triakowego do
    takiego
    1F lub 3F silnika
    to nienajlepszy pomysł. bo to nie
    działa, buczy i się grzeje.
    Zachowuje się tak jak silnik 3F przy
    braku jednej fazy
    a to taki właśnie pomysł na regulację
    obrotów.
    Przewody zasilające silnik za
    regulatorem są
    anteną wysyłającą w eter produkty tej
    regulacji.
    Już lepiej by to był silnik z odczepami.
    Kto chce to kupi. Ja odradzam

  • 26. Data: 2013-10-11 21:49:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 29.09.2013 o 13:59 Grzegorz <n...@g...pl> pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl>
    > napisał w wiadomości

    > falownika
    > takim

    > Kto odwraca?
    > http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
    > w tych wyciągach są silniki 1F o czym
    > świadczy kondesator,
    > żaden producent nie robi takiej
    > prowizorki o jakiej
    > ty pisałeś.
    > Pozdr
    > Janusz

    Po 1 naucz swój czytnik cytować, a dokładnie oznaczać
    posty Moje i Twoje, bo teraz jest miszmasz.

    > Nawet w silniku o którym Ty piszesz
    [ciach]
    > z/lub wyłącznikiem odśrodkowym.
    Aleś się naczytał, jakbyś dokładniej poczytał tobyś
    się dowiedział że wszystkie silniki elektryczne
    działają dzięki wirującemu polu.
    A teraz zburzę twoje dobre samopoczucie i ci powiem że są
    silniki asynchroniczne 1F które kręcą się bez
    pomocy kondesatora czy wyłącznika, ba mają
    tylko jedno uzwojenie :)

    > Zasila się je z jednej fazy ale w środku
    > silnika wykonuje się
    > namiastkę tego co silnik trójfazowy ma w
    > sposób naturalny.
    Opowieści małego Grzesia, daruj sobie,
    nadal próbujesz na siłę udowodnić swoje głupstwo
    o silnikach 3 fazowych zasilanych z 1f w okapach?

> [...]
    > pozostawia się włączony na stałe bo
    > konstrukcja wyłączanego
    > układu rozruchu jest zbyt skomplikowana,
    Taa pierdu pierdu, a ty taki silnik na zdjęciu
    widziałeś i tyle o nim wiesz.

    > W chłodziarkach POLAR (takich
    > otwieranych od góry) był wentylator
    > napędzany małym silnikiem z którego
    > wychodziło 6 przewodów.
    > Był to silnik 3F z kondensatorem.
    > Czyli da się.
    Nie, z pralki np wiatka, polar, gracja
    też wychodziło 6 a nawet więcej i nadal to był silnik 1F.

    > Twierdzisz, że silnik 3f z kondensatorem
    > jest be
    > a silnik 1F z kondensatorem jest cacy?
    > A czym to się w środku różni?
    Tym że 1 podłacza się pod 3F a drugi pod 1F.
    Żadna firma nie robi takiej partyzantki jak ty usiłujesz
    nam tu wmówić.

    > Wracając do wątku:
> [...]
    Bo ściemniacz stosuje się do silników bocznikowych komutatorowych
    a do asynchronicznych falowniki.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2013-10-11 22:57:52
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Pozostaje jeszcze jedna kwestia, gdzie kupić nowy estetyczny okap do
    > zabudowy z wymiennymi filtrami metalowymi BEZ WENTYLATORA :)

    Udało Ci się coś znaleźć ???