  • 21. Data: 2017-06-26 12:27:56
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na razie nie wiadomo ile ma nawisu inflacyjnego i wszystkie informacje jakie dostaje
    maja cos wspolnego z dupostrzelaniem.

  • 22. Data: 2017-06-26 13:50:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 09:06:13 +0200, Myjk napisał(a):

    > To masz dwa (a w zasadzie dwa i pół) wyjścia.
    >
    > Pierwsze to zmienić śmiechiucha na pelet, co da koszt pewnie koło 12-14
    > tys. zł.

    >Dla
    > takiego domu multisplit 4 jednostek wewnętrznych to koszt 12-16 tys. zł z
    > instalacją.

    No, nieźle. Stary dom, użytkowanie przez weekend, a tu propozycje
    inwestycji po naście tysięcy + plus słone rachunki.
    To ja mam tańszy pomysł - zostawić śmieciucha, kupić drewno i węgiel i
    dogadać się z sąsiadem, żeby za ustaloną kwotę rozpalał co piątek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2017-06-26 13:51:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 12:06:33 +0200, Janusz napisał(a):

    > To dołóż do tego pieca piec elektryczny, może być szeregowo za piecem
    > starym, w tygodniu na nocnej taryfie będzi ci utrzymywał temp a w piątek
    > palisz w normalnym i dogrzewasz do temp użytkowej, wtedy zamiast 2 dni
    > rozgrzewać dom zagrzejesz go za jeden wieczór.

    Pierwsza sensowna propozycja w całym wątku.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 24. Data: 2017-06-26 14:12:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 13:50:16 +0200, Maciek

> [...]
    > To ja mam tańszy pomysł - zostawić śmieciucha, kupić drewno i węgiel i
    > dogadać się z sąsiadem, żeby za ustaloną kwotę rozpalał co piątek.

    Tak czy siak zapłaci za to ogrzewanie. Albo odrazu z mniejszymi rachunkami
    rocznymi, albo mniej na początku by później płacić więcej. Tutaj nic nie
    oszukasz.

    Plan z zatrudnieniem sąsiada też do wykorzystania. Pod waruniem, że
    znajdzie takiego oszołoma. :P Ew. mógłby szykować palenisko i tylko
    poprosić sąsiada o rozpalenie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2017-06-26 14:17:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 13:51:07 +0200, Maciek

    > Pierwsza sensowna propozycja w całym wątku.

    Pompowanie energii do energochłonnego domu przez 5 dni gdy nikt tam nie
    mieszka? Wtedy dopiero pójdzie z torbami.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2017-06-26 14:51:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 14:17:01 +0200, Myjk napisał(a):

    > Mon, 26 Jun 2017 13:51:07 +0200, Maciek

    > Pompowanie energii do energochłonnego domu przez 5 dni gdy nikt tam nie
    > mieszka? Wtedy dopiero pójdzie z torbami.

    A po co 5 dni? Zanim się solidnie wyziębi, będzie wtorek, a do złamania
    temp. do znośnych wartośc wystarczy 1 dzień.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 27. Data: 2017-06-26 15:36:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 14:51:03 +0200, Maciek

    > A po co 5 dni?

    Ponieważ tak było napisane w poście.

    > Zanim się solidnie wyziębi, będzie wtorek,
    > a do złamania temp. do znośnych wartośc wystarczy 1 dzień.

    Marzenia ściętej głowy. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2017-06-26 16:11:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 15:36:05 +0200, Myjk napisał(a):

    > Marzenia ściętej głowy. :P

    Mówię z praktyki. Dom na wsi 100 m2, budowany w 1985, dół z pustaka, góra
    z drewna. Zero izolacji. Jak był grzany tradycyjnymi piecami
    akumuulacyjnymi, a chcieliśmy przyjechać np. na Boże Narodzenie, to sąsiad
    włączał dobę wcześniej grzanie i było ciepło.
    Po epoce pieców nastał kominek z DGP - też wystarczy dzień wcześniej zacząć
    palić.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 29. Data: 2017-06-26 16:26:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 16:11:43 +0200, Maciek

    > Mówię z praktyki.

    Janusz pisał o grzaniu ciągłym z pomocą pieca elektrycznego i dopalanie do
    akceptowalnego poziomu z pomocą istniejącego węglowca. Tymczasem taki piec
    też swoje kosztuje -- kospel o mocy 12kW do takiego domu to ~3 tys. zł

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2017-06-26 17:50:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-25 o 21:57, ToMasz pisze:
    > i auto w serwisie, al przywali minus15° to co z wodą w kaloryferach?

    Można rozważyć glikol lub coś podobnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam